Over de voetenzak van de mura: het lijkt ons ook een onding. Ik wil uiteindelijk een universele voetenzak gaan kopen. Scheelt ook nog eens een bak met geld. In de maxi cosi heb ik de wallaboo voetenzak. Ben 1 november uitgerekend dus moet de hele winter nog door, leek me geen miskoop. Parasol e.d. ga ik na de winter allemaal wel bekijken. Je hoeft natuurlijk niet alles nu al aan te schaffen. Je zou ook kunnen bekijken of je het tegen die tijd nodig denkt te hebben. De meeste spullen zijn binnen een dag gekocht...
1 - Bijvoorbeeld een voetenzak voor de autostoel (maxicosi). Is dat nou wel waard om te aan te schaffen of niet? Wij hebben een Wallaboo voetenzak, is heerlijk warm, dus ik begin m nu net pas te gebruiken. Met kouder weer toch wel erg handig, tot nu toe zat mijn zoontje in een wikkeldoek, maar dat wordt nu te koud. 2 - Nou zag ik ook dat de MC Pebble naast een voetenzak ook een dekenzak-achtig iets verkoopt, een must or a have? ken ik niet 3 - Een voetenzak in de kinderwagen? Waarom voldoet een dikke deken misschien niet? En tot wanneer gebruik je zo'n voetenzak? Als de kleine nog in de reiswieg ligt voldoet een warme deken prima. Ik heb zelf een Lodger wrapper van fleece in de bak, is ook erg fijn en net wat geborgener, vind ik. Met kouder weer wel nog lekker warm aankleden natuurlijk. Voor straks in de wandelwagen lijkt een voetenzak me wel erg fijn. Een dekentje schopt hij er denk ik snel af. 4 - Zo'n parasolletje aan de kinderwagen, is dat nou echt nodig/handig? Ik vind van wel. Een Dooky is denk ik wel nog handiger, maar ik vind het zo ongezellig om mn kindje achter een 'gordijn' te leggen, hij kijkt juist graag om zich heen in de wagen, dus ik stel het parasolletje gewoon bij, zoveel werk is dat niet. 5 - Als je een slaapzak gebruikt in bed, heb je dan nog beddengoed nodig? Bij ja, wat dan? hoeslakentje voor om het matras, en als het heel koud is misschien toch nog een dekentje. 6 - Waarom is een wipper handig? Er zijn al tig redenen genoemd, dus die zal ik niet herhalen. Mijn zoontje zit verder heel graag lekker in zijn wipper voor het raam naar buiten te kijken. Hij kan verder ook helemaal plat en op die manier slaapt hij er ook wel eens in, lekker in het zonnetje voor raam. 7 - Hoe lang doe je nou met een badje?? Is het het geld waard om zo'n mooie hoppop aan te schaffen of is het handiger om voor een goedkope gaan aangezien je het maar misschien 2?? weken gebruikt?? Mijn zoontje vind het badje heerlijk, wij doen hem iedere avond in bad en hij geniet dan en is daarna heerlijk ontspannen.
