Is het niet verstandiger om nog even met trouwen te wachten tot je vriend uit de schuldsanering is? Anders worden jouw inkomsten dadelijk toch ook voortaan meegeteld? Nu kun jij nog iets ongestraft bijverdienen en spullen kopen die niet "mogen". Ik heb er echt maar heel weinig verstand van hoor! Misschien is het wel helemaal neit waar wat ik zeg..
monique mijn familie is geheel op de hoogte van de schulden van mijn partner.. ik denk alleen (mijn familie kennende) dat ze gaan zeuren over dat we beter kunnen trouwen als hij uit de schulden is.. en daarbij komt ook nog, dat als we getrouwd zijn, dat ik dan mee moet betalen aan zijn schulden.. maar daar denken mijn partner en ik nog over na.. en daantje, jaa ik heb een uitkering maar ik weet niet hoe ik dat moet doen, dat aangifte doen..
jaa msroxy dat klopt wel.. volgens mij.. ik ga hun morgen een mailtje sturen met wat vragen, dan krijg ik daar snel genoeg antwoord op.. en als we dat weten, kijken we ook precies hoe we het doen..
belasting aangifte kun je heel makkelijk doen , bijv met een wajong uitkering kun je erg veel terugkrijgen.. mijn nichtje krijgt ook bijna 900 euro terug.. www.belastingdienst.nl ( je kunt contact met de belastingtelefoon opnemen en vragen of zei het voor je in kunnen vullen ivm een wajonguitkering en dat je er zelf geen verstand van hebt) heb je die uitkering allang? ( neem aan vanaf je 18 ) dan kun je ook van voorgaande jaren alles terugvragen, want ik neem aan dat je het dan vorig jaar ook niet hebt gedaan.. erg zonde hoor.. ook al zou je 10 euro bij iemand moeten betalen voor het invullen dan nog hou je 100e euro's over, is toch makkelijk verdient.. als je dit zou doen denk ik dat je erg veel geld terug kan krijgen, dus ik zou het ECHT doen.. dan kan je waarschijnlijk die babykamer van 80 euro kopen, op dinsdag gratis trouwen en een mooie jurk bij de c&a kopen en als huwelijksfeest een BBQ in de tuin houden misschien kan anders iemand erbij helpen om het in te vullen? schoonouders/ouders/vrienden? het is niet moeilijk.. het kan dus online, of bij de belastingdienst zelf waar iemand je helpt, of je vraagt op internet een papieren aangifte aan zodat je het thuis zelf kan invullen ( wijst zich vanzelf, is 20 minuten werk en je kan er dus een HELE HOOP geld mee verdienen) als het goed is krijg je dan van je wajong uitkering ook 1x per jaar een bepaald bedrag terug omdat je een minimuminkomen hebt, is iets van 200 euro
ik heb een wahjong uitkering.. en heb hem vanaf mijn 18e.. maar hoe kan ik dan van alle voorgaande jaren dat ook terug vragen? en waar hangt het vanaf dat ik geld terug krijg?
je hebt je jaaropgaves nodig van het uwv die je elk jaar krijgt, en van voorgaande jaren kan je terugvragen als je de aangifte invult van dit jaar ( dit jaar moet je het formulier 2008 gebruiken, dus van vorig jaar 2007) en meer jaren kun je niet terugvragen omdat je vorig jaar 18 was en je de uitkering vanaf je 18e hebt je kunt altijd dingen aftrekken zoals lenzen, ziekenfondskosten, zelfzorgmedicijnen ( ook al heb je die niet gebruikt kun je nog meer dan 50 euro aftrekken) je vriend kan hem ook invullen ( heeft hij wel werk of ook een uitkering?) dan krijg je dubbel terug he.. die kan precies hetzelfde aftrekken.. gewoon morgen even de belastingtelefoon opbellen Telefoon: 0800 - 0543 maar ik neem aan dat je ouders/schoonouders wel aangifte doen? die zullen je dan vast kunnen helpen, en de meeste belastingkantoren vullen het voor je in als je aangeeft het echt niet zelf te kunnen maar ik zou het dus echt invullen, je kan dan ook terplekke zien wat je terugkrijgt dit jaar.. je krijgt het altijd in juni/juli uitbetaald, maar kan nu al weten hoeveel je terug krijgt.. http://www.belastingdienst.nl/particuli ... ragen.html
Lieve schat.. we wilden ook trouwen maar hadden er het geld ook niet voor. Nu zijn we geregistreerd partners, heeft ons zo'n 48 euro gekost (trouwboekje) op maandagochtend 9.00, getuigen erbij, eventueel wat visite uitnodigen thuis voor een kopje koffie etc. Je kunt het zo maken als je wilt en in de toekomst wanneer het financieel enigszins mogelijk is ooit nog eens trouwen, maar geloof me, als je daar staat voor je geregistreerd partnerschap en de ambtenaar vraagt je of je partners wilt zijn en je zegt ja en hij zegt het terug is dat minstens zo'n mooi moment waarvan ik denk dat het onbetaalbaar is. Ik heb het idee dat je zusje de situatie waarin jullie zitten onderschat. Meid doe lekker waar jullie je goed bij voelen.. ik snap heel goed dat je je geld goed wilt besteden en dat je dingen een paar keer overdenkt voor je ze uitvoert.
