heb geen paspoort/id kaart voor me kids, kan ik naar belgie???

Discussie in 'De lounge' gestart door sapje, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja heel handig! Heb gelukkig nog een liggen van mijn rijbewijs. Vind die pasfoto's van tegenwoordig zo niet leuk!

2. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Goedzo. Wat Nic ook al zei: als meneer de agent zijn dag niet heeft is het een con en word je niet blij.

3. Yelice

Yelice Niet meer actief

Woon al 7 jaar in België en ga geregeld de ggrens over heb nog nooit controle gehad.
    Ben ook wel eens de is kaarten vergeten van de kinderen.

Maar ik raad het niet aan! Onverwachte controle kan altijd.

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    448
    83
    Limburg
    Ik zou ook zeker niet zonder geldige legitimatie de grens over gaan. Stel er gebeurd iets met iemand van jullie dan kun je heel grote problemen krijgen.
    Het zal idd meestal wel goed gaan maar een of ander ongeluk zit in een klein hoekje.

5. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    448
    83
    Limburg
    Of nieuwe pasfoto laten maken want hij moet wel recent zijn anders keuren ze hem niet goed en hij moet ook aan veel eisen voldoen.

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Bij de grens NL/BE in Maastricht heb je dus hele grote kans om aangehouden te worden.

7. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.818
    905
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
  8. sydneys

sydneys Niet meer actief

binnendoor wel maar via de snelweg nog nooit meegemaakt (rij ik minimaal 2x per week de laatste 7 jaar) binnendoor inderdaad wel

9. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Onze kinderen hebben geldige legitimatiebewijzen maar wij rijden in de grensstreek ook regelmatig zonder legitimatie omdat elk kind maar 1 pasje heeft en die zitten meestal in mijn tas. Ook regelmatig controle gehad maar is gelukkig nog nooit een probleem geweest.

10. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ja heb ik altijd bij me idd. Zit in mijn portomonnee bij mijn rijbewijs en mijn eigen ID. De jongste kreeg zijn ID toen hij 4 weekjes oud was haha..

11. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    En als jij weg bent en je man gaat met je kids op pad dan wisselen jullie die steeds uit?

12. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Sophia kinderziekenhuis in Rotterdam moet dat ook. Moest van de week weer de ID van de oudste tonen om zijn ziekenhuis pas van dit jaar weer aan te maken.

Nu zijn we overgestapt naar een ander ziekenhuis en ze schreven dat we mee moeten nemen van onze oudste: ID, zorgpas en dan natuurlijk de verwijzing....

Dus je hebt het echt wel nodig.

13. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Mijn man reist met openbaar vervoer en ik heb de auto. Dus ook de autopapieren. Kids zijn eigenlijk altijd bij mij. En als we op pad gaan zijn we met zijn vieren.

Edit: mijn man gaat wel eens met de oudste naar het Sophia en dan neemt hij wel idd de pasjes mee van de oudste dan.

14. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    om een id kaart voor mijn kids te moeten aanvragen heb ik hun vader bij nodig maar als je goed gelezen hebt heb ik geen contact met hem dat heeft dus niks met luiheid te maken

15. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja is erg lastig allemaal juist ook omdat hij niet te vinden is hij staat nergens ingeschreven , dat was al een heel gedoe met de scheiding omdat er een advertentie in de krant moest enzovoorts heeft heel lang geduurt en me veel geld gekost dus denk dat dit ook klauwen met geld gaat kosten omdat hij nergens ingeschreven staat en hij dus niet benadert kan worden

16. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    helaas is het tegenwoordig zo dat als je gaat scheiden het zo is dat ze een vader niet zomaar het zeggenschap over de kinderen ontneemt , we hebben dit wel geprobeert in de rechtzaak omtrent de scheiding en ook uitglegd aan de rechter dat hij niet te vinden is enzovoorts maar zolang er geen sprake is van geweld of dergelijke dan houd hij evengoed zeggenschap zo was de uitspraak, als ik de gehele voogdij wil moet ik weer een rechtzaak hier over beginnen en aangezien hij nergens staat ingeschreven kost me dit heel veel gleld ivm een advertentie oproep aan hem in een staats krant , is dus helaas niet zo gemakelijk

17. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    je kijkt wel erg zwart wit, ik heb helemaal geen contact met de ex en weet niet eens waar hij woont, hij staat ook nrgens ingeschreven dus makelijk gezegd van je maar zo simpel ligt het hier niet!!

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat het ingewikkeld is geloof ik graag, maar het zal toch een keer moeten gebeuren. Tenzij je kinderen tot hun 18e in Nederland blijven, nooit naar een ziekenhuis moeten en geen studie gaan volgen.

19. adi

adi Niet meer actief

Maar is hij dan dakloos/ illegaal of zo? Heeft ie geen enkele inkomen in Nederland (want daarvoor moet je een adres hebben volgens mij).

WIL hij wel zeggenschap over zijn kinderen, want als dat zo is, waarom is ie dan onvindbaar voor zijn kinderen? En als ie het niet wil: kun je hem niet vriendelijk verzoeken (als je hem vindt) om afstand te doen van zijn zeggenschap?

20. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    tuurlijk zal ik ooit een id kaart of paspoort moeten maken maar de kosten die daar bij komen kijken ivm mijn situatie kan ik nu even niet betalen

Deel Deze Pagina