Hallo allemaal! Dit is een artikel over een methode, waarbij je het geslacht van je baby kan beinvloeden: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/9345-het-geslacht-van-je-baby-beinvloeden.html Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden! Ben je er tegen of vind je het juist leuk? Heb je het zelf al eens toegepast of ben je het van plan?
Ik kijk wel uit om dit toe te passen en niet m'n ei volledig te benutten. Zwanger worden is 1ste prioriteit, als dat lukt ben ik al heel gelukkig en maakt het geslacht me echt niets uit. Na mijn miskraam voel ik dit nog sterker. Maar iedereen mag uiteraard lekker doen wat ze zelf wil hoor
Tja...ik vind het belachelijk! Voor mij maakt het niets uit, als het baby'tje maar gezond is. Maar wij hebben dan ook het besluit genomen ons niet-levensvatbare kindje niet ter wereld te laten komen. Dat relativeert de boel enigszins...
Ik kan begrijpen dat je in zulke situaties dit echt totaal niet interesseert! Maar daarentegen kan ik het me ook wel weer erg goed voorstellen, dat mensen die bijvoorbeeld al meerdere jongens hebben, nog graag er een meisje bij willen hebben. (of andersom) Deze methode helpt hun daar een beetje bij..
Hmmm vind het wel heel raar deze methode. Jongen of meisje wat maakt het uit als je kindje maar gezond is.
Maar deze methode beïnvloed ook niet de gezondheid van het kindje Het kindje blijft even gezond, alleen dan met jouw geslacht van voorkeur.. Of er moet iets mis zijn met de mannelijke of vrouwelijke zaadcellen van de man, maar daarvan ben je dan neem ik aan wel al van op de hoogte.. (denk aan geslachtsbepaalde erfelijke ziektes ed) Wat ook weer júist een reden kan zijn om expliciet voor een jongen of meisje te gaan
Nee ik snap dat het de gezondheid niet beinvloed, maar kan me gewoon niet voorstellen dat mensen die bewust gaan doen.
Hahaha, hoe bedoel je; luxeprobleem. Toen ik werd geboren vroegen er verschillende mensen aan mijn moeder of ze niet liever een jongetje had gehad (ik ben de derde meid op rij). Het liefste van mijn mama is dat ze dat heeft opgeschreven in mijn babyboek met de opmerking "ben je gek!". Ik zou het heel lullig vinden voor het kindje dat mensen ontzettend bezig zouden zijn voor een jongetje (of meisje) en dan teleurgesteld zouden zijn met het tegenovergestelde! Stel voor dat mijn moeder in mijn boek zou hebben geschreven "eigenlijk hoopten we dat je een jongetje zou zijn". Dat is toch het vreselijkste wat je kan overkomen? Alsof je niet goed genoeg zou zijn.
Ik begrijp heel goed dat mensen die een kindje tijdens de zwangerschap verloren hebben, dit absoluut niet interesseerd! Het allerbelangrijkste is natuurlijk ook ALTIJD dat je kindje gezond is, ongeacht het geslacht. Toch heb ik stiekem wel mijn voorkeur: een meisje. Maar begrijp me niet verkeerd, als ik in de toekomst een jongentje zou krijgen ben ik er net zo blij mee, geen twijfel mogelijk! Maar een mens heeft soms zo zn voorkeuren... Liefs Malina
Beetje vreemde methode ook. Dus je moet dan geluk hebben dat er na een aantal dagen nog levende (meisjes) zaadjes zijn! Kan me niet voorstellen dat mensen dit doen, maar goed, dat terzijde!
