Ik heb het idee dat mijn lichaam mij aan het vertellen is dat het wel genoeg is. Ik hou al weken ontzettend veel vocht vast. Daarbij is een hoge bloeddruk gekomen en sporen van eiwit in de urine. Deze week wordt ik ook gek van de jeuk op mijn romp. Soms zakt het wel weg, maar ik betrap me er vaak op dat ik echt met nagels hard zit te krabben. Ik smeer het in, maar het helpt eigenlijk niet. Vanmiddag moet ik weer voor controle naar het zh, maar mijn gevoel zegt dat mijn lichaam het echt zat aan het worden is. Herkent iemand dit en wat waren bij jou de consequenties?
Hier een beetje hetzelfde, gelukkig geen eiwitten in mijn urine, maar wel jeuk (sinds 37 weken), helaas niet alleen op mijn buik, maar echt overal! Krab het ook open, niets aan te doen, doe het vooral in mijn slaap (de 5 uren die ik maximaal slaap ). En sinds anderhalve week begin ik ook aardig wat vocht vast te houden. Zat vandaag huilend bij de verloskundige, maar ze kunnen ook weinig doen. Ze wilden kijken of ze konden strippen (doen ze bij ons eigenlijk pas vanaf 41 weken), maar het zat nog dicht, dus dat ging niet, helaas. Ik wil je heel veel sterkte wensen, het is niet niks zo met die jeuk en onzekerheid over je bloeddruk. Ik heb altijd gezegd niet te zullen klagen voor de 40 weken en eigenlijk ook daarna niet, maar ben soms (vooral 's nachts) echt wanhopig. Vooral omdat je niet weet hoe lang het nog gaat duren, kan een paar dagen zijn, maar ook nog een paar weken... Liefs, Snoopy
Hier ook hetzelfde en ik ben nog net geen 33 weken. Ik heb gelukkig ook geen eiwit in de urine, maar ik kan nu al niet eens fatsoenlijk meer lopen. Heb alleen maar pijn in de rug en telkens harde buiken van de pijn en geen gevoel meer in de benen steeds, niet meer kunnen liggen in bed. pff heb er nu eigenlijk ook wel een beetje genoeg van. Vocht houd ik al vast vanaf de 17e week en die jeuk heb ik ook, maar volgens mij is dat bij mij de striea heb ik het idee. Ik hoop dat bij jou alles snel over is en dat je maar een gezond kindje te wereld brengt en wil jullie heel veel geluk en gezondheid wensen. Gr. Diaan
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik hoop dat ze maandag het ook wel welletjes vinden en een oplossing vinden. Dat afwachten is zo frustrerend. Ik heb niets te zeuren in principe, want de zwangerschap zelf (het kindje) gaat onwijs goed. Op de ctg was een sterke hartslag te zien. Ik ben daar ook superblij mee. Maar die laatste kwaaltjes nekken mij echt. Slaap ongeveer 4 uur per nacht met een beetje geluk en de rest is echt ongemak.
Nog héél even. Niet dat je daar nu iets aan hebt, maar het duurt echt niet lang meer hoor! Ik herken jouw verhaal heel erg, op de jeuk na dan. Ik ben met precies 40 weken bevallen en had sterk het gevoel dat het ook echt ''klaar''was. Zet hem heel erg op, zeker nu de lol er wel zo'n beetje vanaf is. Flientje
Hopelijk med de kleine zich snel. Ik was het met 38 weken ook flink zat dus ik hoop van herte dat je nit tot week 42 hoeft te wachten dan ben je helemaal niks waar meer. Ik kreeg trouwens van de vk 1x per week een slaaptabket en das wat heerlijk. effe 7 uur slapen
Hier ook... al 3 weken last gehad van voorweeen e.d. Verloskundige al 2x hiergeweest, in het ziekenhuis geweest. Nu blijk ik blaasontsteking te hebben, dus antibioticakuur gekregen. Hierdoor ook nog eens diarree. En door de verminderde weerstand een virus te pakken. Heb me nog nooit zo zielig gevoeld als gister.. Ben in huilen uitgebarsten en gezegd dat ik geen baby meer hoefde...
Lotte, je moet die baby juist wel willen, dan ben je overal (nou ja, bijna overal) vanaf! Vandaag weer naar de verloskundige geweest en mijn verhoogde bloeddruk is gelukkig wel constant en komt waarschijnlijk door de jeuk en het slaaptekort daardoor, slaap per nacht hooguit 2 uur en probeer overdag wat in te halen en dat is maximaal 3 uur. En hoe vervelend het ook is, ik probeer me er maar in te berusten, wat moet ik anders? Lukt niet altijd, maar vaak wel, gelukkig beweegt de baby goed, ook 's nachts dus daar geniet ik heel erg van (al doet het soms pijn...). Ze had het ook over een slaaptablet, maar ik ben moe genoeg en ben bang dat ik er nog vermoeider van raak, maar door de jeuk alsnog niet kan slapen. Of dat de bevalling dan net begint. Ze gaan nu elke keer proberen te strippen, was donderdag en vandaag geprobeerd, maar kon nog niet, wel wat lopen 'wroeten', maar het haalt nog niets uit. Maandag is trouwens volle maan en ze zeggen dat er dan meer baby's geboren worden.... ik vind 24 december ook wel een mooie datum .