Heb/gebruik jij een creditcard?

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 7 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hebben jullie een credit card in jullie gezin en waar gebruik je hem voor?

1. Nee, we hebben geen credit card

2. Nee, we hebben zelf geen credit card, maar kunnen er een lenen als het nodig is

3. Ja, we hebben wel een credit card, maar gebruiken hem (bijna) nooit

4. Ja, we gebruiken hem alleen als je alleen met credit card kunt betalen

5. Ja, we gebruiken hem alleen voor online aankopen

6. Ja, we gebruiken hem alleen in het buitenland

7. Ja, we gebruiken hem alleen om te tanken

8. Ja, we gebruiken hem alleen voor... (iets anders dan hierboven)

9. Ja, we gebruiken hem voor verschillende dingen, maar niet echt vaak

10. Ja, we gebruiken hem voor van alles en best vaak

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.239
    16.609
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb geen credit card maar mijn man wel.
    We gebruiken hem echt zelden tot nooit.
    Afgelopen week had ik hem wel nodig.Had via een Amerikaanse site een spel voor mijn 10 jarige zoon willen downloaden maar daar had je dus Visa voor nodig en laat die nou net toevallig bij mijn man is zijn portemonnee zitten en hij is zelf voorlopig weg ivm zijn werk in het buitenland en toen miste ik hem wel haha

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.239
    16.609
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hebben wij trouwens afgelopen vakantie ook gedaan bedenk ik me zojuist.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.239
    16.609
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Mijn man heeft een creditcard van zijn werkgever en daarmee tankt hij voor zijn werkauto en alle uitgaven in het buitenland zoals hotel,autohuur gebruikt hij deze.

4. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik heb geen credit card, ik gebruik pay pal. In het buitenland kun je ook gewoon pinnen bij winkels ed, dus waarom een creditcard ;)

5. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Wij hadden er afgelopen februari 1 nodig met vakantie.. Je kon daar alleen maar met een credit card of gepast geld betalen. Meteen na de vakantie hebben we hem weer laten blokkeren.

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Nee dat is niet waar helaas. In heel veel landen en winkels kan je niet pinnen met je (Nederlandse) bankpas. ;)

7. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit.

En parkeergarages in Nederland, hoef je tenminste niet achteraf in de rij bij de betaalautomaat.

8. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Door dit topic bedenk ik me ineens dat ik voor een creditcard moet gaan kijken omdat het de bedoeling is om in april 2015 voor 5 dagen naar New York te gaan en dan is een creditcard niet weg te denken.

Dus wat voor creditcard is aan te raden? niks met rente enzo maar gewoon dat het later wordt afgeschreven.

9. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Wij hebben ook een credicard, wij gebruiken hem idd voor de vakanties (tolwegen en noodgevallen), en tijdens een verbouwing komen we toch nog dingen tegen waar we niet op gerekend hadden of verkeerd berekend hadden en dan is zo'n ding wel handig.
    We storten dan wel weer maandelijks n bedrag zodat de card binnen 3/4 maanden afbetaald is.

10. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Wij hebben ook een creditcard. wij gebruiken heb overal tanken vakanties grote uitgave boodschappen echt overal. Wij zetten wel het geld opzij wat we met de credit card binnen zodat wij aan het eind van de maand niet voor verassingen komen te staan.

Wij hebben de credit card van de bijenkorf. Met deze creditcard krijg je punten, voor elke bestede euro met de creditcard, die je weer kunt
    besteden bij de bijenkorf.

Wij betalen geen rente omdat wij optijd betalen en wij betalen ook geen kaart kosten omdat wij een diamondkaart hebben.

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Yep, voor als ik in het buitenland ben voor mijn werk.
    Veel makkelijker dan met 20 verschillende valuta in mijn portomonnee te lopen :)

12. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Ik heb er twee, een 3V kaart die ik zelf opwaardeer en onze goldcard van de bank die we gezamenlijk gebruiken. Voornamelijk abbo's en dingen uit amerika worden met de credit card gedaan.. Laatst ook een hotel overnachting

13. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    We hebben er een, maar we gebruiken hem alleen voor de vakantie. En dan alleen voor noodgevallen. We hebben namelijk een aantal jaren terug een ongeluk gehad in het buitenland en toen hadden we een creditcard nodig voor de vervangende auto. En die hadden we toen niet. Dus toen hebben vrienden ons opgehaald. Sindsdien hebben we dus een creditcard mee.

14. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    wat een opties! haha,

Maar we hebben er elk 1 (gratis bij betaalpakket bij ABN en mijn man bij Rabo)

Ik gebruik hem bijv. voor de website Aliexpress ik bestel daar af en toe telefoonhoesjes en zelf rijdende Thomas treintjes voor mijn zoon

verder..... gebruik ik hem eigenlijk nooit?! maar heb hem altijd mee op vakantie, en doen hem dan in de kluis, als we dan beroofd worden ehbben we in ieder geval nog een creditcard achter de hand!

Deel Deze Pagina