Hoi allemaal! Ik heb speciaal een account aangemaakt voor mijn vraag en aangezien jullie hier natuurlijk erg ervaren mee zijn zou ik graag wat informatie van jullie willen ontvangen. Het is een lang verhaal met uiteindelijk de korte vraag of ik zwanger kan zijn/ben of niet. Ik ben een meisje van 18 en ben 2 week terug op vrijdag voor het eerst met de pil begonnen (microgynon 30). Dat weekend ging ik ook naar mijn vriend toe. Overigens werd ik meteen ziek en heb ik zondag de laatste pil ingenomen aangezien ik dacht dat dat misschien invloed had op mijn buikgriep. Veel buikpijn en steken in de maag. Mijn vriend en ik hebben toen ook voor het eerst gemeenschap gehad op de maandag en dinsdag daarna. Hierbij hebben wij een condoom gebruikt, hij heeft deze tijdens de zeer korte daad vastgehouden én we hebben hem onder de kraan gehouden waarbij we tot de conclusie kwamen dat er geen gaatjes in zaten en hij niet lekte. Ik ben toen de maandag daarop weer begonnen met de pil. Ik heb dus een weekje geen pil geslikt. Nu merk ik dat ik sinds de dag dat ik weer met de pil ben begonnen, opnieuw buikpijn heb. Rommelende darmen, wat kramp/trekkingen boven mijn navel.. Maar sinds een dag of 2 ook in mijn onderbuik. Dit voelt af en toe als menstruatiekrampen. Ik heb snel honger maar dit heb ik al een hele tijd dus niet zo zeer nu ik aan de pil begon. Ook ben ik wat dikker geworden maar wanneer ik zit kan ik dit gewoon vastpakken als een vetrol. Ik heb veel stress omdat ik er elke keer aan denk en ik vind mezelf echt nog te jong om moeder te worden. Weet iemand waar dit wel op kan duiden? Ik ben duizelig, moe.. Wat overigens ook door de stress kan komen. Een zwangerschapstest durf ik niet te kopen.. Met mijn vriend kan ik niet praten, die zegt alleen maar dat het niet kan en vind dat ik zeur omdat ik zo bang ben. Ik zou - wanneer ik niet aan de pil was begonnen - rond de 10e van de maand ongesteld worden. Kan ik daardoor wat kramp hebben? Alvast bedankt!
Ik ben het eens met je vriend (niet het zeur gedeelte hoot, maar dat de kans klein is).. Als je beschermde seks hebt gehad en zelf hebt vastgesteld dat het condoom niet kapot was, is de kans dat je zwanger bent echt minimaal. Heb je de bijsluiter van de pil gelezen? Het gebruik van de pil kan ook leiden tot gewichtstoename, doordat je meer kan gaan eten. En ook veranderingen aan je lijf kunnen door de hormonen in de pil komen. Probeer je niet druk te maken, denk dat het nergens voor nodig is. En anders zal je toch een test moeten doen, als dat je meer zekerheid geeft.
Als eerste heel erg bedankt voor je reactie. Ik heb de bijsluiter gelezen maar hieruit heb ik niet mijn klachten kunnen achterhalen helaas.
het klinkt allemaal echt als pure hormonen van de pil, je lichaam veranderd gewoon daardoor, je lichaam moet nog even wennen meid! Dit had ik vroeger toen ik aan de pil begon precies zo, maak je niet druk hoor, kans op zwangerschap is nihil aangezien t condoom niet lek of gescheurd was.
Dankjewel, fijn om te horen dat ik dan niet de enige ben en dit typische pil symptomen zijn. Dat stelt me erg gerust!
Niet druk maken! Je hebt een condoom gebruikt die goed lijkt te zijn. De pil werkt overigens nog niet op zo'n korte termijn. Voor je stopt met gebruik van condoom moet je wel eerst 3 maanden netjes de pil geslikt hebben. Je lichaam kan enorm veranderen door het gebruik van de pil zoals gewichtstoename en eten, dit komt van de hormonen die erin zitten. Je kan in zo'n korte tijd nog niet aankomen doordat je zwanger zou zijn (ik ben 18 weken zwanger en nog maar 1 kilo aangekomen) Maak je dus niet te druk, levert alleen maar stress op en dat is zeker niet goed voor jou en je relatie! Wacht deze week af of je ongesteld wordt.