Wanneer zagen anderen voor het eerst je buik(je)?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elegance, 19 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hallo dames,

Ik heb vanmorgen pas voor de 2de keer licht posi getest en begin vandaag op mijn nieuwe werk.. Lekker dubbel gevoel dus.. Ik vraag me af vanaf wanneer bij de meeste van jullie de buik "voor anderen" zichtbaar werd..(zonder dat ze wisten dat je zwanger was/bent) Ik maak me nml stiekem wel een beetje zorgen of ik de proeftijd van een maand zal halen :)

Ik ben benieuwd hoe het bij jullie is gegaan!

groetjes Ele

2. Klasien1978

Klasien1978 Bekend lid

6 nov 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen
    bij de eerste was het met een week of 15 wel te zien...

ben nu zwanger van de tweede en het is echt al heel duidelijk te zien... al weken, eigenlijk
    maar ik ben van mezelf geen bezemsteel... dus de meeste mensen durven het niet te vragen...hihihi

maar goed, ieder mens is anders en iedere zwangerschap is anders... het kan dus goed zijn dat het bij jou langer duurt, of juist eerder zichtbaar is... moeilijk hoor, om daar wat van te zeggen...

3. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik kreeg me buikje met 11weken
    en ze zagen het dan ook meteen ;)

4. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Denk dat je die proeftijd wel zult halen hoor, als je al snel wat dikker word zullen het je darmen zijn en kun je het daar gewoon op gooien als mensen er naar vragen... ze kennen je toch nog niet en weten dus ook niet of je daar evt. last van zou kunnen hebben... :D

Liefs Nelleke

5. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    wil je niet plagen
    maar hier is er nu al eigenlijk niet meer omheen te gaan
    heb dan ook besloten om dadelijk mijn teamhoofd in te gaan lichten en waarschijnlijk morgen ook de rest van mijn collega's
    ik draag ook nooit echt wijde kleding dus echt verbergen kan ik het ook niet
    overigens passen mijn gewone broeken ook nietmeer echt

6. Merel1976

Merel1976 Actief lid

8 dec 2008
    245
    0
    0
    Da's inderdaad wel weer mooi dat ze je toch niet kennen. En lang leve wijde kleding...

Ik heb het vorige week op mijn werk verteld en een aantal collega's begonnen te lachen en zeiden: we dachten het al...
    Nu ben ik vrij slank en is het snel zichtbaar. Bij de eerste was dat veel minder snel hoor.

En het is ook zo verschillend. Mijn beste vriendin had pas andere broeken aan bij 20 weken terwijl ik wel toe ben aan de eerste positiebroek...

7. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Het kan alle kanten op, sommige kunnen er bij 8 weken al niet meer mee weg komen, bij mij beginnen mensen het nu pas te zien en nóg durven ze het vaak niet recht vor z´n raap te zeggen omdat ze bang zijn dat ze me beledigen. Haha
    Of ze vragen; hoever ben je, 2/3 mnd? Nee, 5.... :(
    Ben benieuwd hoe snel die van jou gaat groeien! En je hebt het idd zelf ook voor een groot deel in de hand of je ervoor kiest het met kleding juist te accentueren of te verhullen....

8. nansie

nansie Lid

11 dec 2008
    22
    0
    0
    Ik had de zondag voor mijn eerste werkdag de eerste positieve test, help! en nu.....

Ik ben inmiddels de proeftijd van een maand door, werk en nu bijna 2 maanden....zelf zie ik mn buikje al, maar ben niet slank dus op mn werk zullen ze denken dat ik gewoon zo gebouwd ben. Maar ik zal het binnenkort toch maar gaan vertellen....zie er enorm tegenop! Zo bang voor de reactie! ook omdat ik daarna minder wil werken en ik dus ook mn functie zou moeten stappen...maar we zullen zien....

Succes in ieder geval!

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik zelf zag het al met 5 weken haha maar andere zagen het rond 7 weken. dit waren dan wel mensen die mijn kende dus vaker hadden gezien en dan valt het gewoon op. met een week of 10 kon ik me buik echt niet meer verbergen :) en zag iedereen het om me heen ook vreemde

foto zie album

10. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Bij mij toch ook al wel met een week of tien en toen heb ik het ook maar direct verteld. Eerste zwangerschap overigens.

11. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Pas vanaf 26 weken.
    Nu kan ik mijn buik niet meer verstoppen :)

12. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Mijn buik heeft afgelopen week de eerste groei-spurt gehad :( Vrijdag (toen ik 17,2 weken was) vroegen 2 ouders op mijn werk of ik zwanger ben!

Dat waren de eerste die wat zagen!

13. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Bij mij kon je het pas vanaf 20 weken zien! Ben nu zwanger van de tweede en verwacht dat het wel wat sneller zal gaan dit keer. We zullen zien. Maar je hebt dus best kans dat je nog máánden vooruit kunt zonder dat iemand het merkt.

14. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Vanaf week 21 zeiden vriendinnen dat ze het konden zien. Daarvoor niet.

15. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ben nu zwanger van de eerste en vorige week vroeg een vreemde al voorzichtig of ik zwanger ben. best vreemd. mijn baas stond er bij en ik heb t op mijn werk ook nog niet verteld. :(

maar t is wel mooi dat je er net werkt. dan zullen ze het niet zo snel zien, en zeker nier vragen denk ik. Succes!

X Suzie

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Bij mij zagen ze het pas met 15 wkn ik denk dat het erg verschillend is. Verschilt denk ik per bouw en per lichaam en ook wel of het je eerste is.

17. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    jeetje idd, maar toch krijg is het fijn een idee te krijgen hoe anderen het ervaren hebben.
    helaas heb ik vandaag te horen gekregen dat het contract niet 6 maanden maar 1 jaar wordt. En tja daar hoort een proeftijd van 2 maanden bij... Dat betekend dat ik 13 weken zwanger ben als de proeftijd om is :S
    Ik heb dus besloten om het eerder te vertellen.. En ja als ze me dan ontslaan heb ik pech.. iid wel ww, voor een aantal maanden en ik zou niet eens daar willen werken als ik als zwangere ontslagen wordt...

Iig super bedankt voor de reacties :)
    Mochten nog meer meiden willen reageren graag :))

18. Roema

Roema Actief lid

31 dec 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    Ik ben iets over de 16 wkn en nu begin je het te zien..
    Je bent het niet verplicht om te vertellen op je werk tot enkele maanden voor de bevalling. Weet niet of er iets vanaf hangt (de baan..), maar ik zou het dus nog niet zeggen.
    Aangezien je nieuw bent op het werk kennen de mensen je ook nog niet goed, dus zullen ze ook het verschil niet echt gaan zien. Dat scheelt. SUcces!

19. angelblade

26 aug 2008
    18
    0
    0
    kassierster
    leuven
    kreeg mn buikje al met 10w maar was volgens andere niet veel aan te zien maar ben redelijk slank en draag veel losse kleding dus is zien he

20. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Met 16 weken zag je het heel duidelijk, maar hiervoor had je nog kunnen denken dat ik gewoon wat was aangekomen (was ook gestopt met roken, dus dat heb ik mensen ook wel verteld)

Deel Deze Pagina