Je hebt hier wel een goed punt hoor! Het is namelijk zo dat als je trouwt in NL je in principe altijd trouwt in gemeenschap van goederen. Dat betekent dus, als jullie nu zouden trouwen de schuld van je vriend ook even heel zwart wit gezien jou schuld wordt. Dit kan je voorkomen door op huwelijkse voorwaarden te trouwen, maar daarvoor moet je naar de notaris en dat kost je ook handen vol geld, en zeker voor jullie. En als je vriend van te voren het kindje erkent is er ook weinig aan de hand mochten jullie onverhoopt uit elkaar gaan. (Tenminste ik krijg een beetje de indruk dat je daarom wilt trouwen. Als ik het fout heb dan sorry...) Ik zou zeggen, wacht er nog lekker even mee! Het zou toch ook super zijn als je eigen kleintje, bruidsmeisje of jonker kan zijn?
mijn vriend zit in de schulden, dus dan heeft dat toch geen zin? en muppet80, ik dacht dat je bij 'gratis' trouwen, geen getuigen kon hebben... zou je mij willen vertellen, uitleggen, hoe dat dan allemaal in zijn werk gaat.. en hoe jullie dat hebben gedaan?
je kan wel bij gratis trouwen getuigen hebben hoor, je MOET zelfs getuigen hebben neem ik aan? en het trouwen is niet helemaal gratis he, houd daar ook rekening mee, je zult je geboorteoorkondes/uitreksels en trouwboekje wel moeten betalen.. maar je kunt ook gewoon met een leuke jurk en een bruidsboeketje naar het gemeentehuis.. maar JIJ kunt toch belastingaangifte doen, ook al zit HIJ in de schulden? maar goed,. je moet het zelf weten, het kan je alleen aardig wat geld opleveren waardoor je wel kan trouwen zoals jij het graag wil
gewoon trouwen hoor, maar als jullie echt teveel blijven twijfelen kan het later toch ook nog?als je gaat trouwen koop ind een mooie jurk voor die 80 euro. Nodig de naaste familie uit en ga daarna lekker thuis feestje geven(lunch, bbq, gebak(bijv van de makro),zelf cdtje samenstellen, partytent huren!
p.s op de site van je eigen gemeente valt daar altijd info over te vinden ( gratis trouwen en hoe dat in zijn werk gaat) ook kan je als het goed is op de site van jou gemeente daar een info pakket over krijgen en anders navragen op het gemeentehuis zelf maar ikzelf zou ook wachten totdat je vriend uit de schuldsanering is..
Er moeten volgens mij altijd twee getuigen zijn anders kan je niet eens trouwen. Correct me if i'm wrong ...
jaa we zien dat ook wel heel erg zitten hoor.. hahaha.. alleen zijn schulden, worden ook mijn schulden.. dus als we het slim spelen, trouwen we pas als we alles van de babyuitzet enz hebben gekocht.. en wanneer krijg je dat geld van de belastingaangifte?
Idd altijd getuigen! 2 per persoon maximaal. Je moet even informeren bij je eigen gemeente, daar kun je een afspraak maken waarin alles wordt uitgelegd, wat mogelijk is en wat je nodig hebt aan papieren. Zoals Daantje22 al zei heb je idd een uitreksel van het geboorte register nodig, dit kost p.p zo'n 7,50 als ik mij niet vergis. Je mag per persoon (hangt misschien af per gemeente) vier mensen meenemen naar het gemeentehuis. Gewoon morgen even bellen, je situatie uitleggen en een afspraak maken om hier een gesprekje over aan te gaan. Voor jullie kindje zou ik zeker gaan trouwen/geregistreerd partners worden. Heel veel succes!
Heb ik nog even een tip voor je, vraag dat even goed na! Wij gaan namelijk donderdag in ondertrouw en hoeven niks meer mee te nemen! (ja, identiteitskaart geloof ik) Dat is als ik het goed begrepen heb van de meneer aan de telefoon bij wet veranderd, maar nog niet alle gemeentes doen dat. Dus vraag even goed als je wel wilt trouwen of je nog iets mee moet nemen voor de ondertrouw.
Misschien is je zusje bang dat mochten jullie uit elkaar gaan, dat jij dan achterblijft met schulden van je vriend? Het is natuurlijk moeilijk om over geld na te denken bij zoiets gevoelsmatig als trouwen, maar het is wel wijs. En natuurlijk ga je er niet vanuit dat als je trouwt je dan ooit nog uit elkaar zal gaan, maar je weet nooit wat de toekomst brengt. Veel succes en geluk gewenst met de kleine