heb ff jullie hulp nodig..

Discussion in 'Zwangerschap' started by caroline16, Mar 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. griekie

griekie Bekend lid

Jan 2, 2009
    579
    1
    0
    Dit klopt wij gaan 21 april in ondertrouw en de benodigde gegevens zijn gewoon al in het bezit van de gemeente(gegevens worden electronisch opgevraag)scheelt dus weer wat centjes.het was dus eigenlijk altijd wat geldklopperij dat betalen voor uitreksel geboorteregister etc.

Succes meisie

2. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Ik vind het persoonlijk een beetje naief om aan kinderen te beginnen als je in de schuldsanering zit en erg weinig geld hebt. Maar wie ben ik...

Trouwen kan gratis, op de maandag/dinsdagochtend. Geregistreerd partnerschap is net zoiets, alleen ben je dan niet officieel getrouwd. Dit kan je dan later doen als je meer geld hebt.

Babykamertje gewoon aannemen. Wij hebben ook de babykamer van mijn ouders overgenomen, gewhitewasht, nieuwe greepjes erop en niemand ziet dat het oude meubeltjes zijn. Wij vonden het onzin om zoveel geld uit te geven aan meubeltjes die er hooguit een paar jaar staan.

Verder proberen te relativeren. Je vriend gaat echt niet zomaar bij je weg.

Succes!

3. mirjamc

mirjamc Actief lid

Apr 6, 2007
    105
    0
    0
    Emmeloord
    Ik ken de situatie van een schuldsanering.Mijn vriend zat/zit in de schuldsanering toen ik zwanger raakte van onze dochter.Wij hebben ook een kinderkamer gekregen van mijn ouders(gelukkig beviel die ons wel),maar ik zou toch die kinderkamer houden als ik jullie was.Je kan er misschien een likje verf op doen of andere kleine versieringen(weet niet wat je leuk vind).80 euro is best veel geld als je in de schuldsanering zit en dat kan je wel beter gebruiken.Ik denk dat je blij met alles moet zijn,waar anderen je mee willen helpen.
    Het is overigens wel te doen hoor!Een kind tijdens schuldsanering.
    Wat dat trouwen betreft:ik weet niet of die sanering op naam staat van 1 van jullie of allebei,maar als het op 1 naam staat,zou ik toch nog even wachten met trouwen.Als je getrouwd bent,dan word het inkomen(ookal is het een uitkering)van de ander ook afgeroomd en gedeeltelijk gebruikt voor de aflossing.Daarom zijn wij ook nog niet getrouwd.Gelukkig zijn wij volgende week van de schuldsanering af en wij gaan verderop dit jaar eindelijk trouwen.

4. caroline16

caroline16 Niet meer actief

hoi mirjam,

jaa dat mijn partner in de schuldsanering zit is voor ons ook nog het enige twijfelpuntje.. maar, word dan alles van mijn uitkering erbij betrokken? we krijgen nu 45 euro per week, als we getrouwd zijn, word dat dan meer ofniet?

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ook al is het babykamertje niet helemaal naar je persoonlijke smaak, bedenk wel dat jullie kindje er straks in komt te liggen. Dan wordt het vast prachtig!
    Die tachtig euro kun je vast en zeker wel ergens anders aan besteden.

Trouwen kun je zeker doen. Zusje ermee eens of niet. Wie weet zitten jullie over een paar jaar veel ruimer in de slappe was, dan laat je de kleine mooi bruidsmeisje/jonkertje spelen! Schattig toch!

6. Poehbeer

Poehbeer Bekend lid

Oct 8, 2008
    515
    0
    0
    Doen wat jullie willen.

Als jullie zo willen trouwen om kosten te besparen gewoon doen en als er ooit iets meer geld te besteden is, kan je er altijd nog samen voor kiezen om met jou en zijn ouders uiteten te gaan.

Kamer afwijzen, als je die niet mooi vind eerlijk zijn en het zeggen.

Gewoon die andere kamer kopen of gewoon nog even verder zoeken op bv Marktplaats.

Jullie gevoel afgaan en er samen over beslissen. Het is en word jullie baby en eerlijk zijn tegen de anderen, kunnen ze je ook niks verwijten. Geen dingen doen waar je spijt van krijgt.

7. sillie78

sillie78 Actief lid

Nov 13, 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Ik zie dat je zegt dat je vriend in de schuldsannering zit. Begrijp ik daaruit dat niet jij degene bent die daarin zit? Als dat zo is, zou ik ook zeker niet trouwens. Anders zijn zijn schulden ook jou schulden. Ik kan dus dan wel begrijpen dat je zus niet al te enthousiast is.
    Dan kun je wel van elkaar houden, maar dan hoef je nog niet iemand schulden over te nemen. dan zou ik bijna willen schreeuwen NIET DOEN!