Ik ga je vragen even langs 1 - Bijvoorbeeld een voetenzak voor de autostoel (maxicosi). Is dat nou wel waard om te aan te schaffen of niet? Ligt er aan of je de auto zelf veel gebruikt (en dan bijvoorbeeld met de MC op de wagen boodschappen gaat doen ofzo). Ik gebruikte de MC echt alleen voor in de auto, dus had geen voetenzak daarvoor, maar gewoon een dekentje. Kan ook prima! 2 - Nou zag ik ook dat de MC Pebble naast een voetenzak ook een dekenzak-achtig iets verkoopt, een must or a have? Als je geld over hebt. Lekkere zachte baby dekentjes zijn net zo prima en vaak een stuk goedkoper. 3 - Een voetenzak in de kinderwagen? Waarom voldoet een dikke deken misschien niet? En tot wanneer gebruik je zo'n voetenzak? Erg lang! Een deken is net zo prima hoor, maar ik gebruik mijn voetenzak nu nog voor mijn 2 jarige peutertje, ook omdat ze daar gewoon in blijft zitten en een deken wurmen ze er uit, komt onder de wielen, etc. Ik vond de voetenzak in de wagen ideaal, ook toen ze midden in de winter over ging van de wagenbak in de kinderwagen. Erg koud nog, dus lekker met een skipak in de voetenzak. Super! 4 - Zo'n parasolletje aan de kinderwagen, is dat nou echt nodig/handig? Nee, totaal onhandig. Je hebt ook kleine zonneschermpjes die je aan de kap en duwstang kunt bevestigen. Zo'n parasolletje blijf je draaien (omdat je steeds draait met de wagen, je loopt niet steeds dezelfde kant op). 5 - Als je een slaapzak gebruikt in bed, heb je dan nog beddengoed nodig? Bij ja, wat dan? Meestal wel, ligt er aan wat voor slaapzak. Bij de gewone slaapzakjes kun je een laken gebruiken om in te stoppen, en bij kou een of meerdere dekens. Kijk bijvoorbeeld eens bij de Hema, daar hebben ze echt hele fijne, simpele ledikant dekens. Ideaal! 6 - Waarom is een wipper handig? Omdat je van die momenten hebt waarop je even je handen vrij moet hebben, maar geen plekje in de buurt waar je je kindje veilig even kunt laten liggen (bijvoorbeeld in de badkamer als je zelf wilt douchen, of tijdens het koken/eten). Je kunt ook prima de MC gebruiken, maar zo'n wippertje is wat lichter en wiebelt vaak wat leuker. Ook leuk op een gegeven moment met een speelding er boven! 7 - Hoe lang doe je nou met een badje?? Is het het geld waard om zo'n mooie hoppop aan te schaffen of is het handiger om voor een goedkope gaan aangezien je het maar misschien 2?? weken gebruikt?? Je bedoelt een gewoon baby badje? Die gebruiken wij nog steeds! Ligt aan je badkamer en aan je eigen manier van doen. Ik douche bijvoorbeeld regelmatig met Julia er onder in het badje aan het spelen. Zo heb ik mijn handen vrij, kan zij veilig spelen zonder dat ze uitglijdt. Wij hebben geen groot bad, en dit speelt voor haar fijner (en warmer, onder de douche koelt ze snel af). Ik vond zo'n badstandaard wel een must, anders is het in het begin niet te doen, op je knieën ofzo. Of je moet een lage tafel in de buurt hebben.
1 - Bijvoorbeeld een voetenzak voor de autostoel (maxicosi). Is dat nou wel waard om te aan te schaffen of niet? Ik heb hem niet aangeschaft omdat ik hem best duur vond. Ik heb hem ook niet echt gemist, maar hij is eind maart geboren. Wij gebruikten vaak een dekentje over hem heen. Nu zag ik dat je ook universele heb voor maar 20 euro. Dus wel een overweging waard. 2 - Nou zag ik ook dat de MC Pebble naast een voetenzak ook een dekenzak-achtig iets verkoopt, een must or a have? Geen ervaring mee 3 - Een voetenzak in de kinderwagen? Waarom voldoet een dikke deken misschien niet? En tot wanneer gebruik je zo'n voetenzak? Zou ik pas aanschaffen als je het echt nodig hebt. Wij gebruiken de buggy opzet op de kinderwagen pas sindskort. Heb wel een voetenzak gekocht vorige week. 4 - Zo'n parasolletje aan de kinderwagen, is dat nou echt nodig/handig? Het is zeker wel nodig! Met het zonnetje dan. Koop wel meteen een goeie. Is wel even een uitgave. Handig? Nee dat niet echt, als je aan t wandelen bent, blijf jet het parasolletje draaien en verplaatsen! 5 - Als je een slaapzak gebruikt in bed, heb je dan nog beddengoed nodig? Bij ja, wat dan? Ja is wel nodig als het kouder word. En als ze zo heel klein zijn gebruik je nog niet echt een slaapzak (mijn mening) 6 - Waarom is een wipper handig? O zo handig!! Ik gebruik hem elke dag. Hij kan er lekker in liggen. Later zitten. En je kan m naast je zetten op de bank. Later kunnen ze er groente en fruit hapjes uit eten. Ideaal! Ik zou hem niet kunnen missen. 7 - Hoe lang doe je nou met een badje?? Is het het geld waard om zo'n mooie hoppop aan te schaffen of is het handiger om voor een goedkope gaan aangezien je het maar misschien 2?? weken gebruikt?? Ik zou een niet al te dure nemen. Wij hebben hem de eerste 2 maanden wel dagelijks gebruikt (naja, om de dag) Maar hij ging ook mee onder de douche of in het grote bad samen met ons. Vanaf dat hij 4/5 maanden is gaat hij er echt helemaal niet meer in. Als hij zich lang maakt past hij er niet in. En hij is erg druk, dus heel de badkamer nat! Nu gaat hij in het grote bad, of mee onder de douche. Tips wat ik ook ideaal vind (ook wel overbodige luxe) - Schommelstoel - Babyfoon met camera (ideaal!!) - Voedingskussen. Ideaal als ze klein zijn om lekker in de slapen. Voor jezelf ook makkelijk met je zwangerschap, slaapt lekker. Nu ligt hij soms in de box en 'zit' hij erin.
