bord

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mouschy, 14 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hi,
    ik wil heel graag zelf een bord (laten) maken voor in de tuin als de baby is geboren. Natuurlijk van Snoopy ;)
    Wie heeft hier ervaring mee en misschien tips er voor?
    Alvast bedankt!
     
  2. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    misschien kun je op google zoeken...
    geboorteborden ofzo :)
     
  3. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    weet zeker dat je ze daar vindt of google misschien ?

    succes debbie
     
  4. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Misschien is er een zelf maken ook wel leuk! Succes, liefs Jenny
     
  5. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hahahaha ik denk dat jullie het niet goed begrepen hebben ;) . Ik wil ZELF graag een bord maken samen met mijn schoon vader van Snoopy. :D Hebben jullie een idee hoe dat in zijn werk gaat? wat voor soort hout je nodig hebt en zo? en hoe je het plaatje kan uitvergroten?
    alvast bedankt!
     
  6. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Veel houtsoorten zetten uit als het nat word.
    Misschien dat het ook mooi is om hem van plexi glas te maken?
    Daar zijn diverse mogelijkheden in!

    En uitvergroten, je zou het zelf met vakjes kunnen uitvergroten of naar een copyshop en hem daar uitvergroten dat is ook makkelijk, maar ik weet niet of je dan ook zit met de maten maar dat kan je altijd even navragen natuurlijk.

    Veel plezier met het maken van je geboorte bord!!

    Groetjes
     
  7. janine

    janine Actief lid

    19 sep 2005
    270
    0
    0
    oldenzaal
    hoi mouschy,
    ik knutsel zelf heel veel en heb dan ook verschillende dingen van hout gemaakt .
    Bij de bouwmarkt kun je multiplex kopen, dit hout gebruiken ze op scholen ook voor figuurzagen.Ook ik gebruik dit hout hiervoor.
    Zo'n plaat is iets over een meter breed en 2,40 mtr lang geloof ik en kost rond de 14 euro.Dit hout kan buiten staan als je lak over het hout strijkt of spuit.
    Voor de afbeelding kun je een snoopykleurplaat vergroten in poster formaat, als het nog niet groot genoeg is kun je het eventueel door een copieerzaak ook laten vergroten op een formaat waar bouwtekeningen ook worden afgedrukt.
    Als je eenmaal de tekening op grote hebt. leg je het op het hout.m.b.v carbon papier trek je de gehele tekening over op het hout , eenmaal op het hout trek je de lijnen over met een dikke zwarte stift en schilder je de snoopy in met acrylverf.Het voordeel met die zwarte stift is dat die weer een beetje door de verf schijnt zodat je de lijnen later nogmaals kunt overtrekken zodat de lijnen goed zichtbaar zijn.Dan als laatste lak je het geheel af. Om het te plaatsten doe je aan de achterkant 1 of 2 houten palen voor bevestiging in de grond.

    ik hoop dat je hier uit wijs wordt , mocht het niet lukken of niet duidelijk zijn mag je me altijd mailen voor verdere uitleg of voor vragen die je hebt.

    groetjes janine
     
  8. Jeanet

    Jeanet Actief lid

    10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    Ik heb zelf 2 borden gemaakt van watervast multiplex, de uitvergroting heb ik eerst overgetrokken toen gekopieerd op sheet en zo klein als een dia gemaakt, toen de dia projector aan en het figuur op grootte gebracht en met stift overgetrokken, erg goed gelukt.
    Voor de juiste accenten heb ik alle lijnen zwart gemaakt.

    Suc6, het enige nadeel is nu je zwanger bent je het niet zelf kan verven vanwege de lucht, dus dat moet schoonvaders doen.
     
  9. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    je mag wel verf op waterbasis gebruiken.
    Als je dat aflakt begeurd er ook niks meer mee.
    En het is gif vrij en stinkt ook niet, dat mag dus wel.
    Dan kan je het toch nog zelf doen.
     
  10. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hahahaha nou het idee is dat ik het samen met mijn schoon vader zou doen....... maar hij gaat het doen hahahaha ;) vind ie heel erg leuk! alleen moet ik hem helpen met de tekening er op te krijgen en zo.
    Maar dat van die dia vind ik ook wel heel erg slim! want ik moet anders naar het copieer centrum om het uit te vergroten, tja of met blokjes gaan werken. Ik ga het overleggen met hem. En ik ben erg blij met jullie tips! :D
     

Deel Deze Pagina