jaha daar ben ik weer met a question...

Discussion in 'Flesvoeding' started by melloncollie, Nov 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Dochterlief had eerst 7 flesjes van 165 cc op een dag, maar ik merk dat ze nu op 6x165 cc zit. Ze lijkt er niet ontevreden mee. Moet ik dit dan gewoon zo laten of moet ik het flesje per keer iets ophogen? Omdat ze eraan gewend is? De reden dat zij nu op 6 zit, is dat ze langere slaapjes heeft (slaapt nog niet door 's nachts).
    Het lijkt me dat ik het gewoon zo kan laten....maar als ze straks meer flesjes gaat weglaten, is het misschien handiger om per fles ietsje meer erin te doen.

2. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    met 7 zat ze eigenlijk ruim boven die tax heen zeg maar dus 6x 165 is net op het standaard randje zeg maar, waarschijnlijk merk je dat ze die straks misschien niet eens meer alle zes wil en dan ga je weer naar 5 flesjes en dan misschien wel 5 van 180+6 (=200 ml voeding) dus het max eigenlijk blijft ze het redden met die 165 zou ik kijken of ze er genoegen mee neemt met 5 van 165 dus maak je niet ongerust dit is beter dan wat ze eerst kreeg want toen zat ze toch wel bijna een kwart over het maximale heen wat ze met flesvoeding eigeniljk zouden mogen.

nu ben ik zelf ook niet iemand die zich aan die standaarden houd en ook hier hebben ze altijd even over die max heen gezeten en dat is ok geen ramp maar zou dat altijd zo zijn dat ze daar zo veel overheen zitten is het wel een idee om over te gaan op voeding voor hongerige babys wat ik dus wel weer gedaan had om vervolgens weer terug te gaan toen er een beetje een fatsoenlijk ritme inzat toen ze zo ongeveer aan de 850 ml per dag zaten incl de nachtvoeding.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Met 6*165 zit ze netjes. Pas bij 5 flesjes ga je naar de 200cc.
    Je mag eigenlijk maar 1 liter aangemaakt voeding geven, dus met die 7*165 zat ze ook wel hoog.

4. melloncollie

Voeding voor hongerige baby's is geen optie omdat ze hypoallergene voeding heeft. Nutriton wil ik nog even niet. Ze heeft wel een andere speen en drinkt nu langzamer.

Ja ze zat ruim over de max maar op het CB geen teken van overgewicht en ze hebben er verder ook niets over gezegd.....en Yelena laat zelden een restje voeding staan....het lijkt me dat ze met minder dan niet tevreden zou zijn....vandaar ook mijn vraag. Yelena geeft echt heel goed aan wanneer ze genoeg heeft. En vaak als ze niet genoeg heeft gaat ze keihard krijsen. 1165 cc, ze mogen max. 1000 cc dus in principe valt het nog wel mee met teveel drinken ? Wat op het pak staat vind ik wel heel erg weinig, 5 x 165cc dus daar doe ik niet aan.

Daarbij: Yelena is al zwaarder dan 5kg....en krijgt dus nog wel voeding voor kindjes tussen de 4-5 kg....dus snap je, daarom een beetje moeilijk.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Bij 5 kilo mogen ze officieel 5*150 = 750cc. Maar HA voeding is vaak lichter verteerbaar. Dus hebben ze wat meer honger.
    Ik zou gewoon op die 6*165 blijven zitten. Totdat ze nog een fles laat vallen. En dan hoog je op naar 200..

6. melloncollie

Hmm ja, das wel een goeie! Inderdaad de voeding is ook lichtverteerbaar, extra onhandig voor zo'n snoepertje ;)

7. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,201
    113
    Brabant
    @ meloncollie, wat voor speen heb je nu? die van ons klokt namelijk ook alles zo naar binnen, en ik heb al veel spenen geprobeerd...

8. melloncollie

De 3 standenspeen van Dodie. Voor Yelena werkt die prima, maar ik geloof dat er ook wel baby's zijn bij wie stand 1 nog te snel gaat. Je kunt het even uitproberen.

Share This Page