Een voetenzak voor in de mc hebben wij veel gebruikt. Ons zoontje is ook een januari baby en ik vond het ideaal, het lijft goed zitten en je hoeft niet bang te zijn dat de kleine het koud heeft. Wij hadden er een van Koeka. Erg fijn, puur katoen (dus niet zweterig) en ik vind hem zelf erg mooi. Heb hem zelf van mp, dus de prijs viel nog wel mee. De voetenzak voor in de buggy inzet vind ik eigenlijk ook wel een must, maar die hoef je nog niet meteen aan te schaffen. Zeker wanneer ze groter (en beweeglijker) worden dan blijft een dekentje echt niet zitten. Parasolletje is een onding, hier alleen met de reiswieg gebruikt. De zonnekap van de buggy inzet is zo groot dat hij niet met zijn gezichtje in de zon komt. Wij hebben vanaf ongeveer vier maanden alleen nog maar een slaapzakje gebruikt en de dekens en lakens in de kast gelegd. Ons zoontje zwerft zijn hele bedje door tijdens het slapen en ben veel te bang dat hij erin verstrikt raakt of er helemaal onder komt te liggen. Badje hebben wij maar 3 keer gebruikt. Tummytub wel vaker, maar meestal gaat Jesse mee onder de douche of gaan we samen in bad.
1 - Bijvoorbeeld een voetenzak voor de autostoel (maxicosi). Is dat nou wel waard om te aan te schaffen of niet? Bij mij zat een voetenzak bij de maxi cosi. Ik heb 'm nog niet gebruikt, maar ik denk dat je met een lekker dekentje je kindje ook goed kan inpakken. 2 - Nou zag ik ook dat de MC Pebble naast een voetenzak ook een dekenzak-achtig iets verkoopt, een must or a have? Ben ik niet mee bekend. 3 - Een voetenzak in de kinderwagen? Waarom voldoet een dikke deken misschien niet? En tot wanneer gebruik je zo'n voetenzak? bedoel je een voetenzak in de reiswieg? Dat lijkt me niet nodig, gewoon een lekker warm dekentje. Een voetenzak gebruik je volgens mij meer in een buggy inzet. En die gebruik je pas op z'n vroegst na 6 maanden.(dus als het dan zomer is, zal je het niet veel gebruiken denk ik) 4 - Zo'n parasolletje aan de kinderwagen, is dat nou echt nodig/handig? Ik heb er eentje gekregen en vind het een onding. Ik heb 'm er nog geen 5 minuten op gehad en toen afgehaald. Ik gebruik nu een hydrofiel om de zon uit het gezicht van mijn zoontje te houden. Een parasol kan wel handig zijn als je stilstaat (ergens op bezoek, op strand oid) 5 - Als je een slaapzak gebruikt in bed, heb je dan nog beddengoed nodig? Bij ja, wat dan? Hangt af van je slaapzak en hoe warm/koud jou kindje het heeft. Ik zou wel altijd een dekentje en lakentje bij de hand houden. 6 - Waarom is een wipper handig? Je kan de kleine op een veilige manier bij je hebben, terwijl je toch je handen vrij hebt. Bijvoorbeeld met koken zet ik de kleine man in z'n wippertje op tafel. 7 - Hoe lang doe je nou met een badje?? Is het het geld waard om zo'n mooie hoppop aan te schaffen of is het handiger om voor een goedkope gaan aangezien je het maar misschien 2?? weken gebruikt?? Mijn kleine man vind badderen heerlijk, dus hier wordt het badje regelmatig gebruikt. Ik heb een badje + standaard via marktplaats voor 5 euro gekocht. Ik gebruik het badje veel, maar vind het toch zonde om veel geld aan een badje uit te geven. Het maakt mijn zoontje echt niet uit of ik een designbadje heb of niet Onthoud wel dat het allemaal erg persoonlijk is, en dat jee uiteindelijk pas met eigen ervaring tot een conclusie kan komen. Voorbeeld: ik dacht dat zo'n badzitje helemaal niets zou zijn. Toen heb ik er eentje gekregen van mensen die hun spulletjes wegdeden. Dus ik heb het een keer geprobeerd en ben helemaal om. Kleine man vind het ook heerlijk en ik heb 2 handen vrij. Dus zo zie je maar, soms lijkt iets niet handig, maar door te proberen blijkt toch het tegenover gestelde. Als het je weinig uitmaakt kan je dat soort dingen (badje e.d.) goedkoop op marktplaats kopen.
