Hebben jullie alles al met de verzekering geregeld voor de kleine? de vk zei dat we dat in week 12 wel moesten gaan doen, maar is er nog iets waar ik op moet letten ofzo? Ik heb eigenlijks helemaal geen flauw idee hoe dat gaat.. Ik moet daar dan zeker heen bellen?
gewoon bellen en dan hoor je vanzelf wat ze allemaal nodig hebben. Je moet zeker voor de 12 weken bellen, want zij regelen de kraamzorg voor je.
Ik heb ze inderdaad redelijk snel gebeld voor de kraamzorg. Dat is via de verzekering gegaan. Verder heb ik nog helemaal niets geregeld. Als ons kindje is geboren moeten we dat binnen vier maanden doorgeven aan mijn verzekering.
hallo, Ik heb dit gevraagt aan me verzekering: * Bij welke kraamzorgbureau ik me kan laten inschrijven. * Of ik recht heb op een kraampakket. * En wat (evt) me eigen bijdrage zijn voor een poliklinische bevalling.
dan mag je wel opschieten Xena. als je je verzekering beld om te zeggen dat je zwanger bent regelen hun de kraamzorg verder voor je , je hoeft alleen aan tegeven welke kraamzorg je wilt. als de baby is geboren kan je de rest regelen bij je verzekering (uitvaart enz)
oke dan weet ik eerst weer genoeg, allemaal eerste keer he en volgens mij kan ik alles hier het beste een beetje vragen! haha al die mama's en aanstaande mama's!
@ sonja: Dat heb ik wel gedaan, de hele kraamzorg, heb ook het kraampakket thuis gekregen al. Heb alleen nog niks met de verzekering zelf gedaan.
Volgens mijn kraamhulp is je kindje de eerste maand sowieso bij je verzekerd. Ik heb na een paar dagen de verzekering gebeld, naam en geboortedatum van dochter doorgegeven en een paar dagen later had zij ook een pasje en polis .
Met onze tweede zoon waren we vergeten om hem aan te melden. Pas na een paar maanden kregen we het in de gaten, hebben gebeld, en we moesten gewoon het geld met ingang van zijn geboorte betalen, en verder was het geen probleem. Ook nu wachten wij gewoon tot de baby er is. Je moet toch altijd namen, geboortedatum doorgeven, en je kunt toch nog niet iemand aanmelden voor het er is?
Wij hebben de verzekering gebeld om door te geven dat ik zwanger was en toen hebben we zelfs de aanvullende verzekering nog aan kunnen passen. Ik had namelijk geen aanvullend pakket voor bevalling enzo en nu dus wel, heeft me een hoop geld gescheeld. Verder hebben ze toen geregeld dat ik het kraampakket zou ontvangen. Kraamzorg regelen doen zij niet, dat moest ik zelf doen, mocht ook zelf kiezen met wie ik in zee zou gaan (fbto) Na de bevalling nog een keer gebeld om alle gegevens te melden.
Bij zilveren kruis kun je de baby gewoon online aanmelden en hij of zij word dan automatisch voor hetzelfde pakket als jijzelf verzekerd, tot 18 jr is dit gratis
Ik heb bij de verzekering aan gegeven dat ik zwanger was en dat ik bij dat kraamzorg buro wilde en dat was het toen Daan geboren was kreeg ik een formulier om hem aan te geven daar. i kreeg wel een reking van zijn geboorte die 2 dagen dat hij in het ziekenhuis lag maar dat was omdat ze nog geen verzekingsnummer hadden van daan.
Bij CZ kan je ook online je kind aanmelden. Maar natuurlijk net toen Eva geboren was, waren ze bezig met de site en kon het dus niet... maar een telefoontje is net zo snel. Toen ik zwanger was had ik dat ook doorgegeven aan CZ en mocht zelf de kraamzorg uitkiezen (wel even controleren of ze een contract hebben met je zorgverzekeraar). Kraampakket kreeg ik rond week 30 bezorgd geloof ik.