hij is inprincipe dakloos maar zou ongetwijfeld wel bij vrienden inwonen verder heeft hij wat ik weet geen uitkering of werk. om mij het lastig te maken zal hij zeker niet zomaar afstand doen van de kinderen hij wilde ook geen papieren tekenen met de scheiding waardoor alles nog langer en duurder voor mij werd,
Dit dus... Moet een keer gebeuren... Zo'n ex zou ik trouwens ook echt niet vertrouwen... Hij is volledig verdwenen? Hoe kan dat nou? Doet ie dit om jou te pesten? Want zo ja, dan hoop ik dat hij niet via via hoort dat je op vakantie gaat terwijl hij weet dat de kinderen geen ID kaart hebben.
hier word/is een nieuw ziekenhuis gebouwd en vanaf deze maand moet je met je id/paspoort/rijbewijs aanmelden bij een zuil... ook kinderen....
Dat is niet waar... Ik kwam een keer bij de grens België uit richting Nederland en daar stonden ze te controleren.. Ik had van mijn zoon ook nog geen id maar gelukkig kon ik zo doorrijden.. Dus er zijn wel degelijk controles..
Rechtsbijstandsverzekering zoeken die dit dekt, aanvragen en na de wachttijd verzoek indienen bij de rechtbank? Misschien hoeft dit niet zo ingewikkeld als met de scheiding. Als jouw ex idd onvindbaar is, snapt de rechter ook dat dit niet zo werkt en zal hij niet zoveel problemen moeten hebben met alleen jou gezag geven. Zijn afwezigheid zegt genoeg (+ geen verweer ingediend = instemmen met jouw verzoek).
ik ben van belgië , en rij heeel dikwijls de grens over heb nog noooit controle gehad op paspoort!! dus ik zou het wel durven wagen. veel succes en een goed verlof gewenst !!
Wij gaan echt heel vaak de grens over en de jongste heeft nog geen id. Ik heb hier niet eens bij nagedacht. Noem mij maar een slechte moeder
Misschien zijn ze in het noorden wat minder moeilijk Wij hebben iig ook nooit van de kinderen id hoeven laten zien. Ik heb zelfs regelmatig geen verzekeringspasje bij je, dan vragen ze om mijn bsn en geboortedatum. Volgens mij alleen mijn id hoeven laten zien toen martini over ging op de nieuwe pasjes, en toen was rijbewijs van mij voldoende. De enige plek in Nederland waar ik echt mijn paspoort moet laten zien is bij UWV.
Ik heb voor mijn rijbewijs die ik in april moest vervangen een foto van bijna 2jr terug gebruikt. Nu is mijn haar half lang, op de foto superkort. Werd niet moeilijk om gedaan. Maarrr... Ik weet hoe piezelig ze kunnen zijn... Mijn dochters foto werd afgekeurd omdat haar hoofd er te klein opstond. Ik probeerde nog met, ja maar ze is nog maar heel klein maar helaas... En ik heb regelmatig leerlingen (werk op een ISK) die eindelijk hun nl paspoort krijgen en dan wordt ie weer afgekeurd op de foto... Zijn ze zo weer een paar weken verder...
Goed dat ik dit topic zie...in oktober naar Frankrijk, maar niet aan een paspoort voor de jongste gedacht haha. Ach, gelukkig nog op tijd en gelijk een alarmpje in mijn telefoon gezet .
Was inderdaad bij Martini en toen er nieuwe pasjes kwamen. (ik heb een hele mooie foto op mijn pas..NOT) En toen was mijn rijbewijs voldoende.
Nu ik dit zo lees schiet me ineens wat te binnen, toen syl 2 weken oud was zijn we boodschappen gaan doen in duitsland daarna nog 4x en hij heeft pas 1 week nu een id kaart oepsie. Achja
Nou, dan is het eigenlijk heel simpel: Je kinderen kunnen Nederland niet uit. Dus dan zal je met vakantie moeten gaan binnen Nederland. Want als je geen geld hebt voor het aanschaffen, dan is het helemaal zonde geld mocht je een boete krijgen.
gewoon gaan, ik reis jaarlijks tig keer over de grens en nog nooit heb ik controle gehad. Niet voor mezelf en niet voor mijn zoontje (die trouwens wel een ID-kaart heeft omdat we ook verderweg zijn geweest). Als er al controles aan de grens zijn, zijn het drugscontroles.
Nou ik ga niet zo heel vaak maar denk van de 10x in de afgelopen 2 jaar dat we naar belgie gingen zijn we zeker 1x gecontroleerd incl blaastest etc. Als je dan geen papieren hebt heb je wel eennprobleem dus met een kind zou ik nooit het risico nemen.
Dat met die foto's, dat is zo'n onzin. Ik heb mijn zoon op de foto moeten zetten voor de tijd dat de regeltjes weer afgezwakt waren. Niet lachen enzo, en precies zo op de foto. Nou het was gelukt. Kreeg zn paspoort, hebben ze serieus een stuk van zn hoofd afgeknipt. Hoe serieus moet ik dat nu nog nemen?!>
Die is inderdaad een beetje vaag. Misschien moet je je afvragen of die hele vakantie wel zo verstandig is. De kosten voor een paspoort of id-kaart is niet zo verschrikkelijk duur. Misschien kun je het geld beter bewaren voor iets anders?
jullie hebben dus niet de beginpost gelezen, het gaat niet om de id zelf maar om het gedoe met de papa!