Alles is wel gezegd, geloof ik.. Maar ik heb nog een kleine aanvulling. Wij hebben het babybadje bij Jelle echt heel lang gebruikt. De eerste 2 maanden gewoon op de arm in het badje vastgehouden en daarna kreeg ik van mijn zus een badzitje te leen. Daar kon hij dan op liggen terwijl ik hem waste. Zo heeft hij nog tot zeker 6 maanden mee gebadderd. Later ging hij wel eens op het badzitje in het grote bad, maar dat was zo'n plons water voor zo'n klein kereltje dat ik snel het badje weer tevoorschijn heb gehaald. Het water koelde ook te snel af, aangezien de badkamer niet geisoleerd is (is ook beneden, dus alle kou trekt op) Toen hij kon zitten kocht ik zo'n klein antslip matje bij prenatal en kon hij dus nog steeds lekker in het badje poedelen... Het kleine badje zette ik dan in het grote bad, geen overstroomproblemen enz... Zo heeft Jelle totdat Jitte geboren werd, hij was toen 23 maanden, dus gebadderd... Bij Jitte hebben we het badje minder lang gebruikt, ik dank maar een maand of 6, omdat het toen makkelijker was om ze samen in het grote bad te doen. Jitte op het badzitje en Jelle ernaast... Lol dat ze hadden... Mijn badzitje was trouwens wel wat groter dan die van bebe-jou die je nu kunt kopen, mijn zus heeft het ooit eens bij de Zeeman gekocht, maar dat is al een jaar of 6/7 geleden... Kortom: het babybadje heeft hier zeker wel zijn geld opgebracht... (edit, ik heb er toen, meen ik, iets van 10/15 euro voor betaald, gewoon de simpelste die ik kon vinden) En o ja, het was ook erg leuk om in de zomer buiten te gebruiken, als "zwembad".
Ik gebruik het badje nu nog steeds! Ik heb m voor 5 euro incl standaard op marktplaats gekocht, ik dacht dat mn zoontje na een paar weekjes toch liever onder de douche zou willen. Nou mooi niet! Hij vindt het echt een feest om in bad te gaan. In het begin hield ik hem vast, toen heb ik nog een paar weken zo'n badstoeltje gebruikt omdat hij te zwaar werd maar nog niet kon zitten (ik kreeg kramp in mn armen), daarna is ie gaan zitten op een handdoek en nu zit ie gewoon zelf in bad te spelen. Het is al ruim 20 maanden lang huilen als ie eruit moet! Nu moet ik wel zeggen dat wij geen 'groot' bad hebben, als je zelf een bad hebt dan zou ik misschien alleen een tummy tub aanschaffen. Die heb ik nooit gehad trouwens, vond ik zonde van mn geld. Voetenzak in maxi cosi: veel gebruikt! Vooral handig om m een stukje open te kunnen ritsen als je de warme auto in gaat, een jasje aan en uit trekken is gewoon irritant. Ik liet hem vaak een dik vest dragen en dan dus de voetenzak. Dekentje werkt ook prima hoor, maar als ie gaat schoppen dan ligt dat dekentje telkens op de grond. Voetenzak in de kinderwagen: nooit gebruikt en ook nooit gemist. Een dekentje (2 zelfs, mijn zoontje is van januari) voldeed prima. Toen mn zoontje eenmaal in de buggy inzet ging, was het warm en was de voetenzak niet meer nodig. Wij gebruikten slaapzak + lakentje/dekentje, ook nu soms nog. Wipper was wel handig, maar hij heeft er eigenlijk niet veel in gezeten. Alleen als ik ging douchen (dan keek hij toe en deed ik regelmatig kiekeboe langs het douchegordijn ) en soms als ik ging koken. Maar wij hadden een klein gelijkvloers appartementje, dus de box (koken) of het bedje (douchen) gebruikten we vaker in die gevallen. Vond ik ook veiliger en het leek me comfortabeler, in het wipstoeltje 'hing' ie toch een beetje raar.
