Toch maar even naar de Gyn. Na 2 mk's

Discussie in 'Miskraam' gestart door Talitha15, 22 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Talitha15

Talitha15 Actief lid

2 mei 2007
    238
    0
    0
    Ik heb 2 miskramen achter elkaar gehad, een met vijf weken en een met ruim 10 weken. De laatste nu vier weken geleden. Ik wilde eigenlijk gewoon verder gaan, maar ik heb vandaag toch maar even een afspraak gemaakt met de gyn. Zes september mag ik komen. Wat zijn jullie ervaringen na meerdere miskramen? Hebben ze een oorzaak kunnen vinden of was er niets mis?

2. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Vervelend voor je meis!

Ik heb hetzelfde meegemaakt (2 op rij) en ben ook daarna bij de gyn beland. Omdat mijn partner ook mee was konden ze ons gelijk op chromosomen prikken (dat moet bij allebei) en daar krijgen we woensdag de uitslag van.(moet 12 weken op kweek staan)
    Dat is eigenlijk wel het enige dat ze nu doen overigens... In Nederland zijn ze een ster in zeggen dat je pech hebt en dan wapperen ze met statistieken over hoeveel kans je nu nog hebt op een goede zwangerschap. Ik heb het voor nu geaccepteerd dat ze hier zo lauw reageren, maar ik heb me wel voorgenomen dat ik na een eventuele 3e miskraam zelf actie ga ondernemen. Dan ga ik een afspraak aanvragen in Gent. In Belgie nemen ze meerdere miskramen namelijk wel serieus en denken ze dat er bij een (groot) gedeelte van de vrouwen iets aan te doen is.

Sterkte!

3. Talitha15

Talitha15 Actief lid

2 mei 2007
    238
    0
    0
    De gyn. heeft me bloed laten prikken en een inwendig onderzoek gedaan. Dat ziet er goed uit. Nu nog de bloeduitslagen afwachten. We hoefden trouwens niet af te wachten, we mogen gewoon verder gaan. Hij heeft me laten prikken op hormonen, vit. B (slik ik sowieso alvast extra), schildklier, suiker, en nog een aantal dingen. Ik voel me in ieder geval serieus genomen en heb daar een goed gevoel bij. Chromosomen vond hij niet nodig, omdat we al een kerngezonde dochter hebben. En als het niet goed zou zijn, dan kunnen ze daar toch niets aan doen.

4. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Fijn dat je je wel goed serieus genomen voelt. Maar het blijft vreemd dat de aanpak per gyn verschillend is. Ik zit in dezelfde situatie, gezonde dochter en twee miskramen daarna. Bij werd niets van suiker of vitamine getest. Maar een chromosonenonderzoek en een stollingswaardenonderzoek werd wel gedaan...

Hopelijk is de derde keer scheepsrecht!

5. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Na mijn 2 mk kreeg ik onderzoeken ondanks dat ze zeiden dat er bijna nooit wat uit komt kwam er wel degelijk wat uit ik had Hyperhomocysteinemie. Toen heel simpel vit b6 en hoge dosis foliumzuur en 4 maanden later was ik weer zwanger van een zoon en dat ging goed.

Vorig jaar met de 2 begonnen we waren gelijk zwanger wat een feest en een paar weken later het hartje klopte dus erg posi maar met 12,5 wk echo zagen we dat ie gestopt was met 9 wk. Weer een missed abortion. 3 maanden later was ik weer zwanger en het hartje klopte, maar met 9 wk weer vervelende gevoelens en ja hoor het was weer mis was net overleden. Ondanks de meds heeft het niet geholpen dus gewoon pech.

Nu ben ik weer zwanger alles ziet er goed uit ben nu 8 wk maar de 9 wk ben nu al weer erg bang.

Nou ben erg benieuwd of er wat uitkomt. Ik hoop dat je snel weer goed zwanger mag raken

Deel Deze Pagina