hallo meiden, ik ben nu bijna 10 maanden geleden gestopt met de pil. Het ontpillen duurde zeker 3 maanden en nu heb ik een cyclus van gemiddeld 31 dagen. Nu heb ik de afgelopen maanden een duidelijk voelbare eisprong. Maar de laatste 3 maanden. waaronder nu, voel ik een constante spanning in mijn onderbuik. Het is na mijn menstruatie een soort opbouwende druk, rond de eisprong is dit bijna pijnlijk te noemen en de dagen daarna blijft het gevoelig. Nu lees ik hier dat het voelen van de eisprong normaal gesproken 1 dag is. Moet ik me ergens zorgen over maken ? groetjes Ann
hoi , ik heb eigenlijk hetzelfde als jij zodra mn regels komen heb ik een paar dagen geen last en daana bouwt het weer op heb zeg maar 3 van de 4 weken geen buikpijn, krampen balgevoel in mn buik enz enz... het zou misschien ook wel een pms kunnen zijn.. heb nu ook alweer een dag of 4 opbouwende pijn in mn buik,balgevoel,krampjes enz.. maar mn ovu testen blijven blank, had vandaag wel een heeeeeel erg vaag streepje ik kijk het nog even aan.. als het volgende maand nog zo is dan denk ik dat ik even een belletje doe naar de ha toch is het wel prettig om te horen dat ik niet de enige ben (sorry) goetjes anne-marie
Hoi Ann, Ik weet niet of het hetzelfde is, maar een aantal maanden terug had ik zo`n 3/4 dagen na mijn eisprong zo`n buikpijn. Ik kon niet eens recht op een stoel zitten met mijn onderkant, want het voelde alsof alles naar boven werd gedrukt. Ik moest dus echt een beetje onderuit gaan zitten. Heb toen de huisarts gebeld en deze vertelde mij dat bij sommige vrouwen de eisprong en dan het moment dat je eitje uit zijn folikel springt gepaard kan gaan met meer bloedverlies dan normaal. Ik vertelde dat ik geen bloedverlies had gehad en de huisarts vertelde toen dat dit bloed in je buikholte blijft. Het lichaam voert het uiteindelijk allemaal zelf af, maar je hebt dus (en het klinkt erger dan het is) een bloeding in je buikholte. Ik denk dat het een hormonenkwestie is als je eitje met zoveel kracht springt. Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Dat klinkt inderdaad heel aannemelijk. Mijn menstruatie was ook altijd al heel pijnlijk, maar de laatste maanden niet vol te houden zonder pijnstilling. Zou dus ook zeker daar mee te maken kunnen hebben denk ik, thanx!