Als dat niet het geval is, zou ik eens aan je zus vragen waarom ze niet zo enthousiast reageert. Misschien zijn er zaken die door alle verliefde gevoelens even over het hoofd worden gezien, maar die een ander wel objectief kan bekijken. Hoor haar bezwaren aan en bedenk voor jezelf of er iets in zit of niet. Zo niet, dan lekker doen wat je zelf wilt. Als je ook maar enigzins twijfelt of ze gelijk heeft of niet dan kun je altijd nog trouwen.

8. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Weet niet of het al geschreven is hoor, maar het trouwen op dinsdag is niet geheel gratis. Je moet altijd nog betalen voor het trouwboekje e.d.

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Waarom wil je nu gelijk trouwen? Voor de baby? of gewoon omdat je van hem houdt? Ik ga ervanuit dat je over een jaar ofzo ook nog van hem houdt en dan kan je toch gaan trouwen? Precies op de manier zoals jullie het beiden willen. Praat er goed over met elkaar wat jullie beiden willen.

10. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Hoi!

Nou ik begrijp wel dat je het lastig vindt hoor. De babykamer..daar ben je al uit :) mooi zo!

Het trouwen. Tja, Ik zou me eerst bedenken waarom je perse nu wilt trouwen. Is dat voor de baby, of voor jullie. Als je wilt trouwen omdat jullie dat graag willen, en voor elkaar kiezen dan kun je dat ook zonder veel financien heel mooi regelen. Vraag dan juist de hulp van je zus in! Kijk eens goed rond naar tweede hands jurken bijv. Maar bedenk dat een bruiloft niet om een jurk etc draait, maar om jullie twee.

Je kunt ook voor de gemeente trouwen, lekker eten met de fam, en dan bij een eenjarig jubileum bijvoorbeeld, of als alles wat meer op het rit is en knalfeest geven! Is dan ook een soort van "nieuwe start"

Succes!

11. benjo

benjo Lid

Mar 12, 2009
    19
    0
    0
    Mijn vriend en ik zijn een paar maanden geleden naar het gemeentehuis gegaan zodat hij de erkenning van ons kind kon regelen. Dat staat nu allemaal op papier. Het kindje krijgt gewoon de achternaam van mijn vriend en als we na de geboorte nog een formulier naar de rechtbank insturen heeft mijn vriend gewoon dezelfde rechten en plichten als dat we getrouwd zouden zijn.
    Wij willen echt nog wel een keer gaan trouwen en op zich hebben we nu het geld er wel voor, maar waarom zouden we dat overhaast doen? Alleen voor het kind? Nu is alles ook gewoon goed geregeld. Over een paar jaar hebben we een leuk bruidsmeisje!

En over het kamertje; wij zijn ook naar kamertjes wezen kijken, maar lenen nu uiteindelijk het kamertje van de broer van mijn vriend. Ze ligt daar hooguit 3 jaar in en dan kan het weg. Dat vind ik ook zonde.

Dus mijn advies zou zijn; regel de erkenning en ga voor dat gratis kamertje.
    Trouw en koop een leuk kamertje als je uit de schulden bent! Het belangrijkste is nu jullie kindje! En ik denk dat het kindje het heel leuk zal vinden als hij/zij later bruidsjongen/meisje mag zijn!

12. caroline16

caroline16 Niet meer actief

meiden,

bedankt voor al jullie adviezen en tips..
    de baby kamer is opgelost, gister avond kwam de buurvrouw met een super mooie ledikant aanzetten, geheel gratis!

en het trouwen, daar hebben we samen over besloten om volgend jaar te gaan trouwen, dan is mijn partner ook uit de schulden.. nou is het wachten tot hij me ten huwelijk vraagt hihi! :p

xx

13. Roema

Roema Actief lid

Dec 31, 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    Hallo,

Wanneer je in de schuldsanering zit zou ik goed op de uitgaven letten. Goed als je de gratis babykamer neemt dus. Met een beetje crea bea kom je er wel.
    En trouwen? Moet wel meer voor- als nadelen hebben. Misschien dat de schukdsanering een reden is om juist niet te trouwen? Dat weten jullie het beste. Maar ik zou er geen geld aan uitgeven. Kan in de toekomst ook nog; een feestje om te vieren dat jullie nog steeds helemaal gelukkig zijn!

Share This Page