als je zwanger bent kan/mag je dan in de volle zon. we gaan zaterdag varen.. was wel vanplan om een petje op te doen en me goed in te smeren... (niet tegen verbranden want ik ben al heel bruin) wat weten jullie daarvan?
nou ik kan je vertellen jij mag zaterdag gewoon in de volle zon... met 5 weken hoef je je niet echt zorgen te maken... kijk heb je nou echt een buikje raden ze het af maar dan ook alleen omdat je een hoge bloeddruk heb meestal als je zwanger bent.. maar in begin stadium zou ik me nerges druk om maken
Mag ik zonnen tijdens mijn zwangerschap? Ja. Zonnen is niet echt schadelijk. Je lichaamstemperatuur kan wel oplopen. De zon veroorzaakt ook meer pigmentvlekken en spataders. Je kan makkelijk duizelig worden. Je bloedvaten zetten zich open en je bloeddruk daalt. Tips: Blijf uit de zon op het heetst van de dag. Zon niet te lang. Blijf niet te lang onder de zonnebank. Koel regelmatig af in zee of in het zwembad. Bescherm je gezicht met een hoed of zonneklep. Gebruik een zonnecrème met een hoge beschermingsfactor. Bron:www.kindergezin.be
oke nou toppie.. een lage bloedruk heb ik al.. teminste was van de week bij de huisarts en die zei dat het wat laag was maar niet erg.. is dat niet schadelijk dan?
@sammie01: Nee een lage bloeddruk niet, je kan je er misschien wat slap door voelen. Een hoge bloeddruk is schadelijk
ooo dus ik mag niet meer in de zon? als ik het goed begrijp? dat wist ik niet....... niet dat ik er onzwijze behoefte heb.... maar wat is dan een hoge bloeddruk volgens jullie om niet meer in de zon te gaan?> ik heb nu nl 120-85 en ben ruim 38 wkn zwanger.
Ik denk dat het ook een beetje persoonsgebonden is, gewoon een kwestie van uitproberen, ik zit altijd vol in de zon en gewoon lekker zolang als ik wil, kheb nergens last van en wordt er juist mega ontspannen van, wel is het belangrijk als je dat doet dat je voldoende water drinkt voor je lichaamstemperatuur! En idd zoals al eerder beschreven af en toe ff wat afkoeling zoeken alst heel warm is! Zonze zaterdag!!! groetjes Petra
Is het niet irritant voor het kindje als je in de zon zit ivm het felle licht??? is heb de neiging om mn buik af te schermen met een handdoek ofzo...
Ik zit ook gewoon in de zon hoor..ik voel me zo wit en heb hier lekker de mogelijkheid afgeschut in de tuin te zitten en te zonnen...dus ik grijp die kans. Ben gister een dagje weggeweest..hehe en de hele tijd in de volle zon gezeten en gelopen ben nu zo rood als een tomaat Ben ook al een aantal keer onder de zonnebank geweest thuis.
haha. was al bang dat ik niej Naar Frankrijk kon hahah..! maja ik ben dan ook niej zo ver. maar ik zal zorgen dat ik niet te veel in de zon ga zitte.. dankje wel