NOu mijn mening ook fff Ik zit namelijk met vragen als: 1 - Voetenzak: Ja zeker aanschaffen. Hebben wij erg veel gebruikt ook al hadden we een maart baby. Zeker fijn als je de maxicosi op de kinderwagen gebruikt. En wij hadden ook de baby mee (maxi cosi mee op de fiets) en dan is de voetenzak ook ideaal!!!! 2 - Mij lijkt een voetenzak voldoende... 3 - Een voetenzak in de kinderwagen? Ook een aanrader! Wij hebben hem erg veel gebruikt. Zeker omdat zo'n voetenzak gevormd is met een rits zit dat veel beter dan een deken. En je kan ook de bovenkant er af ritsen en de onderkant op de wagen laten zitten. Dan zit je kindje ook wat zachter en blijft je wagen schoon. 4 - Parasolletje, Niet kopen, nooit gebruikt en super onhandig. 5 - Slaapzak, gebruikten wij pas na 4 maanden. En midden in de winter is het ook wel slim om een laken met een deken er nog overheen te doen (zeker met die winters die we nu hebben). Dus ik zou gewoon beddengoed kopen (molton, hoeslaken, laken, deken) en dan later kijken of je een slaapzak gaat gebruiken. Mijn zoontje slaapt nu s nachts met een slaapzak en overdag met een deken. Dus dan heb je ook beide nodig. 6 - Wipper, echt een musthave!!!! Ideaal als je je kindje even ergens wilt neerleggen. Als je zelf op de bank de herhaling van gtst kijkt zet je hem/haar er gezellig naast. Ik zou wel opletten dat je eentje koopt waar zo'n boog overheen zit voor speeltjes. Dan heeft je baby ook wat te doen. En een baby vind het ook wel leuk om te (half) zitten ipv altijd maar te liggen. 7 - Badje, Wij hebben geen groot bad, alleen een douche. Wij gebruiken het badje nu nog steeds voor mijn zoontje van 1,5. Kan me voorstellen als je een bad hebt dat je je kindje daar eerder in doet. maar echt de baby in bad deden we tot 4/6 maanden. Daarna ging hij mee met mij onder de douche en met 10 maanden werd hij te zwaar en ging hij weer in het badje. Dus ik denk dat je daar best in kan investreren. hopelijk heb je er wat aan.
