Hoi, Stijn is nu 3 maand (gecorrigeerd iets meer dan een maand) en hij krijgt nog 7 keer een voeding. Hij krijgt 120+4, maar dat krijgt hij vaak niet eens op. Toch komt hij nog iedere 3 uur. Hebben jullie dat ook?
ja hoor. mijn meiden dronken erg moeilijk. maar probeerde het toch aan te blijven bieden. ze vielen vooral steeds in slaap. soms duurde een fles wel 45 min volgens mij. word allemaal beter. in een keer klokken ze het zo weg
hadden wij ook in het begin. Nu heeft hij het helemaal door en drinkt hij 5 flessen van 145 cc en heeft hij er veel plezier in. Wij zijn op een gegeven moment gaan rekken zodat er iets meer tussen de voedingen kwam en toen dronk hij ze beter leeg. succes! gr
Hoeveel water met voeding is dat sara? Ik vind het vreemd want hij heeft wel honger, maar hij rest toch iedere keer weer 20 a 30 cc. Ik gebruik al friso extra (hongerige baby's).
Hoi hoi, ik maak nu 150 cc met 5 schepjes dat is dan 165 cc maar dan laat hij 20 staan. Ik zou nog even wachten met hongerige baby voeding, is meestal niet nodig, ik had dat ook geprobeerd maar daar gingen zijn darmen heel slecht op en werd alles alleen maar erger. Het kan best zijn dat je zoontje niet honger heeft maar krampjes, vaak willen ze dan ook zuigen omdat dat hun kameert. Wat ik op een gegeven moment heb gedaan is dat ik hem om 23.00 zijn laatste fles gaf met daarvoor een bad met zwitsal slaap zacht. Toen hij begon te morren om 3.00 uur nam ik hem bij me in bed (borst op borst) en heb hem verder laten slapen tot 7.00 uur en vanaf dat moment ben ik 3,5 uur tussen de voedingen gaan doen, dan zit je op 6 voedingen op een dag en dan 's nachts een paar dagen hetzelfde ritueel om 3.00 uur. een paar dagen daarna 4 uur tussen de voedingen (dan zit je op 5 zoals ik) en dan geef je natuurlijk ook wat meer per keer. Als mijn zoontje 's nachts door dit ritueel helemaal apathisch werd dan gaf ik hem een klein beetje voeding (30-60 cc) en dan sliep hij tot 7.00 uur om vervolgens zijn fles weer te drinken. Hoeveel weegt je zoontje? Want je geeft 150 per kilo ongeveer. Mijn zoontje weegt bijna 5 kilo dus krijgt dan 5 x 150 cc. Maar als je vaker voed krijgen ze ook meer binnen toch (7x100 is toch al 700 cc, dat is genoeg voor een kind van ongeveer 4,6 kilo) Mijn zoontje krijgt nu ook ongeveer 700 cc alleen met minder keer voeden. Hoop dat je eruit komt. xxx
Hij reageert wel goed op friso extra. Hij woog 2 weken geleden 4580 gram. Dus ik denk nu zo'n 5 kilo. Toen hij 4 kilo was zij de KA dat hij zeker wel 700 cc per dag mocht binnen krijgen. Dus hij zou dan nu al meer mogen lijkt mij dan. Op de borst leggen heeft bij hem geen zin. Hij is namelijk een enorme draaikont en hij kreunt zo hard dat hij wel slaapt, maar de rest van de familie niet meer. Hij sliep een weekje per ongeluk door, maar sinds een week wil hij echt om een uur of 3 weer gevoed worden. Een speentje weigert hij dan ook resoluut. Hem troosten heeft ook geen zin, want dan wordt hij alleen maar bozer.
ahh vervelend hoor. Mijn kinderarts zei dat je per kilo 150 cc nodig heeft en dat zei de ggd ook, maar wellicht verschilt dat per arts? Succes met alles. gr