'Herkauwen' na borstvoeding - wat te doen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Blomke, 18 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blomke

Blomke Lid

18 jan 2009
    21
    0
    0
    Goedenavond,

Ik heb een vraagje mbt 'reflux' en borstvoeding. Wij hebben een baby van 7 weken die borstvoeding krijgt. Als we haar na de voeding snachts terugleggen in haar wiegje, is ze vaak de melk aan het 'herkauwen'. Ze maakt hierbij slik- en kreungeluiden en komt hierdoor in slaap. Omdat dit ook de kenmerken van reflux zijn, heb ik al even gezocht bij de overige symptonen hiervan, ik kan na het lezen van die overige symptonen niet zeggen dat ze erge reflux heeft. Het vreemde is ook dat ze er met name s avonds en s nachts last van heeft, overdag niet.

Kunt u mij wellicht een aantal tips geven om het herkauwen snachts te voorkomen, (het bedje hebben we al iets schuin gezet, hoe schuin mag dit?), zodat ze eerder en makkelijker in slaap valt?

BVD

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Reflux is vaak heel heftig en ook na alle voedingen. Dus niet alleen in de nacht. Ik zou me geen zorgen maken.

Misschien iets meer rechtop voeden zodat er minder lucht mee komt tijdens het voeden. Goed laten boeren voordat ze terug gaat naar haar bedje.

Het CB kan je vast meer zeggen over hoe schuin het bedje kan/mag.

Succes

Ilse

Deel Deze Pagina