Wie zit er nog meer gi-gan-tisch verstopt? :roll:

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marjo83, 24 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Het is echt vreselijk, bijna elk toiletbezoek is het janken geblazen. Bloed, pijn, zelfs aambeien :confused:
    Heb er 2 weken lang veel harde buiken van gehad, alles zit helemaal vast. Ben nu al een aantal keer extra bij de gyn geweest en heb speciale zakjes meegekregen. In eerste instantie hielpen die wel om het wat 'soepeler' te maken, maar het nu het idee dat mijn darmen eraan wennen en nog luier worden.. Zit alweer 2 dagen met veel pijn en moeite op het toilet.
    Ik word echt gek bij het idee dat het nog weeeken zo doorgaat..
    Vrijdag moet ik weer naar de gyn en gaan we kijken of er andere mogelijkheden zijn. Aan mijn dieet ligt het niet, ik eet ontzettend vezelrijk en drink veel.. Had voor de zwangerschap al luie darmen, maar heb nu het idee dat ze bijna niet meer werken..
    Wie van jullie heeft hier ook last van en wat doen jullie eraan of gebruiken jullie ervoor?

2. plientje123

plientje123 Actief lid

20 jun 2007
    117
    0
    0
    Poeh, ik denk meteen met rillingen aan de laatste maanden van mijn 1e zwangerschap! Heb je ducolax geprobeerd? Of flink "buikademen" op toilet, daarbij goed rechtop zitten en geen holle rug maken? Wil ook wel eens helpen, althans dat hoop ik van harte voor je! Verder anders toch maar aan de pruimen en de kiwi's, liever diarree dan dit toch?

Ik lees mee met de reacties, niets vervelender dan dit! Zet em op, en sterkte ermee

3. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Bedankt voor je reactie en tips Plientje! Ducolax ken ik niet. Dat mag veilig gebruikt worden tijdens de zwangerschap?
    Verder heb ik gisteren 3 pruimen gegeten.. Nog niks gezien tot nu toe. Wel heel veel 'extra lucht' om het netjes uit te drukken.. Pfff.. Zal ook es op mn houding gaan letten, maar ja als je al eenmaal voelt dat het helemaal vast zit, heb ik het idee dat hoe ik ook zit of doe het gewoon niet komt..
    Hopelijk blijft het jou dit keer bespaard....!

4. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    probeer pruimen en druiven en neem er lekker veel! ;)

5. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Hoi meid,

ik weet hoe je je voelt. Ik heb precies hetzelfde. En al die goedbedoelde adviezen van kiwi's, pruimen, lauw water, vezels, beweging enz enz helpen allemaal helemaal niks helaas :(
    Ik kan ook heel moeilijk naar de wc en heb inmiddels al 4-5 uitwendige aambeiden en iedere keer veel bloed na de ontlasting. Ik heb van mijn huisarts zalf, lidocaine vaseline. De huisarts kan ze ook wegsnijden (heeft ze bij mij meerdere malen gedaan) maar ze komen bij mij gewoon terug. En straks met bevallen wordt het natuurlijk nog erger en worden ze nog groter.
    Ik weet ook niet zo goed wat eraan te moeten doen. Misschien laat ik me na de bevalling wel eens goed verdiepen want eventuele operatie is ook mogelijk.
    Good luck.

6. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Hoi, hier hetzelfde! Ik heb nog geen aambeien (ook nooit gehad), maar zit wel vreselijk verstopt. Vanwege mijn bloedarmoede heb ik ijzerpillen gehad en daardoor zit alles nu muurvast. Ik ben er twee dagen helemaal niet lekker van geweest, zo rot voelde ik me.
    Ik heb de pruimen en drink me rot.
    Ach ja, proberen niet te veel aan te denken. Het moet er toch ooit uit, is het niet vandaag dan is het wel morgen. En heel veel gaan persen op de wc word je ook niet vrolijk van.
    Waarom niet gewoon negeren?

7. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    Vervelend zeg! Het er zelf helaas ook ervaring mee.
    Zo te horen, heb je alle tips al eens gehoord. Zelf merk ik dat roosvicee laxo goed werkt. Ook sinaasappelsap met een klein scheutje olie (olijfolie of zonnebloemolie) werkt soms. Of 's ochtends voor je ontbijt een glas lauw water.

8. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb een hele goede tip!
    Werkt althans heel goed bij mij.

Kiwi mét schil eten!
    Lijkt heel vies,maar je proeft er haast niets van.
    Ik doe ook vaak in stukjes snijden met schil door een schaaltje yogurt ;)

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Bleeh, da's balen zeg! :confused:

Zelf kan ik het gelukkig redelijk op gang houden als ik drie keer per dag een glas sinaasappelsap met vruchtvlees drink, en zo nu en dan wat pruimen. Maar door m'n diabetes kan ik helaas niet onbeperkt fruit en sap eten/drinken. :(

Eet maar liever geen chocola en bananen, daar krijg je ook verstopping van.

10. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    jep had ik ook! Heb diverse klisma moeten gebruiken...zelfs op mij bevaldag nog ene klisma gehad omdat ze vanwege de verstopping geen eens goed konden toucheren...

alle huis tuin en keuken middeltjes hebben niet echt gewerkt...Wellicht kun je roosvicee laxo proberen...en anders gewoon even ene klismaatje halen bij de apotheek...Is ff vervelend maar je voelt je daarna heerlijk "leeg":D

11. Bri

Bri Niet meer actief

oei oei oei, mij staat dus vast ook nog heel wat te wachten. ik heb er ook al een paar weken last van... vandaag heb ik via de huisarts een laxeermiddel gekregen, ik hoop dat het gaat helpen want ik voel me er goed beroerd van. pruimen, druiven, veel drinken, bewegen, ontbijtkoek: het helpt niet echt. heb inderdaad ook altijd al trage darmen gehad, maar voor m'n zwangerschap dronk ik rustig zes koppen koffie op een dag en dat hielp het altijd wel op gang. dat zit er nu dus even niet meer in....

sterkte meiden, voor ons allemaal!

12. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb het gelukkig niet meer, had het in het begin van me zwangerschap heel erg.
    ik zat met roosvisee laxo en ontbijtkoek op de wc en maar hopen dat het soepeler werd en dat ik er gewoon van af kwam.

en anders idd kiwi's eten en dan op je nuchtere maag dat wil ook wel is helpen.

13. Siep

Siep Lid

24 mei 2007
    72
    0
    0
    Mijn pijnlijke verstopping was (uiteindelijk) overgegaan met liters water, een blikje gekookte linzen en een enorme pissigheid. Ik ben er die dag echt voor gaan zitten. Was het helemaal zat. Bij de eerste aandrang wilde het wéér niet. Toen werd ik zó nijdig dat ik de pissigheid heb omgezet in 'perskracht': "Nu is het afgelopen!" Een 'Hulk'-gevoel :D. Het heeft wel geholpen...

14. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik heb er dan geen last van maar had laatst 's ochtends (op de lege maag dus) een halve galia meloen weggewerkt.. Ik wist niet hoe snel ik naar de wc moest rennen :confused:

15. Plukkie

Plukkie Lid

25 okt 2007
    6
    0
    0
    Ja naar hè zo'n verstopping. Ik voelde me helemaal opgeblazen ervan.
    Bij mij hielp Lactulose heel goed. Dat krijg je via de huisarts en ik kreeg het in een drankje. Mierzoet maar je merkt echt dat het werkt!
    En omdat je dit niet weken achter elkaar mag gebruiken eet ik nu 1x per dag zemelen in mijn yoghurt met muesli. Om de boel actief te houden zeg maar... Succes!

16. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik dronk liters verse jus... hielp meestal erg goed.

17. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Wauw, wat een herkenning dames :)
    Minder wauw als je er last van hebt natuurlijk... Maar er staan nog wel wat tips tussen die het proberen waard zijn denk ik.. Het naarste vind ik nog wel die pijnlijke aambeien die er nu zitten, gisteren begonnen ze spontaan te bloeden zonder dat ik druk gezet had.. :(
    Siep, moest wel lachen om jouw berichtje hoor zie het al helemaal voor me, hihi..

Lactulose gebruik ik nu sinds enkele weken, hielp dus eerst heel goed maar daarvan heb ik het idee dat mijn darmen wennen en dat is helemaal niet goed natuurlijk. Staat ook in de bijsluiter dat je het max. 1wk. gebruiken mag.. (Beetje apart dat mijn gyn daar niks van heeft gezegd en het voor 1,5 maand heeft voorgeschreven.. :rolleyes: )
    Begin nu de dag met zo'n grote kom All-brann, die variant met 43% vezels..

Hebben jullie weleens activia geprobeerd eigenlijk? Ik heel af en toe, maar vlgs mij moet je dat langere tijd gebruiken voordat je 'resultaat' hebt of niet? Nou ja, morgen weer naar het zkh..

18. Bri

Bri Niet meer actief

Ik at altijd een bakje activia yoghurt als ontbijt, maar de eerste 13 weken van de zwangerschap had ik daar helemaal geen zin in (werd al misselijk als ik eraan dacht!). Nu lust ik ze wel weer, maar ik heb nooit het idee gehad dat ze echt hielpen.

19. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Voor echte 'spoed' helpt bij mij altijd: een pak koude appelsap achter elkaar op drinken...moet je half uurtje daarna wel rennen naar de wc hoor :D

En verder heb ik van de VK de volgende tip gekregen: op de markt tutti frutti halen; gedroogde abrikozen, dadels etc. Die helpen ook goed en mijn mams beaamt dit want die heeft sowieso snel last van verstopping, sinds ze dat eet, niet meer...En er zit veel ijzer in!

20. Laura01

Laura01 Lid

13 mrt 2007
    56
    0
    0
    Nieuw-Vennep
    Ik heb mijn hele leven al last van een spastische dikke darm wat zich dus uit in óf diaree of verstopping. En inderdaad; de pot zag regelmatig rood... :oops: Ik weet hoeveel pijn het doet! Ik heb er nu ik zwanger ben iets minder last van, maar ik moet dan niet de fout maken om een banaantje te nemen want dan... :pale:

Mijn tip is: drink Yakult of iets anders met pro-biotica op een nuchtere maag 's ochtends en wen je zelf eraan om iedere dag/ochtend op het zelfde tijdstip "er even voor te gaan zitten", al komt er maar een keuteltje ;) , gewoon de volgende dag weer gaan zitten op het zelfde tijdstip. Echt waar, je darmen wennen hieraan op de een of andere manier.

En naar de Osteopaat, dat helpt ook, dat helpt écht! www.osteopathie.nl

Deel Deze Pagina