Heb ik Clomid nodig?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Narnia, Aug 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Narnia

Narnia Actief lid

Aug 7, 2006
    116
    0
    0
    Ik snap een paar dingen niet hoor :x

Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen Clomid krijgen, ik dacht altijd dat het zo was als je een onregelmatige cyclus had, maar krijg je Clomid ook bij een regelmatige cyclus met iedere maand een eisprong?

Bij ons is alles perfect gelukkig, alle onderzoeken waren goed!! De gyn. heeft ons nu naar huis gestuurd voor een half jaar, kom in feb maar terug zei ze. Ik vroeg me af bijv Clomid zou helpen of niet? Ik heb een cyclus van 28-33. Ze vertelde me ook dat IUI geen zin zou hebben, omdat het zaad goed is, en het zaad bereikt gewoon mijn baarmoederholte dus....

Help!

2. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hey Narnia,

Naar wat ik altijd heb begrepen schrijven ze alleen Clomid voor als je een onregelmatige, of zoals in mijn geval, geen cyclus hebt. Ik lees dat jij een hele nette cyclus hebt van zo'n 28 tot 33 dagen. Dus ik denk niet dat dat een reden is om met clomid te beginnen, tenzij je natuurlijk geen eisprongen hebt van jezelf maar neem aan dat ze dat ook allemaal onderzocht hebben. Fijn iig dat alle uitslagen goed zijn, maar wel heel naar dat je nu ook al zo lang bezig bent zonder resultaat. Heb je al een HSG onderzoek gehad als ik vragen mag?

Groetjes,
    Marjo

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Volgens mij wordt clomid gegeven om de eisprong op te wekken. Dus als je gewoon een eisprong hebt, dan heeft clomid geen zin voor je.

4. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    ik sluit me aan bij het bovenstaande....
    wanneer je gewoon een eisprong hebt een een nette cyclus zoals jij, heeft het geen zin om clomid te slikken...
    gelukkig zijn bij jou en bij je lief de onderzoeken tot nu toe goed!
    ik hoop dat je snel zwanger bent!
    liefs elfje

5. Alida27

Alida27 Actief lid

May 11, 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Ik ben begonnen met Clomid om idd een eisprong op te wekken.
    Ik had nl geen(nauwelijks) eisprong,maar wèl regelmatige cyclus..
    De gyn heeft het bij mij ook niet "zomaar" uitgeschreven..
    Er zijn vele onderzoeken,operaties aan vooraf gegaan..

Ik wens je heel veel succes op een snelkomend wonder!!!

Groetjes,Alida

6. Niet meer actief

hoi
    ik heb ook clomid gebruikt
    en dat was omdat ik geen eisprong kreeg
    en een onregelmatige cyclus
    hopelijk ben je snel zwanger
    succes

7. Narnia

Narnia Actief lid

Aug 7, 2006
    116
    0
    0
    Ik heb in juli '06 een HSG gehad, het was vreselijk pijnlijk niet normaal meer!!! Maar voordat ik het wist was het alweer voorbij gelukkig..... :D
    HSG was super, de gyn zei dat alles goed was!! Maar zwanger ben ik nog steeds niet...... :(

Share This Page