mijn antwoorden: 1 - Bijvoorbeeld een voetenzak voor de autostoel (maxicosi). Is dat nou wel waard om te aan te schaffen of niet? ik had de voetenzak van mc maar vrij snel eruit gehaald, dat ding is echt bloedheet. Heb een dunnere wikkeldeken erin gedaan of ik gooide er een dekentje er over heen.. 2 - Nou zag ik ook dat de MC Pebble naast een voetenzak ook een dekenzak-achtig iets verkoopt, een must or a have? 3 - Een voetenzak in de kinderwagen? Waarom voldoet een dikke deken misschien niet? En tot wanneer gebruik je zo'n voetenzak?een deken glijdt makkelijk af, ik heb een lodger bunker aangeschaft, te gebruiken tot 3 jaar volgens lodger.. 4 - Zo'n parasolletje aan de kinderwagen, is dat nou echt nodig/handig? ik vond het zo'n pokkeding, niet tot zelden gebruikt, heb een Dooky gekocht 5 - Als je een slaapzak gebruikt in bed, heb je dan nog beddengoed nodig? Bij ja, wat dan? ik heb alleen in de wieg beddengoed gebruikt, in het ledikant is ze meteen in een slaapzak gegaan omdat ik haar een paar keer ondersteboven vond 6 - Waarom is een wipper handig?ik vond het niet handig, de mc wipt ook en eerste hapje deden wij gewoon met de mc op tafel (ook geen last van zwiepende hondenstaarten) 7 - Hoe lang doe je nou met een badje?? Is het het geld waard om zo'n mooie hoppop aan te schaffen of is het handiger om voor een goedkope gaan aangezien je het maar misschien 2?? weken gebruikt??ik heb een gewoon badje op standaard, veel gebruikt tot ongeveer 5 maanden toen paste ze in de lengte niet meer. Sinds ze kan zitten, gebruik ik hem weer wel. Zet hem gewoon in het grote bad, scheelt ook in de kosten, klein badje is minder water nodig
1) Wij hebben nooit een voetenzak in de mc gehad. gewoon een lekker warm dekentje er over heen. 2) Geen ervaring mee 3) Wij hebben er wel één gekocht voor Levi. gewoon zo'n goedkope van de babydump. Hebben deze gebruikt vanaf dat Levi ging zitten in de wagen ( 5 maanden ) tot hij niet meer in de wagen ging ( 2 jaar ) Vindt dat wel een aanrader. Kleine krijgt het toch kouder dan jou omdat hij/zij stil zit 4) Parasolletje, heb ik nooit gehad. Blijkt ook niet handig te zijn omdat het vaak een deel van je zicht voor de wagen weg neemt en het waait opzij door de wind. Ik hing meestal een hydrofiele handoek ofzo over de kap heen als de zon in de wagen stond. 5) Bij Levi gebruikten we alleen een slaapzak. Werd het echt koud in de winter trokken we er vaak nog wel een ledikant deken over heen. 6) Wipper vindt ik zeker handig. Elin wil graag dingen om haar heen zien. Zo staat ze met het avondeten bij ons in de wipper op tafel. Ook staat ze regelmatig op de grond als Levi aan het spelen is.Vindt ze super om naar te kijken 7) Een badje doe je wel lang mee. Hebben zelf gewoon zo'n goedkope van de Hema. Levi gebruikt het badje nu nog ( is 3 ) en vindt het heerlijk om daarin te spelen met zijn eendjes ( en deze te laten duiken naar de bodem van de oceaan ) Hoop dat je er wat aan hebt
1 - Voetenzak MC: Wij hebben hem zelf gekocht, die van de Pebble, ziet er prachtig uit, maar nauwelijks gebruikt. Super duur en zou het absoluut niet aanraden, als het vooral voor in de auto is (als je veel met de MC wilt gaan fietsen in een bakfiets b.v. of als je er uitgebreid buiten mee gaat winkelen in de winter, kan het anders zijn). Maar kindjes hebben het al snel erg warm in de Maxi Cosi, en met die voetenzak erbij... was het bij ons binnen 5 min. vreselijk zweten. Dus ín de auto hoeft het echt niet (je zit daar zelf ook in gewone kleding in, niet in een slaapzak), en om naar de auto toe te lopen kun je er zo even een fleece dekentje overheen leggen. Een los dekentje kun je ook wat meer of minder er overheen leggen om de warmte aan te passen. Als die voetenzak er eenmaal in zit en je kindje heeft het te warm, moet je je hele kind er weer uit trekken om dat ding te verwijderen. (Onderweg betekent dat zelfs eerst stoppen en de hele MC loshalen). Een mooie wikkeldoek met gaten erin zou ik evt. nog eerder doen dan een MC voetenzak, die zijn tenminste ook buiten de MC te gebruiken en er zijn ook veel mooie van. En die zijn meestal niet zo superdik als de de MC 'zweetzak'. 