brood eten

Discussion in 'Voeding' started by luuus, Oct 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. luuus

luuus Niet meer actief

ik vraag me af met hoeveel maanden jullie kindjes brood eten?

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    hier vanaf 6 maanden. was advies van het cb. hij at binnen twee dagen een hele boterham. :D

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Volgens mij met een maand of acht. Ging niet helemaal goed, naar logopedie geweest en die heeft haar leren eten.

4. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Met 7 maanden, Alyna was er ook meteen aan gewend en eet nu een hele boterham. ;)

(hoop dat het zo blijft...;) )

5. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    3,481
    0
    0
    prov.groningen.
    Na 8 maanden. Eerst zonder korsten maar later we met korst.

6. Meerkat

Meerkat Actief lid

Jun 1, 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    ca. 7 maanden. Eerst in melk gedoopt, daarna steeds meer droge stukjes tussendoorgegeven en na een dag of 4 at ze een hele boterham.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Met ongeveer 9 maanden af en toe een korstje gegeven.
    Met ongeveer 10.5 maand wat hapjes brood.

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Hier met 8 maanden begonnen met oefenen maar pas sinds kort eet ze in principe dagelijks een hele boterham.

9. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Edit moderator: Verplaatst naar voeding

10. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    bij 5 maanden begonnen met een halve snee, een dag later at meneer de hele boterham en de dag erop at hij ook de korstjes op.
    vanaf 9 maanden eet hij 2 sneetjes smiddags.

joyce

11. luuus

luuus Niet meer actief

bedankt voor jullie antwoorden!

mijn dochter is nu 10 maanden (ze is wel prematuur dus met ontwikkeling 8 maanden). en ze eet nog geen brood ik heb van alles geprobeerd droog in melk dopen, de eerste stukjes gaan goed en daarna stikt ze dr bijna in of moet ze zelfs overgeven.

ik probeer het nu ook even niet meer het komt van zelf wel denk ik dan. maar ik word om me heen soms best gepusht dat ze allang brood hoort te eten. nou lees ik dus hier dat het helemaal nog niet zo raar is dat ze het nog niet kan. dat stelt me wel gerust!

12. Meerkat

Meerkat Actief lid

Jun 1, 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Niet druk over maken Luuus! Komt idd vanzelf wel goed. Geef ze gewoon een paar stukjes brood met melk en voor de rest pap. Ze geeft dan vanzelf wel aan wanneer ze meer brood wil en kan eten en krijgt zo toch haar vezels binnen.

13. luuus

luuus Niet meer actief

thnx meerkat

ze krijgt nu indd pap waar ook opstaat dat het broodvervangend is maar het kan je soms best onzeker maken als mensen om je heen doen alsof er iets niet goed aan dr is omdat ze geen brood eet..:S kotm vanzelf indd

14. valhalla

valhalla Niet meer actief

Nou ik begon me ook al af te vragen.. Lena vindt melk echt tof, en brood en leuk voor tussendoor maar niet voor een maaltijd...

Ik geef haar gewoon elke keer een stukje, ze ziet maar wat ze er mee doet. Of ze stopt het in haar mond, in papa zijn trui, op de kat... Komt vanzelf goed.

15. luuus

luuus Niet meer actief

haha je heb gelijk valhalla goede tip..:D

16. Niet meer actief

vanaf 7 maand 1 boterham met korstjes, direct al!
    nu met 9 maand, 2 boterhammen

17. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je zou een droge broodkorst kunnen geven ... daar kan ze dan lekker op sabbelen. Dat kokken en overgeven komt door de kokhals reflex en heeft idd te maken met het moeilijk kauwen/wegkrijgen. Maar als ze zelf sabbelt op de broodkorst krijgt ze steeds kleine stukjes binnen. En kan ze een beetje wennen ...

Verder: lekker rustig aan doen. Komt vanzelf :D

18. Senais

Senais Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    3,089
    0
    0
    Met 7 maanden at ze elke dag ongeveer 3 ienieminie stukjes. Nu is ze acht maanden en eet ze een hele boterham tussen de middag...met smeerkaas vindt ze hem wel het lekkerst!

19. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse kreeg met zeven maand tussen de middag een halve boterham met korst, twee weken later kon hij driekwart op.

Sinds vorige week wil hij 's ochtends geen pap meer, dus ook driekwart boterham.

Share This Page