samenlevingstest?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Oleole, Dec 20, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Oleole

Oleole Niet meer actief

Hallo Allemaal,

Ben ik vandaag eindelijk naar de dokter terug gegaan. Mocht in mei al wilde toch nog op natuurlijke weg proberen. Heb ik een invaldokter. Lig je dus hele nacht wakker van de zenuwen krijg je een dokter die er niks van snapt! Ze wist mij niet te vertellen of er dus tests bestaan om te kijken of mijn man en ik bij elkaar passen. Of mijn lichaam zijn zaad niet afmaakt. Zegt ze verder ook nog tja je ben 28 en het is nog niet te laat voor kinderen. mijn mond viel toch wel open. Mijn eigen dokter heeft het dus wel benoemt. maar die kan ik dus niet vragen. Wie heeft ervaring met een samenlevingstest. War kun je die laten uitvoeren?

Ik heb nu wel een formulier meegekregen dat mijn man zijn zaad kan laten onderzoeken in het ziekenhuis. Maar dat was ook vaag. Ze las voor wat er op de formulier stond maar had niet echt kennis van hoe of wat.

Verwijs briefje wilde ze ook niet schrijven dat moest ik maar met eigen dokter regelen. Daarvoor kom je dan..... :(

groet nicole

2. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    In het ziekenhuis in opdracht van een gynaecoloog.
    Moet je eerst op commando klussen.
    De dag erna wordt er slijmvles weggehaald bij de vrouw en onder de microscoop bekeken of het zaad erdoorheen komt etc.

VRAAG ERNAAR!

SUCCES!

groetjes Marjo

3. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

Jun 6, 2006
    1,304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Hai Nicole,

echt balen als je dan na zo'n tijd een stap hebt gezet en naar buiten loopt met een onbevredigend antwoord!

Heb je weleens met je huisarts over de kengte van je cyclussen gesproken? Die zijn vrij lang!

Heel veel succes en ik hoop dat je eigen dokter je snel verder kan helpen!

liefs Nina

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat een ********
    Ik hoop dat je eigen arts het goed oppakt en anders moet je gewoon de fert. poli bellen in het dichtsbijzijnde ziekenhuis.
    Die kunnen sowieso je vragen beantwoorden en vertellen hoe je dat met je arts moet regelen.
    Succes meid!

5. Kaartje

Kaartje Actief lid

Dec 5, 2006
    195
    0
    0
    In het ziekenhuis doen ze het sowieso - net wat muuske zegt. Misschien dat je inderdaad gynaecologie kan bellen en vragen of het mogelijk is een afspraak te maken zonder doorverwijzing van je huisarts.
    Alleen moet je volgens mij wel een enigszins regelmatige cyclus hebben want je moet rond je eisprong zitten. Ik moest zelf op dag 14 klussen en dag 15 monster laten nemen (van zaad combi baarmoederslijmvlies). Dat resultaat was nog niet zo goed, maar dat komt omdat als je te vroeg in je cyclus bent, het slijmvlies nog taai is en dus dat het zaad er niet goed doorheen komt. Niets aan de hand nog, maar een paar dagen later nog een keer testen. Vervolgens op dag 16 klussen en dag 17 weer monster afgenomen en toen was alles goed met activitiet van het zaad.
    Je krijgt wel gelijk het resultaat te horen, da's wel prettig.

6. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    In de meeste gevallen doen ze eerst een zaadonderzoek. Als dat goed is wordt de vrouw meestal doorgestuurd naar de gyn (als je al plm een jaar bezig bent). De gyn doet dat dan meestal, naast nog meer onderzoeken. Sommige zh doen het niet meer. Vinden het achterhaald...
    Suc6!

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Samenlevingstest zegt lang niet alles. Als er beweeglijk zaad te zien is, weet je zeker dat het goed zit. Maar als er nul beweging te zien is, kan het evengoed nog tot een zwangerschap leiden. Eind februari hoop ik daarvoor het resultaat in mn armen te hebben! Bij ons was de samenlevingstest steeds negatief. Echt helemaal nul beweging te zien. En toch ben ik kort daarop zwanger geraakt. Niet al te veel aan vasthouden dus, deze test.

Verder klopt wat Kaartje zegt helemaal. Ik ben in 1 cyclus vanaf dag 10 om de dag naar het ziekenhuis geweest voor een inwendige echo. Zo konden ze zien wanneer mn eisprong was en wanneer ze dus een samenlevingstest konden gaan doen. Deze is 2 keer gedaan met 1 dag ertussen. Klussen op commando dus een aantal uren daarvoor. Ik mocht zelf meekijken door de microscoop. Allemaal dode zwemmertjes. Drie maanden later was ik, zonder verdere MMM, zwanger.

Heel veel succes!

8. wij hebben ook een samelevingstest gehad en daar konden ze geen zaad vinden toen hebben ze daarna een echt zaadonderzoek gedaan bij mijn man en dat was wat aan de lage kant maar wel voldoende om gewoon zwanger te raken dus een samenlevings test hoeft niet altijd alles te zeggen

ik wil je heel veel succes wensen!

Share This Page