En ik bedoel natuurlijk ook dat ik begrijp dat mensen die GEEN kindje hebben verloren tijdens de zwangerschap zich niet bezig houden met het geslacht van hun toekomstige kindje... even voor de duidelijkheid om misverstanden te voorkomen
nou ja als dat inderdaad zo is dat mannelijke zaadcellen sneller zijn en dat je als je bijvoorbeeld enkel de dag voor en van je eisprong zou vrijen de kans het grootst zou zijn op een jongen zie ik niet in wat daar mis mee is.... kijk wij hebben zowel een jongen als een meid, maar ik kan me heel goed voorstellen dat er genoeg stellen zijn die enkel maar meiden hebben of enkel maar jongens ze graag toch een kind van het andere geslacht zouden willen.... daarmee zeg je niet dat je geen meid zou willen omdat je die al hebt, maar net als iedereen zegt maakt mij niet uit als het maar gezond is, heeft iedereen toch een klein beetje een voorkeur.... kijk naar willem en maxima, we weten allemaal dat ze dondersblij zijn met hun meiden, maar kan me wel degelijk voorstellen dat zij graag hun gezin zouden uitbreiden met een "troonopvolger" en tja wie misgunt hen hun "koningswens" want dat is het toch als je zowel een jongen als een meid hebt.... misschien dat ik me als het echt zou zijn bewezen er wel rekening mee zou houden? ik heb er nooit over nagedacht en het geslacht beïnvloeden door de medische wetenschap daar ben ik een fel tegenstander van, maar dit vindt ik toch weer net ff iets anders.... aan de andere kant denk ik ergens weer het is misschien de "goden" verzoeken als je enkel maar zou vrijen op die dagen omdat je dan de grootste kans zou hebben op een jongen en het je dan juist helemaal niet meer "gegunt" is nog zwanger te worden.... tis een beetje tegenstrijdig dus, ik kan me er iets bij voorstellen maar aan de andere kant heb ik makkelijk praten omdat wij "beide" hebben en ik gewoon niet weet hoe het zou zijn als je alleen meiden of jongens zou hebben....
Wij hebben 3 dochters waarvan de jongste na 28 weken zwangerschap is overleden. We willen graag weer zwanger worden en het zou leuk zijn als het dit keer een jongentje zou zijn. Maar als het weer een meid is, en alles gaat goed tijdens de zwagerschap ben ik ook heel gelukkig. Ik vind dat je best mag nadenken over wat je graag zou willen. Je bent ondanks alles toch heel gelukkig met je baby; jongen of meisje. Groetjes Miranda.
Ik denk ook dat deze methode meer te gebruiken valt voor de 'leuk'. Natuurlijk hoop je ten eerste dat je kindje gezond is. En als het de tegengeslacht wordt, ben je nog net zo blij! Ook ik ben een tegenstander betreft de kunstmatige geslachtsbepaling. (met uitzonderingen daar gelaten) Maar deze methode garandeert niets. Het is eerder 'leuk' om te doen, maar het blijft een gok. En ik ben zowiezo niet van het zwangerschap plannen. Ik laat de natuur zn werk doen. En of 'god' je vruchtbaarheid ontneemt omdat je een voorkeur hebt.. dat geloof ik niet. Ik heb juist het idee, zeker bij deze methode, dat als 'God' wilt dat je een jongetje krijgt, dat je die dan ook krijgt. Aangezien beide kansen mogelijk blijven.
Nou ik geloof niet dat het dan bij mij werkt, wij hebben een dag voor de eisprong en op de dag zelf 'het' gedaan en het is een meisje, dus bij mij gaat deze methode niet op!
Haha bij jullie zijn de vrouwen dus wel degelijk 'het sterkste geslacht'! Vrouwenpower! Leuk dat je dit verteld, ben wel benieuwd naar hoe zeer dit in de praktijk werkt!
Ik had hier al eens eerder over gelezen en ken zelfs vrienden van mijn man die dit nu aan het proberen zijn. (weet niet of het inmiddels al raak is) Tja, dit kan natuurlijk geen kwaad maar het lijkt mij evengoed nog wel moeilijk mikken hoor, hihi. :-k
Wat leuk dat ze dit echt proberen Het is denk ik inderdaad moeilijk mikken ja haha je moet tenslotte precies weten wanneer de eisprong is ed.. Maar waar gaan zij voor? Een jongetje of een meisje? Ik ben wel benieuwd of het hun lukt! Het zal nog wel een tijdje duren voor ze weten óf het is gelukt, maar misschien dat je het ons dan kunt laten weten?
hoi hoi ik heb al 4 dochters en ben momenteel weer zwanger maar ikzelf zou nooit bepaalde dingen doen om nou een jongen te krijgen, vind dat je dat ook niet moet doen stel dat je alles gedaan heb wat op het lijstje staat en je krijgt nog een meisje ben je er dan ongelukkig mee nou ik niet dus maakt mij inderdaad niet uit gezondheid voorop al zou het natuurlijk leuk zijn als het nu een jongen zou zijn groetjes nathalie
Ja ok, maar dan ligt het ook wel een beetje aan jezelf.. Ik denk niet dat je je er echt te veel mee bezig moet houden. Een teleurstelling betreft je kindje is natuurlijk nooit goed! Gefeliciteerd trouwens met je 5e zwangerschap!