Even een korte vraag, want ben best wel benieuwd. Weet iemand wanneer het hartje begint te kloppen? Ik heb gelezen in de 5e of de 6e week. Maar vriendlief lag van de week met zijn hoofd op mijn buikje, en hij hoorde een hartslag. En dat was langzamer dan mijn hartslag. Kan het de hartslag van ons kleintje zijn wat ie hoort? Maar kan je dat wel horen zo op deze manier bij 7 weken? Ben ik ff benieuwd naar!
Nee ik denk niet dat je dat kan horen van je kindje. ik denk dat het je eigen hartslag was. Een hartje van een kindje klopt volgens mij ook veel sneller..
het zal toch je eigen hartslag zijn geweest...ik had afgelopen maandag (toen was ik 7 weken en 4 dagen) een inwendige echo en daarop zag je het hartje kloppen en dit klopt echt heel veel sneller als je eigen hart!
En een vruchtje van 7 weken kun je echt op deze manier het hartje niet van horen. Zelfs op het eind is dit moeilijk, maar dan kan hij het proberen met een toeter of zo.
Dat moet toch je eigen hartslag geweest zijn. Het hartje van de kleine klopt met iets van 150 slagen per minuut, veel sneller dus. Bovendien kun je dat echt nog niet horen. Pas rond de 24e week geloof ik, met een wc-papierrolletje of een toeter. En dan nog alleen als je geluk hebt. Jammer he!?
Ik ben nu iets meer dan 18 weken en mijn man kan de hartslag nog niet horen. En tot 12 weken is hij vaak met de doptone nog niet eens te horen, dus ik denk inderdaad dat het je eigen hartslag was. Die van het kindje gaat ook supersnel, als een galopperend paard klinkt het een beetje.
Mijn gynecoloog vergelijkte het kloppende hartje van het kindje met het geluid van een galopperende paard. En dat klopt ook hihi. Mijn gynecoloog heeft het hartje van mijn kindje reeds in week 12 kunnen horen en ik dus ook was super. Zelf heb ik een doptone thuis en kon het hartje zelf vinden in het begin van week 13.
denk niet dat hij het hartslagje heeft gehoord.. want zelfs nu kan mijn vriend het hartslagje niet tot nauwelijks horen met blote oor