Striae

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jessy77, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hoi meiden,

Ben nu 38,3 weken zwanger en nog helemaal geen last van striae gehad. Ben hier natuurlijk hartsikke blij mee maar wil nou ook weer niet te vroeg juichen.
    Nu zal ik volgende week een keizersnede krijgen dus mn buik wordt sowieso mooi versierd :p maar vroeg me af of hier meiden zijn die er pas later of zelfs na de bevalling nog last van hebben gehad? Mijn moeder heeft ze ook nooit gehad en heb hier en daar gehoord dat het erfelijk bepaald is of je ze krijgt. Zou dat kunnen kloppen of is dat onzin?

Liefs Jessy

2. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Ik heb eigenlijk geen idee, maar nou hoorde ik laatst dat hoe jonger je bent hoe meer kans je erop hebt.
    Schijnt te maken te hebben met de elasticiteit oid?

Ik weet niet of het zo is hoor.
    Maar ik ben 25 en bij mij is de striae vanaf de 7e maand op komen zetten. Hoewel ik gewoon regelmatig heb gesmeerd. Maar dat schijnt het niet tegen te gaan alleen te verlichten?

3. Juff

Juff Actief lid

14 okt 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Vanaf mijn navel totaan mijn schaamstreek zit ik helemaal onder, was echt in drie dagen tijd gebeurd, ik was toen 36 weken. Mijn moeder heeft 3 zwangerschappen gehad en is altijd streepvrij gebleven, zegt dus niks helaas.
    Maar ik hoop echt voor je dat het je bespaard blijft want ik vind het echt geen fraai gezicht en je komt er nooit meer vanaf!

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Het is wel degelijk genetisch bepaald alleen als de moeder het niet heeft gehad is er helaas geen garantie dat dochter het ook niet krijgt, maar de kans is groot dat ze jet dan niet krijgt.
    Mijn moeder heeft het ook niet gehad, ik heb het nog steeds niet en heb het idee dat ik het niet krijg omdat mijn huid nog lang niet strak staat, maar ik heb nog 2,5 maand te gaan dus fingers crossed!

Oh en naast een hele jonge huid heeft ook en hele blanke huid ook meer kans om striae te krijgen.

5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Nou ja, nog een week en dan is ze er dus ik ga er stiekempjes vanuit dat mij dat met een beetje geluk bespaard zal blijven. Iig bedankt voor de reacties!

Liefs Jessy

6. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Mijn vriendin is tijdens de bevalling van navel tot schaambeen, van zij tot zij gescheurd! Heel erg verveled maar volgens mij kan je er niets aan doen. Ik smeer wel en blijf hopen.
    Met een keizersnee hoef je iig niet bang te zijn tijdens de bevalling alsnog te scheuren.

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik krijg nu ook Stiae :( het ging zo goed, en ik was maar aan het smeren met cremes e.d. maar ik kom er toch onder te zitten helaas. Mijn moeder had dit ook, dus het is idd erfelijk bepaald. Ik heb geen zwangerschapsstreep, maar die kan nog wel komen geloof ik.

8. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    Misschien een tip. Brandnetelthee, hier zit veel silicium in dat is goed voor het bindweefsel. Alleen 1 nadeel, het is niet zo heel erg lekker.... :)

9. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    hmm, brandnetelthee
    dat drink ik dus al maanden
    en toch is er in de tussentijd striae gegroeid rond mijn navel...

10. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    niet om je bang te maken hoor, maar een vriendin van mij heeft ook een kz gehad en had absoluut geen striae tijdens de zwangerschap maar omdat de snee zo klein wordt gemaakt en aardig uitrekt heeft ze uiteindelijk toch nog 2 of 3 aardige streepjes overgehouden....

Een andere vriendin van me had het ook pas tijdens de bevalling, haar vriend zag ze gewoon scheuren hihi.

ik heb er gelukkig tijdens de eerste zwangerschap geen last van gehad, hopelijk blijft het me dit keer ook bespaard.

En voor jou hoop ik natuurlijk ook dat het mooi blijft! en die snee valt super mee toch, valt precies onder je bikinibroekje toch?

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Volgens mij kan je smeren wat je wil.....maar dat helpt niks tegen straie. Striae gebruikt op een gedeelte net onder je huid zeg maar, en je kan smeren wat je wil, maar het smeerseltje komt daar niet.

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik bedoelde niet gebruikt, maar gebeurt ;)

13. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Ik heb een buikoperatie gehad waarbij de incisie op dezelfde plek is gekomen als bij een kz gebeurd. Nét boven de grens van mijn schaamhaar. Dus dat zie je niet als je in bikini loopt.

Nu is het voor mij niet zo belangrijk dat je dat litteken in bikini niet ziet, want die operatie zorgde ervoor dat ik zwanger kon worden!

14. Femke85

Femke85 Lid

4 dec 2007
    46
    0
    0
    Nagelstyliste - schoonmaak
    Reusel
    Ik heb nu al striae, en smeer vanaf de 7 weken al 2x per dag! en je kan smeren wat je wil, het is goed voor je huid, maar de strepen kan je er echt niet mee tegenhouden. Het is een laagje huid aan de onderkant waar de creme inderdaad niet tot doordringt, helaas...

Groetjes Femke

15. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik heb begrepen van mijn vk dat smeren wel degelijk kan helpen mits je het minimaal twee keer per dag minimaal 20 minuten inmasseerd. Door het masseren blijft de onderlaag als het ware wat soepeler en beter doorbloed waardoor je de kans wel enigszins kan verkleinen. Ik heb nu bij 39 weken nog geen strepen en hoop ze ook niet te krijgen! (Ik smeer dus wel, maar geen 20 minuten, ik heb daar echt geen geduld voor. Ik heb dus gewoon mazzel gehad denk ik...)

16. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ik ben vanmorgen opgestaan met een erg mooi kadootje! (straie)

Tot gisteren niets te zien op mijn buik, vandaag lijk ik wel een landkaart rond mijn navel :(

17. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Ik was al een van de gelukkige vóór mijn zwangerschap! :eek: Niet op mijn buik, maar op borsten en bovenbenen :(

Verwacht dus dat ik het op mijn buik ook snel genoeg zal krijgen :evil: Moeder en zus, die in mei is bevallen, allebei weinig last van gehad, en alleen tijdens de zwangerschap en niet ervoor al zoals ik. Terwijl ik nieteens in een keer veel bijgekomen ben ofzo, want dan zou ik het wel begrijpen :(

18. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Ik had ook vrij snel in het begin last van straie, niks aan te doen is erfelijk bepaald... dus van mijn navel tot kruis onder de strepen...

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb wat striae onderaan mijn buik, tijdens de bevalling gekregen denk ik, ik zag ze pas toen Eva 6 weken was :D (het interreseert me niet zo, ik zag het toevallig). Dus kan ook zijn dat ik ze pas na de bevalling heb gekregen... Ik ben er eerlijk gezegd wel blij mee (het is ook geen hele landkaart), het herinnert me aan dat ze in mijn buik zat...

20. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    het slakkenwonder schijnt te helpen... iemand enig idee hoe je daar aan komt?

Deel Deze Pagina