Hoe ben jij weer in vorm gekomen na (aantal) zwangerschap(pen)?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door roever, 28 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

roever Niet meer actief

hoi!

Ik ben momenteel zwanger van ons derde kindje en merk dat Mn lichaam het er al wat moeilijker mee heeft.
    Oudste is nu 2,5
    Jongste 1
    Dus snel op elkaar volgende zwangerschappen.

Nu ben ik momenteel niet echt sportief of dergelijke, en zou ik na bevalling heel graag wat aan mijn lichaam willen gaan doen.

Lees: heel mijn lichaam moet echt een stuk sterker worden qua bespiering.
    Afvallen zeker 15 kilo?
    En mijn uithoudingsvermogen mag wel x 100! ;)

Hoe zijn jullie weer lekker in jullie vel gekomen na de zwangerschappen?

2. Tuttebella

Tuttebella Bekend lid

3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Ik heb vier (en nu zwanger van nummer vijf) kinderen heel snel achter elkaar gekregen.

Ik ging vanaf het moment dat de baby naar buiten mocht veel wandelen. Heel veel lange wandelingen, in flink tempo en vooral de heuvels op.
    Na zes weken ging ik er ook weer bij sporten. Ga naar een goede sportschool, dan helpen ze je een schema op te stellen voor jouw doelen.

3. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Wandelen heeft bij mij ook veel geholpen, daarna langere stukken fietsen en paardrijden. Ook zwemmen, bijvoorbeeld baby-/peuterzwemmen is erg goed om conditie te krijgen. Je beweegt dan veel spieren en hebt geen last van de zwaartekracht.

4. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Heel veel lopen in de eerste 6 weken! Vanaf volgende week mag ik weer sporten. Ik ga weer kickboksen. De vorige keer daardoor ook weer aardig goed rechtgetrokken ;). Maar zoals het eens was wordt het nooit meer ben ik bang. Ach, ook een kwestie van accepteren..

5. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Ik heb tijdens de laatste zwangerschap door gesport tot 38 weken en dat heeft echt een groot verschil gemaakt. Mijn conditie is bijna niet achteruit gegaan en na de bevalling was ik al weer snel op de been. Hier inderdaad veel gewandeld de eerste 5 weken daarna weer begonnen met sporten.
    Ik zou zeggen zoek nu al iets in de buurt om te gaan sporten met zwangeren. (Bootcamp of kijk maar eens naar power mama) je hebt er daarna echt veel profijt van.
    En daarna inderdaad een goede trainer zoeken die duidelijk aan geeft wat wel en niet mag!

6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik kreeg in drie jaar tijd 4 kinderen middels 3 keizersnedes. Super dicht op elkaar dus en van de tweeling die erbij zat werd mijn lijf niet knapper.

Ben met een Personal Trainer aan de gang gegaan en pas weer in mijn kleding van voordat ik moeder werd. Ik ben halverwege 30 trouwens, in je twintiger jaren herstel je sneller.

7. Moluks78

Moluks78 Niet meer actief

Ik heb in 12 jaar tijd 6 kinderen gekregen en kwam elke zwangerschap rond de 20 kg aan.
    Dat was er elke keer gelukkig weer snel af en ik heb er niks bijzonders voor gedaan.
    Ik sport niet, beweeg wel aardig wat omdat ik door de grootte van mn gezin altijd wel bezig ben. En ik fiets bijna altijd naar school (4 km per dag)
    Ik let niet op mn eten, ik snoep graag, maar daar kom ik verder niet van aan.
    Ik denk dat ik gewoon geluk heb ;)

8. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Veel wandelen met de kinderwagen inderdaad! Voor de bevalling sportte ik nog 3x per week in de sportschool en voor ik zwanger was 6x per week. Sporten was mijn lust en leven zeg maar. Na de bevalling nog erg last van bekkeninstabiliteit blijven houden helaas, dus nooit meer op een niveau dat ook maar in de buurt kwam van hoe ik sportte voor de zwangerschap. Tot nu toe (wederom zwanger nu) doe ik alleen mijn fysio oefeningen van de fysio, super saai. Die mag ik ook in de sportschool doen, zodat ze iets zwaarder zijn (helpt bij mijn herstel en momenteel klachten stabiel houden), maar ik ben echt te gaar om mezelf naar de sportschool te slepen, dat is zo gebleven sinds mn bevalling.

Zijn de andere mama's hier niet gaar dan? Hoe laat gaan jullie meestal naar de sportschool en hoe vaak? In weekenden of doordeweeks?

Ik ben opgebrand als mijn zoon eenmaal op bed ligt en de keuken weer toonbaar is.

9. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.623
    2.405
    113
    Ik ben voornamelijk weer in voorkomen door op het snoepen te letten waardoor ik afgevallen ben en lekker veel wandelen met baby. Ook sport ik één of twee keer in de week, maar wel maar een half uur en ik heb niet het idee dat ik daar nou zoveel mee bereik, maar ik krijg er vooral veel energie van. Ik doe het niet ‘s avonds, want dan heb ik ook geen energie meer. Ik vraag meestal één of twee keer in de week of mijn man een uurtje eerder thuis kan zijn. Dan ga ik net voor het eten nog even sporten en doet hij ze in bad. Of op zaterdagochtend.

10. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ik probeer er vooral voor te zorgen dat ik niet al te erg uit vorm (voor zover ik die überhaupt had :rolleyes:) raak. Ik ben geen echte sporter maar heb tijdens de eerste zwangerschap en nu weer wel gezorgd dat ik actief blijf. Dat betekent voor mij fietsen, zwemmen en wandelen en me vooral niet laten gaan qua eten/snoepen “omdat ik toch zwanger ben”. Bij dochter was ik uiteindelijk lichter na zwangerschap/borstvoeding en nu zit ik ook pas op +1kg terwijl mijn buik echt al flink is.

11. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.899
    5.214
    113
    Home
    Ik wandel veel met de jongste ( 1 maand )
    Elke dag naar school en terug
    Boodschappen, rondje park als de middelste vrij is van de psz

Elke dag 2 liter water drinken en nu net weer begonnen met buikspieroefeningen

12. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Ik ben vaak ook wel gaar hoor maar ik dwing mij zelf dan toch om naar de sportschool te gaan. Achteraf voel ik mij dan weer zo veel beter. Ik sport doordeweeks 1 of 2 x van 19.00 tot 20.00 en als het zo uit komt in het weekend van 10.00 tot 11.00.

Weereennieuwemama vindt dit leuk.
  13. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Als jij dat met 3 kids kan dan moet ik het ook kunnen:thumup: en eigenlijk gewoon gaan als ik te moe ben!

Kipsate vindt dit leuk.
  14. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Gewoon doen! Wedden dat je je veel energieker voelt :)

Weereennieuwemama vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina