Heb er 1 omdat vliegtickets, hotels etc vaak alleen daarmee te betalen zijn. En die moet mijn man regelmatig boeken voor zn werk. Vind het best irritant dat je daarmee eigenlijk verplicht zon ding moet hebben
Ja heb ik. Ik heb ook een Belgische rekening en woon in Nederland maar die paypal of hoe heet dat kan ik niet gebruiken omdat ik geen Nederlands internetbankieren heb. Dan gebruik ik de creditcard. Eigenlijk alleen voor netflix en online winkelen, online winkelen doe ik niet vaak
We hebben er twee en gebruiken ze regelmatig. Voor vakanties (soms borg betalen) boeken maar ook online aankopen en bijv tanken. Geen lening, wat er is gespendeerd wordt elke maand automatisch weer afgeschreven.
Hier hebben we een creditcard genomen nadat we een keer op vakantie waren in Portugal en op zaterdagmiddag alle pinautomaten leeg waren en pas 's maandags weer werden bijgevuld... zaten we dus anderhalve dag zonder geld... dat nooit meer! We gebruiken hem voor: - tolwegen in het buitenland - lang parkeren op Schiphol - app-aankopen voor onze mobieltjes - sommige internetaankopen - hotelletje boeken bij booking.com
Wij hebben er allebei een en we gebruiken 'm voor van alles. Mijn man gebruikt 'm ook zakelijk (hotels, vluchten etc.).
Ja voor vakantie... Wordt de maand daarna gelijk afgelost van onze gewone rekening. Ideaal. Dus geen 'krediet', maar alleen als we niet anders kunnen betalen, is het een uitkomst. Als we het niet hebben staan gebruiken we het ook niet.
Ja, maar wel eentje waar je zelf het geld op stort en alleen dat bedrag kunt uitgeven. We gebruiken 'm voornamelijk voor onze proxy (als er een site is die niet internationaal verzendt, bestelt de proxy het en stuurt het dan door naar ons).
Ja, zo doe ik het ook. Mijn man heeft er ook eentje, maar die gebruikt hij vooral als hij op reis moet voor zijn werk.
Ja heb er sinds kort een. Moest een auto huren in t buitenland en die kon alleen met creditcard betaald worden. Verder nog nooit gebruikt.
Vind ik ook. Helemaal als je ziet in de poll hierboven dat ongeveer 1 op de 7 gezinnen alleen een credit card heeft om die reden!
Mijn man en ik hebben er elk een stuk of zeven, uitgegeven in de VS & NL en in ons woonland hier in Azië. Onmisbaar voor ons, we gebruiken ze dagelijks ook voor bvb supermarkt aankopen. Eigenlijk betaal ik er alles mee boven de Eur 20,- en alle aankopen op Amazon en andere online winkels wereldwijd. Verder uiteraard altijd om onze vliegtickets en hotels e.d. mee te boeken en ter plekke af te rekenen. Heel veel landen/winkels accepteren nou eenmaal geen 'pinpas' en ik ga niet met grote bedragen cash rondlopen. Alles wordt gewoon einde van de maand afgeschreven dus geen extra kosten. Bovendien krijgen we miles of punten voor elke dollar/euro die we uitgeven en die kan je dan weer gebruiken om gratis vliegtickets e.d. aan te schaffen. Zo vliegen we zeker twee keer per jaar gratis de wereld rond, helemaal geweldig!
Ach, maakt toch niet uit? Veel kaarten zijn gratis ook nog en je bent meteen verzekerd voor je aankopen. Het is pas een probleem wanneer mensen geld uit gaan geven wat ze niet hebben, maar dat is een kwestie van discipline.
Wij hebben er geen 1, maar lenen die van mijn ouders als we hem nodig hebben. Dit is o.a. als we de tolwegen van Frankrijk gebruiken. Maestro werkt niet op elke tolweg. Voor Internet - aankopen leende ik hem vroeger ook wel eens, maar tegenwoordig kan je bijna altijd met ideal en anders PayPal betalen, erg handig!