heb geen paspoort/id kaart voor me kids, kan ik naar belgie???

Discussie in 'De lounge' gestart door sapje, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb de naam van mijn man aangenomen.

Maar in mijn paspoort staat voorop mijn meisjesnaam en achter op echtgenote van.

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Oh?
    Bij mij staat dat er nu dus ook, maar ik heb m'n eigen naam gehouden. Vreemd..

[edit] heb me even ingelezen in het Nederlands naamrecht. Nu snap ik ook waarom ze vaak je meisjesnaam nodig hebben, omdat dat nog steeds je naam is.

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mij werd door de gemeente verteld dat op je id kaart en paspoort ( geloof sinds 2008 ) dit altijd hebt zo omdat je bij GBA etc gewoon nog onder je meisjes naam staat en niet onder je getrouwde naam.

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik zag het ja. Het is puur naamgebruik, geen naamswijziging.

5. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Als het tijdens jouw omgangsdagen zijn is het probleem minder groot als hij kwaad zou willen doen maaaaar officieel heb je toestemming nodig en hoor je de andere partij het adres te geven waar je zit

6. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Sahi, om problemen te voorkomen zou ik een toestemmingsverklaring meenemen. Die kan je (ex) overigens bij je gemeente halen. Je ex moet bij de gemeente ambtenaar zijn handtekening legaliseren.....

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
  8. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Ja klopt ik heb bij het UWV gewerkt en daar werden getrouwde dames altijd bij hun meisjesnaam genoemd.
    Zorgde trouwens vaak voor leuke voorvallen, want ja als je jezelf zo al 20 jaar niet meer noemt dan luister je dr ook niet meer naar he:p

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Heftig zeg... Allemaal voor zijn 2de?

Ik heb ook nooit een rekening gezien, wel de specificatie van onze zorgverzekeraar! Nou dan je blij dat je verzekerd bent!
    (Maar dat is een andere discussie ;))

Maar goed, we hebben het dus over hetzelfde: zorgpas kind & id ouder toch?

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    *** krabt zich achter het oor***
    Paspoort verlopen... Weet iemand of rijbewijs voldoende is in Frankrijk?
    Uhm...
    Waar dit topic niet goed voor is;)

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja hij is te vroeg geboren 5 weken dus eerste week op de neo gelegen.
    Toen infectie opgelopen dus nog een week op de kinderafdeling.

Maandje thuis weer ziek weer een week op de kinderafdeling.

Nja toen ging het goed alleen veel/vaak oorontsteking gehad waarvoor we een keer doorgestuurd zijn naar de ehbo omdat de AB niet aansloeg.
    Dus hier vaak zat ZH van binnen gezien met hem hahaha. Hoop dat het nu over is.

En idd blij toe dat ik verzekerd ben want zou niet weten waar ik alles van had moeten betalen:$

12. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik zou een advocaat zoeken desnoods op toevoeging en verzoeken om de vader uit de ouderlijke macht te zetten.

Als je er geen contact mee kunt hebben, dan zou ik niet inzien waarom een rechter je verzoek niet zou honoreren.

P.s. Wat als je kind morgen een ongeluk krijgt en geopereerd moet worden? In theorie moeten ook beide ouders toestemming geven.

13. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    hier idem.

14. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Nee rijbewijs is niet voldoende in Frankrijk. En mocht je net een agent treffen die zijn dag niet heeft maak dan je borst maar nat. Ik zou een versnelde aanvraag doen zodat je weer een nieuwe hebt.

Successs

15. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    ik werk bij grenspolitie in BE op de luchthaven... ik zou het zeker niet aanraden om zonder id-card naar BE te reizen (of eender welk andere Europees land) maar de kans is inderdaad vrij klein dat je gecontroleerd wordt gezien de grenzen tussen Europese landen open zijn

de mama of papa van kinderen van gescheiden ouders moeten toestemming hebben van ex om met kinderen de grens over te gaan... lijkt me logisch... anders kan je vervolgd worden voor ouderlijke ontvoering

16. angel229

angel229 Niet meer actief

Zou ook het risico niet lopen! De kans is klein, maar zeer zeker aanwezig. Woon aan de grens en zie toch regelmatig dat er mensen van de weg geplukt worden voor controle.

Voor degene met verlopen paspoort: je kan bij de gemeente een spoedaanvraag doen. Dan heb je hem binnen een paar dagen. Is wel duur, maar goedkoper als dat je controle zou krijgen.

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector

Gaan gelukkig pas over een week of 6...dus zal nu meteen digitaal een afspraak maken ;)

18. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Nee is het niet.;)

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    ;)
    Afspraak is gemaakt voor deze week! Nu alleen nog een pasfoto zoeken :p

20. angel229

angel229 Niet meer actief

Oh tijd zat dus! Ik vind het ideaal dat digitaal een afspraak maken! Je komt binnen lopen en bijna direct aan de beurt.
    Zorg wel voor een goede pasfoto. Ze zijn erg streng hier in geworden.

Deel Deze Pagina