Hallo, Ik ben nu 4 weken zwanger en als alles goed gaat zit er straks zo'n 16 maand verschil tussen mijn kindjes. Nu vroeg ik me af wat ik dan nog erbij moet kopen? Sowieso: * ledikantje + matras * commode? ik wil een goedkope commode van ikea halen, toch wel * makkelijk met aankleden denk ik.. * aankleedkussen * kledingkast en spulletjes voor Mart's nieuwe kamer * eventueel nieuwe kleertjes, als het een meisje is.. * nog een babyfoon Ik vergeet vast dingen....dus tips?
Met zo'n klein leeftijdsverschil (van harte gefeliciteerd, trouwens!) lijkt een duowagen mij wel een must. 2e commode hebben wij niet gedaan, we hebben 'm op de zeer ruime overloop gezet waardoor we 'm voor beide kinderen konden gebruiken.
Ik wil de baby dragen en Mart in de kinderwagen, maar misschien koop ik wel een duowagen als dat niet bevalt hoor! En helaas is onze overloop smal, en ben ik niet smal dus dat gaat bij ons helaas niet lukken. Is wel een makkelijke oplossing als er plek voor is!
Idd een duowagen. Mijn kinderen schelen 14 maanden en mijn duowagen is echt onmisbaar. Ik kan nu makkelijk in mijn eentje met beide kinderen op stap.
Oh, je wil de baby gaan dragen lees ik. Hm, ja...lijkt mij niet ideaal, zeker niet als je wat verder/langer moet, maar goed een duo kan je natuurlijk altijd nog aanschaffen.
duowagen. en ligt ook aan je kindjes, mijn oudste was erg vroeg met lopen en uit bed klimmen enz. Die hebben we grote kamer gegeven. Ik kleed hem aan op de commode van zijn broertje of zijn kamer of beneden. (ik heb verschoningskussen die ik dan op tafel leg). aangezien ik 2 jongens heb, heb ik niet echt veel gekocht.... en als ik wat te kort kwam, heb ik op dat moment bijgehaald. gr brenda
@ Mermaid we hebben ook een echt kleine auto (ford ka!) en een duowagen kunnen we ook nooit meenemen dan. Wij rijden ook heel weinig, max 2x per week. Maar voor boodschappen doen is een duowagen wel handig, ik trek er anders wel 1 van marktplaats. Mart heb ik eigenlijk altijd gedragen en nu nog,vind het ook lekker knus en gezellig zo samen. @ Brenda, bedankt voor je reactie. Wel ideaal 2 jongens achter elkaar!
Tussen mijn jongste zoon en dochter zat 1 jaar en 9 maanden...Ik dacht het ook zonder duo wagen te kunnen en zei ook altijd oo ik doe mijn dochter straks wel in de draagdoek/zak. Nou mooi niet dus he... dat liep zo vervelend achter een kinderwagen/buggy... ik had binnen no time een nieuwe duo wagen gekocht. En wat was ik er gelukkig mee!...
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Tussen mijn kindjes zit straks 22 maanden. Heb nog wel wat spulletjes gekocht oa. Babyfoon Duowagen Extra beddengoed Ledikantje voor oudste Nieuwe kast voor oudste Extra thermometer nagelknip setje Ik krijg hetzelfde geslacht maar heb het niet kunnen laten om wat kleertjes nieuw te kopen. Verder natuurlijk allemaal nieuwe aankleding en lampen voor allebei de kamers. Ik ben heel blij dat we nog een jongen krijgen want doordat we veel kunnen hergebruiken blijft er geld over voor bijv een luxere babyfoon en ik wil nog graag een domoo Ik hen trouwens geen extra commode gekocht. Kleed mijn zoon beneden aan of op de babykamer. Heb wel straks een lage speelkast die eventueel als commode gebruikt kan worden.
Tussen mijn 2 kinderen zit 15,5 maand, heb ook veel van de dingen gekocht die je zelf al noemt: - Nieuw bedje + commode voor de oudste (van de ikea, doorgroeibed en commode die ook gewoon als ladekast kan) - Extra dekens/beddengoed - Verzorgingsspulletjes zoals aankleedkussen, luieremmer, thermometer e.d. - En omdat we dit keer een meisje kregen (oudste is een jongen) nieuwe lamp en klamboe voor de babykamer en nieuwe kleertjes en hydrofielluiers en spuugdoekjes enzo. We hebben geen babyfoon extra gekocht. De oudste slaapt heel rustig en horen we eigenlijk bijna nooit, dus de babyfoon staat gewoon op de babykamer. Duowagen heb ik ook niet, vond ik zonde van het geld (ook 2dehands) en de ruimte. Ik heb mijn jongste ook veel gedragen in het begin en de oudste is nu 22 maanden en loopt hartstikke goed. Voor de wat langere stukken neemt hij z'n loopauto of fietsje mee, dan houdt hij het goed vol. Boodschappen doe ik met de auto, oudste in het winkelwagenzitje en jongste met de maxi-cosi er bovenop. En als mijn partner en ik samen met ze weggaan, hebben we de jongste in de buggy en de oudste in de wandelwagen (of andersom). Heb wel ook een fietskar waar ze allebei in kunnen en die ook als wandelwagen te gebruiken is, maar eigenlijk gebruik ik die maar heel weinig. Als me nog meer dingen te binnen schieten, hoor je het! En natuurlijk gefeliciteerd!
