Ik heb er in het verleden een gehad maar vond het veel te gemakkelijk geld uitgeven wat ik dan niet had! Dus uiteindelijk alles afbetaald en doormidden geknipt, ik hoef nooit meer een creditcard. Veel te verleidelijk
TIP: Er bestaan ook prepaid creditcards Die waardeer je op en tot dat bedrag kan je besteden je kunt dus niet rood staan en betaald dus ook geen rente Dit doen wij in gevallen dat je echt alleen met card kan betalen
Nee, al heeft onze bank het al een paar keer erover gehad, ook telefonisch :x Ik wil er gewoon geen een, heb het niet nodig, dus zou niet weten waarom ik dan een creditcard zou moeten hebben. Zooooooooo handig volgens de bank. Vast! Zoals ik nu betalingen doe gaat het ook al jaren hartstikke handig
Ik heb hem ooit genomen toen we naar de VS op vakantie gingen. Daar kun je bijna niet zonder. Nu gebruik ik hem alleen nog als we een wat duurdere aankoop doen, zoals een iPad ofzo, iv.m. de garantie die je dan vanuit de creditcardmaatschappij krijgt. Mijn vader had laatst een telefoon gekocht. Niet gedacht aan die garantie en gewoon gepind. Gelijk de volgende dag valt dat ding, scherm stuk! Dat is best zuur,p. Met je creditcard ben je daarvoor verzekerd. Een enkele keer gebruik ik hem als ik aan het einde van de maand toch verliefd wordt op een paar schoenen ofzo Dan hoef ik niet op mijn salaris te wachten en koop ze gelijk.
Wij moesten vorig jaar een aanvragen, omdat we een creditcard nodig hadden om op Rhodos een auto te huren. Voor de rest gebruiken we hem niet.
Ik heb 4 debitcards gekoppeld aan bankrekeningen in 3 landen. Doen precies hetzelfde als een credit card, alleen schrijven het geld direct van de rekening af zoals een pinpas. En ik maak steeds vaker gebruik van PayPal. Ideaal! Heb nooit een credit card nodig gehad, en ga er ook nu niet meer aan beginnen,..
Nee. Ik had er wel een. Maar merkte aan mijzelf dat ik daardoor makkelijker tot aankoop overging. Daarom heb ik hem weer afgesloten en sluit ook geen nieuwe meer aan. Mag het zo zijn dat wij er 1 nodig zijn, zoals laats voor mijn man zijn gilet, deze kwam uit Amerika, dan kunnen we naar zijn oom. En gebruiken we zijn creditcard. Hij krijgt dan direct het geld van ons.
Wij hebben wel een credit card maar gebruiken hem niet. Wij waren toendertijd verplicht om er eentje aan te schaffen omdat wij een auto wilde huren in het buiteland tijdens onze vakantie. Maar daarna hebben wij hem nooit meer gebruikt.
Ja, wij hebben hem toen aangeschaft voor de vakanties (amerika) en gebruiken hem soms voor aankopen bij amazon e.d. Ik zou hem eigenlijk wel wat vaker willen gebruiken, de garantieregelingen zijn vaak erg goed en de betaling zelf wordt in feite zonder rente een aantal dagen tot weken uitgesteld. Dat is bij duurdere aankopen wel interessant. Uiteraard geen cc op afbetaling, dan betaal je een kapitaal aan rente.
Ja wij hebben een creditcard. Alleen voor gebruik in het buitenland,en mijn vriend koopt vaak onderdelen in Amerika...verder gebruiken wij hem niet.
Wij hebben een Visa-card, deze gebruiken we eigenlijk alleen op vakantie in het buitenland.. Een x met een verre reis gehad dat we nergens met onze gewone bankpassen geld konden pinnen, dus maar wat blij dat we hem toen hadden.. En mijn man is daar ook in het ziekenhuis terecht gekomen en die rekening moest ook met creditcard betaald worden.. Dus achteraf erg blij mee geweest.. Normaal gesproken wordt ie eigenlijk nooit gebruikt, hou er niet van om geld uit te geven wat ik niet heb En als we hem wel ergens voor gebruiken dan wordt ie gelijk aan het eind van de maand weer afbetaald.. Zo kost het ons geen rente, en betalen we alleen 25 euro per jaar voor de kaart zelf geloof ik.. Dat vind ik nog wel te overzien..
Ja. Wel eentje die direct aan het einde van de maand wordt afgeschreven dus geen rente of.niks. Wij gebruiken hem voor het boeken van.tickets en evt hotels voor vakantie.
Ja wij hebben wel een creditcard en gebruiken hem voor het tanken, online aankopen en vakantie in het buitenland. Vind het in het buitenland best wel makkelijk omdat niet overal je pinpas wordt geaccepteerd ook al heb je wereld aan staan. En online kun je soms niet anders. Hier wordt ook elke maand het bedrag wat we gebruikt hebben van de kaart van de rekening afgeschreven dus ook niets met rente of wat dan ook.
Wij hebben er vier. Handig in het buitenland en we gebruiken hem ook wel in Nederland maar betalen altijd alles dezelfde maand of kwartaal af.
Dit inderdaad. Nog nooit nodig gehad, dus waarom zou ik het dan overwegen? Ik ben eigenlijk nooit ergens waarvoor je er één nodig hebt. Ik huur geen auto in het buitenland (ik kom ook niet in het buitenland) en ik shop ook niet in het buitenland voor specifieke dingen. Soms zie ik wel iets op e-bay waarvan ik denk: oh ja, dat is wel leuk, maar dan kijk ik op marktplaats of op een willekeurige Nederlandse webshop en betaal ik met ideal. Dus nope, geen creditcard hier. Mijn partner volgens mij wel. Ergens. En ik heb hem deze ook nog nooit zien gebruiken. "Schat, jij hebt een creditcard toch?" - Ja "Wanneer gebruik je hem eigenlijk?" - Niet vaak "Wanneer was de laatste keer dan?" - Nooit eigenlijk I rest my case
In heel veel landen kun je niet zonder als je bijv een auto of zo wilt huren. Met name in Amerika kun je niet zonder cc. Wij gebruiken onze cc voor nagenoeg alles. Aan het einde van de maand wordt het automatisch van de rekening afgeschreven. Het idee van geld uitgeven wat je niet hebt, snap ik niet zo goed. We kopen wat we nodig hebben en wat we ons kunnen veroorloven. Geld uitgeven enkel omdat we een cc kaart hebben, doen we niet.