2 - Ken ik niet. 3 - Voetenzak kinderwagen: absoluut ja! In de winter krijgen ze het zo gauw koud omdat ze stil zitten. En een dekentje schoppen ze binnen no time op de grond. Ik deed trouwens in de échte winter eerst een fleece dekentje om de benen gewikkeld, en dán in de voetenzak (dan blijft het dekentje wel zitten), want ze krijgen het echt snel koud, kan heel sneu zijn, kom je thuis, hebben ze ijsklompjes van beentjes. 4 - Mwah. Koop in ieder geval geen dure van een merk, waarschijnlijk gebruik je hem maar zelden. In de zomer kan het wel eens handig zijn, maar je zit er altijd mee te hannesen, 1 hoek om en het moet weer anders. Ipv een 'Dooky' (leuk hoor, maar wel geld aftroggelproduct) kun je gewoon een hydrofiele luier (heb je toch altijd wel bij je) met een wasknijper of knijpspeelgoedje aan de kap van je wagen vastmaken. 5 - Bij heel kleintje die toch nog niet de dekens aftrappelt vond ik een slaapzak niet handig, bij het 's nachts verschonen zat het in de weg en/of werd vies. Ik gebruik slaapzakjes altijd in combinatie met beddengoed. In ieder geval een lakentje en tenzij hoogzomer ook dekentje. Ik doe dat om haar lekker in te stoppen, fijner gevoel voor haar dat ze een beetje knus vast ligt in bedje. 6 - Wipper: heb hem niet veel gebruikt toen N klein was (toen legde ik haar liever plat in de box of op een kleed), maar soms vind ik het wel handig. Als ze al kunnen tijgeren of kruipen en je wilt even iets minder opletten (bv. om te kunnen koken), kun je ze erin zetten met een speelgoedje of voor een dvdtje en blijven ze even op de plek zitten, ipv je boekenkast leeg te halen en alles wat los en vast ligt in de mond te stoppen. 7 - Onze dochter 1,5 gaat nog steeds in het babybadje! Prima formaat nog voor haar en moet er niet aan denken de tijd en geld die het kost om voor haar elke 2 dagen het grote bad vol te laten lopen.
1. Superhandig zo'n voetenzak, je legt ze er zo slapend in. Geen geklooi met jasjes ed. En als hoeft ook niet bang te zijndat je je dekentje of id kwijt raakt. 2. Ken ik niet. Of is dat de opvolgstoel, nr 2? Daar heb ik niets in. Mijn kids zitten in een tobi en ik heb 2 kleine dekens achterin liggen, voorals ze inslaapvalllen. 3. Die voetenzak is ook heel handig. Je moet je bedenken dat een kindje veel stil zit en het dus snel koud krijgt. De wind kan er niet in, heerlijk. Ik stopte ze er altijd helemaal in. En dan het verse warme brood van de AH er bij in heerlijk, ik zou zo met ze willen ruilen 4.Moet zeggen dat ik toch ook wel veel gebruikt heb. De zon is venijnig voor die kleintjes 5.ligt er aan wat voor slaapzak je gebruikt. Je hebt speciale van puckababy en De combisleeper daar hoef je niets bij te gebruiken. Mijn vriendin had van die woel waters in bed, waar geen deken over bleef liggen. De puckababy heeft zelfs handschoentjes ik gebruikte een gewone zomer of winterslaapzak. Die geepven wel wat isolatie, maar niet voldoende. Dus daar heb je wel een deken/ laken bij nodig. 6. Wipper: in het begin hadden mijn beide kinderen echt huiluurtje in de avond en altijd stipt als wij gingen eten. Dus hup in de wipper en bij ons op tafel. En baby's willen op een bepaald moment ook liever wat rechter opzitten, en dat kan goed in wipper. Wij hebben 1 van baby bjorn, echt een geweldig ding. Zitten ze stevig in, en ze geven 1 tikje met hun been en ze wippen ook echt. En ik heb hem lang gebruikt. Later gingen ze er ook zelf lekker inrelaxen. 7. Tja ik heb een bad, maar ik ben er zelf absoluut geen fan van. Ben veel meer van de tummy tub, en gewoon lekker mee onder de douche (en dan inde wipper leggen als je klaar bent ) ik zou dus zelf niet voor zo'n duur ding gaan. Ik heb ook een gewone simpele. Ik weet wel van vrienden dat ze hem later gebruikten als bad in bad, toen de kleine ging zitten en het grote bad nog eng vonden. Succes X Pip
Hummm dit topic heeft mij enorm geholpen, dus hopelijk vinden jullie het niet erg als ik nog een vraag stel. Heb gister in een opwelling zo'n zacht verschoonmatje van Snoozebaby gekocht. Het leek mij fijner aanvoelen voor de baby dan zo'n plastic matje dat in de luiertas mee werd geleverd, maar nu vraag ik mij af of het wel zijn geld waard is? Wat is jullie ervaring met zo'n verschoonmatje? Gebruik je het wel of niet? Als ik moeders zie in openbare toiletten, zie ik zo'n matje vaak niet en verschonen zij hun kind op de aanwezige kussen...