Hier ook 16 maandjes verschil tussen mijn jongens, heb zelf wel een duowagen gekocht en deze is het geld al dubbel en dwars waard geweest, nu lopen wij ook redelijk veel... Verder een extra ledikantje en kast, maar geen extra commode. Aangezien we weer een jongetje hebben gekregen gingen er automatisch veel spullen van grote broer over naar de baby. Wij vonden het niet nodig om allemaal nieuwe kleren te kopen voor de kleine, dit begint nu pas te komen (jongste wordt bijna 1 jaar) Hiervoor groeien ze zo snel dat de kleertjes nog mooi genoeg waren! Heb wel na de bv nieuwe flesjes ed gekocht, verder geen grote nieuwe aankopen.
hey wat ontzettend leuk dat je weer zwanger bent! Jouw oudste kindje is precies even oud als mijn dochtertje Ze is morgens 10.59 geboren
Hier 17 maandjes verschil... - Duowagen gekocht - Nieuw kamertje voor onze dochter zowel met ledikant als peuterbedje Verder kleine aankopen zoals nieuwe kleertjes, rompertjes, handdoekjes, beddengoed enz.
Als wij samen op pad gaan met de kinderen nemen we ook de duowagen niet mee, maar de enkele en een buggy. Ik vind het wel ideaal als ik doordeweeks alleen ben met de kinderen en wat boodschapjes bijvoorbeeld wil halen.
Hier bijna 3.5 jaar tussen de kindjes dus alle grotere spullen (wagen,kamer, autostoel)gaan door maar was laatst toch nog 1250 euro kwijt bij prental. Wat we nieuw hebben is: - extra kinderstoel (tripp trapp - nieuwe boxkleden - waskussen - hoezen waskussen - wat nieuwe washandjes - nieuwe duodeken - nieuw matras voor campingbedje (oude was redelijk op) - meerijdplankje voor de bugaboo - flesjes, speentjes - 12 kledingsetjes maat 56 - 12 kledingsetjes maat 62 jasjes/vestjes - verder nog het nodig klein spul wat ik vast nu vergeet op te schrijven Buiten dit uiteraard de babykamer voorzien van behang en gordijnen, dat is buiten bovengenoemd bedrag. Al met al viel het me best tegen wat we allemaal nieuw moesten kopen
Hier ook 16 maanden verschil tussen Dinand en Fabiënne. Dinand is van 3 februari 2010 en Fabiënne van 20 juni 2011. Wat ik gekocht heb: Extra ledikant en commode voor Dinand, die heeft een andere kamer gekregen. Verder heb ik nog een wiegje via MP aangeschaft en opgeknapt. Extra ledikant dekentje. Ik heb geen duowagen aangeschaft, vind het onzin om daarvoor een duowagen aan te schaffen. Hoe ik ze nu beide meeneem: Dinand loopt gewoon lekker met mij, en Fabiënne ligt in de wagen of maxi cosi! Moet zeggen dat het echt prima gaat zo! Als manlief en ik samen zijn willen we de buggy voor Dinand nog wel eens pakken. Verder had ik echt alles nog. Alleen kleertjes heb ik gekocht omdat we nu een meisje kregen hihi.
Mijn kinderen schelen 24 maanden. Als je kinderwagen stevig is kun je op mp voor 10-15 euro een zitje voor op de kinderwagenbak kopen, waar je oudste op kan zitten. Wij hebben hem ook en het is zo handig! Veel handiger dan achter de kinderwagen. Verder hebben wij niet veel extra gekocht, alleen nog een extra kinderstoel.
He, zo'n zitje ken ik niet. Klinkt handig. Heb je toevallig een bugaboo? Zijn ze van een speciaal merk? Wij hebben eigenlijk geen ruimte voor en een duowagen en de bugaboo en de buggy van zoon 1 dus ik was van plan zo'n meerijdplankje te kopen.....
Deze moet je hebben: Marktplaats.nl > zitje voor op de kinderwagen - Kinderen en Baby's - Kinderwagens en Combinaties Maar ik betwijfel of de bugaboo sterk genoeg is om m te dragen.