Ik heb de naam van mijn man aangenomen. Maar in mijn paspoort staat voorop mijn meisjesnaam en achter op echtgenote van.
Oh? Bij mij staat dat er nu dus ook, maar ik heb m'n eigen naam gehouden. Vreemd.. [edit] heb me even ingelezen in het Nederlands naamrecht. Nu snap ik ook waarom ze vaak je meisjesnaam nodig hebben, omdat dat nog steeds je naam is.
Mij werd door de gemeente verteld dat op je id kaart en paspoort ( geloof sinds 2008 ) dit altijd hebt zo omdat je bij GBA etc gewoon nog onder je meisjes naam staat en niet onder je getrouwde naam.
Als het tijdens jouw omgangsdagen zijn is het probleem minder groot als hij kwaad zou willen doen maaaaar officieel heb je toestemming nodig en hoor je de andere partij het adres te geven waar je zit
Sahi, om problemen te voorkomen zou ik een toestemmingsverklaring meenemen. Die kan je (ex) overigens bij je gemeente halen. Je ex moet bij de gemeente ambtenaar zijn handtekening legaliseren.....
Wanneer heeft mijn kind een eigen paspoort of identiteitskaart nodig? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl Ik zou het er niet op wagen ... maar weet uit ervaring dat veel mensen het doen. Overigens is in NL de boete 45 euro als je als 14 jarige (en ouder) je ID niet kan laten zien. Weet niet hoe dat zit als je over de grens bent. Ik zelf denk daar ook niet al te licht over en heb bij 3 weken ook een paspoort aangevraagd. Maar we zijn dan ook regelmatig onderweg met uk.
Ja klopt ik heb bij het UWV gewerkt en daar werden getrouwde dames altijd bij hun meisjesnaam genoemd. Zorgde trouwens vaak voor leuke voorvallen, want ja als je jezelf zo al 20 jaar niet meer noemt dan luister je dr ook niet meer naar he
Heftig zeg... Allemaal voor zijn 2de? Ik heb ook nooit een rekening gezien, wel de specificatie van onze zorgverzekeraar! Nou dan je blij dat je verzekerd bent! (Maar dat is een andere discussie ) Maar goed, we hebben het dus over hetzelfde: zorgpas kind & id ouder toch?
*** krabt zich achter het oor*** Paspoort verlopen... Weet iemand of rijbewijs voldoende is in Frankrijk? Uhm... Waar dit topic niet goed voor is
Ja hij is te vroeg geboren 5 weken dus eerste week op de neo gelegen. Toen infectie opgelopen dus nog een week op de kinderafdeling. Maandje thuis weer ziek weer een week op de kinderafdeling. Nja toen ging het goed alleen veel/vaak oorontsteking gehad waarvoor we een keer doorgestuurd zijn naar de ehbo omdat de AB niet aansloeg. Dus hier vaak zat ZH van binnen gezien met hem hahaha. Hoop dat het nu over is. En idd blij toe dat ik verzekerd ben want zou niet weten waar ik alles van had moeten betalen
Ik zou een advocaat zoeken desnoods op toevoeging en verzoeken om de vader uit de ouderlijke macht te zetten. Als je er geen contact mee kunt hebben, dan zou ik niet inzien waarom een rechter je verzoek niet zou honoreren. P.s. Wat als je kind morgen een ongeluk krijgt en geopereerd moet worden? In theorie moeten ook beide ouders toestemming geven.
Nee rijbewijs is niet voldoende in Frankrijk. En mocht je net een agent treffen die zijn dag niet heeft maak dan je borst maar nat. Ik zou een versnelde aanvraag doen zodat je weer een nieuwe hebt. Successs
ik werk bij grenspolitie in BE op de luchthaven... ik zou het zeker niet aanraden om zonder id-card naar BE te reizen (of eender welk andere Europees land) maar de kans is inderdaad vrij klein dat je gecontroleerd wordt gezien de grenzen tussen Europese landen open zijn de mama of papa van kinderen van gescheiden ouders moeten toestemming hebben van ex om met kinderen de grens over te gaan... lijkt me logisch... anders kan je vervolgd worden voor ouderlijke ontvoering
Zou ook het risico niet lopen! De kans is klein, maar zeer zeker aanwezig. Woon aan de grens en zie toch regelmatig dat er mensen van de weg geplukt worden voor controle. Voor degene met verlopen paspoort: je kan bij de gemeente een spoedaanvraag doen. Dan heb je hem binnen een paar dagen. Is wel duur, maar goedkoper als dat je controle zou krijgen.
Oh tijd zat dus! Ik vind het ideaal dat digitaal een afspraak maken! Je komt binnen lopen en bijna direct aan de beurt. Zorg wel voor een goede pasfoto. Ze zijn erg streng hier in geworden.