Ik gebruik wel een verschoningsmatje, zodat mijn kind niet op zo'n vies vreemd aankleedkussen hoeft te liggen, of bij anderen thuis op de bank, bed, tafel, enzv, net wat hygiënischer. Maarrrr: ik heb een goedkoop matje van de Ikea, met een zeiltje van binnen (makkelijk schoon te maken als er wat op komt). Zo'n lekker zacht, mooi Snoozebaby-matje zou ik niet graag gebruiken ervoor, eerlijk gezegd.
Ik heb zo'n matje van de prenatal. Was 9,95 werkt prima en aan de binnenkant plastic. Maar leg er altijd een hydrofiel luier op wel zo zacht en uitwasbaar. Dat kan je ook met je snooze baby matje doen he! Ik legde trouwens overal hydrofielluiers op. Op de baby gym, het boxkleed. Als ze dan een keer spuugen scheelt dat meteen heel het kleed wassen.
1 - Bijvoorbeeld een voetenzak voor de autostoel (maxicosi). Is dat nou wel waard om te aan te schaffen of niet? Hebben wij niet gehad en niet gemist. In de auto was het warm zat (sterker nog, ze kwam vaak bezweet de MC uit). 2 - Nou zag ik ook dat de MC Pebble naast een voetenzak ook een dekenzak-achtig iets verkoopt, een must or a have?Nou, zie vraag 1 dus 3 - Een voetenzak in de kinderwagen? Waarom voldoet een dikke deken misschien niet? En tot wanneer gebruik je zo'n voetenzak? In de reiswieg gebruikten we een dubbelgevouwen deken, in de wandelwagen de voetenzak. Dit jaar maar heel even gebruikt, toen werd het al warm. Als het dadelijk weer koud wordt leg ik hem er weer in. 4 - Zo'n parasolletje aan de kinderwagen, is dat nou echt nodig/handig? Ik vond het een drama, altijd ruzie met dat ding.Dan zakte hij weer weg, scheef, als je een bocht omgaat moet je hem weer verstellen... Nee hoor, kind ging met een zonnehoedje op de wagen in, werkt ook. 5 - Als je een slaapzak gebruikt in bed, heb je dan nog beddengoed nodig? Bij ja, wat dan? Wij gebruiken alleen een dikke slaapzak, omdat dochter anders met haar hoofd onder de dekens kruipt. En dat vind ik nu nog een beetje eng. 6 - Waarom is een wipper handig? Even je handen vrij, maar je kindje wel bij je. Als je aan het koken bent en de box staat uit het zicht, bijvoorbeeld. Of bij de eerste hapjes als ze nog niet in de kinderstoel zitten. Inmiddels kijkt ze er 's ochtends in naar vrouwtje theelepel en verder wordt ie niet meer veel gebruikt. 7 - Hoe lang doe je nou met een badje?? Is het het geld waard om zo'n mooie hoppop aan te schaffen of is het handiger om voor een goedkope gaan aangezien je het maar misschien 2?? weken gebruikt??Wij hebben een badje met standaard en tummytub op marktplaats gekocht voor 5 euro, en das maar goed ook. Tummytub drie keer gebruikt, vond ze alleen de eerste keer fijn daarna neit meer, badje denk ik een keer of vijf gebruikt. Ze gaat gewoon mee onder de douche en in het grote bad.