Hey dames, Wat vinden jullie? Vorige week kreeg ik een berichtje van een kennis, ze schreef "lijkt me leuk om af te spreken". Na wat gepuzzel besloten we dat ze morgenmiddag bij mij komt eten en we daarna gaan wandelen. Vandaag stuurt ze een berichtje, "ik heb onverwacht bezoek, ik moet helaas afzeggen, hopelijk ben je niet boos." Ik was wel een beetje boos dus stuurde ik terug "eigenlijk vind ik dat niet zo leuk ik heb deze dag extra vrijgehouden." (Ik ben voor meerdere andere afspraken gevraagd maar heb deze afgezegd omdat ik dus al met kennis had afgesproken). Toen stuurde ze voor mij wat onverwacht "je hebt gelijk dan kom ik toch en gaat mijn bezoek vroeger naar huis." Vond ik dan toch wel rot dus zei ik "misschien is er een tussenoplossing, ik vind het ook leuk als je bezoek meekomt of wij komen naar jullie toe en gaan alleen wandelen". Dit wil bezoek niet dus zegt kennis ik kom morgen alleen. Eigenlijk staat dus altijd nog steeds zo gepland als het was maar heb ik nu een rotgevoel. Door haar afspraak met mij moet haar onverwachte bezoek nu eerder naar huis). Hadden jullie dit anders aangepakt? Moet ik toch beter tegen kennis zeggen "blijf lekker thuis bij je onverwachte bezoek, ik vind het niet erg".
Als ik al een afspraak heb staan en er komt onverwachts bezoek, dan heeft het bezoek gewoon pech en moeten zij er rekening mee houden dat ik op tijdstip X naar de afspraak ga. Ik neem dat bezoek ook echt niet mee hoor naar iemand die ze niet kennen/
In dat geval heeft het onverwachte bezoek pech... Niet schuldig voelen dus, zij moeten hiermee rekening houden.
Ik had er niets van gezegd en de boel verschoven, om vervolgens wel daar een week over te lopen mokken XD Dus ik vind het heel knap van je dat je het gewoon eerlijk gezegd hebt en ik zou er geen spijt van hebben. Morgen gewoon gezellig doen! Eet smakelijk!
Als ik een afspraak heb staan en er komt iemand tussendoor dan hou ik me gewoon aan mijn gemaakte afspraak en ga ik dat niet afzeggen. Ik zou overigens niet mijn bezoek meenemen
Dat doe ik dus ook altijd. Maar ik word echt vaak afgezegd en ben het echt een beetje zat. Ik ben heel trouw wat afspraken betreft en zeg alleen af als ik heel ziek ben (en misschien als ik onverwacht zou moeten werken en er echt geen ander is die in kan springen, hoogstens 1 keer per jaar dus). Dus besloot ik vandaag toch maar eens eerlijk te zijn. Maar ik moet er nog even aan wennen denk ik.
Je hebt groot gelijk hoor. Eerlijk zijn levert vaak veel meer op Zo had een vriendin van mij er een aantal jaren terug een handje van om iedere keer een gepland uitje af te zeggen, hoofdpijn, buikgriep oid. De eerste keer denk je nog van Oke kan gebeuren en de tweede keer komen er toch irritaties en de derde keer was Ik er klaar mee en heb dat gewoon eerlijk gezegd. Duizenden excuses maar het is wel verbeterd en ze heeft nooit meer afgezegd, achteraf bleek ze ook wat stress te hebben ivm veel verplichtingen en dan was ze zo moe dat ze alleen maar wilde slapen,ipv in een druk restaurant zitten maar zeg dat gewoon eerlijk en verzin niet van alles want ik vond het gewoon kwetsend en voelde me beledigd, juist omdat ik zelf heel,trouw ben. We zijn nu jaren verder en nog steeds goede vriendinnen en zien elkaar maandelijks. Eerlijk zijn moet in een goede vriendschap , band gewoon kunnen.
Gek bericht van haar wel, als zoiets mij zou overkomen dan zou ik allerminst overleggen hoe jij erin zou staan om de afspraak te verzetten. Ipv melden als mededeling waar niet over te praten valt. Goed dat je hebt gezegd hoe jij erover denkt, ik zou er eerlijk gezegd ook een raar gevoel over hebben. Maar dat komt dan meer door de manier van communiceren. Kan ook weer komen door app, dus wellicht in het echt gewoon helemaal oké. Veel plezier morgen!
Als ik een afspraak heb zorg ik dat ik er ben. Mocht ik zelf visite krijgen meld ik bij het binnen laten al dat ik straks weg ga omdat ik een afspraak heb. Weten zij ook waar ze aan toe zijn. Wellicht niet erg gastvrij , maar zij komen dan waarschijnlijk onaangekondigd, en dan kan je zoiets treffen vind ik. Zeker een afspraak waarbij we gaan eten zeg ik niet af voor zoiets. Diegene heeft er voorbereiding in gestoken (hoe groot of minimaal dan ook) en dan vind ik het niet netjes om dat weg te wuiven. Nee, dan heeft mijn visite pech en spreek in af om hen op later tijdstip (andere dag) weer te zien.
Ik ben daar iets makkelijker in, zou het jammer vinden maar kan gebeuren. Waarschijnlijk voelt zij zich al erg ongemakkelijk dus ik zou gewoon een nieuwe datum prikken.
Ik vind eigenlijk dat je kennis het wel netjes heeft gedaan. Ze gaf eerst aan niet te kunnen vanwege onverwacht bezoek. Maar ze is toch bereid om te komen en haar bezoek weg te laten gaan. Misschien was ze zelf ook wel overvallen door het bezoek en voelt ze zich rot om hun weg te sturen. ik zou het wel jammer vinden maar niet boos worden. Ze komt toch alsnog als het goed is, dus dan is er verder toch geen probleem?
Goed gedaan, voelt gek en onwennig maar heb je we uiteindelijk meer aan. Wel moeilijk! Ik krijg nooit onverwacht bezoek omdat mensen weten dat we daar niet van houden. Geen verassingen voor ons aub
Ik vind het dubbel. Enerzijds goed dat je aangeeft het niet leuk te vinden. Anderzijds zou ik me nu wel ongemakkelijk voelen bij deze afspraak. Ik zou het gevoel hebben dat de ander nu uit "plichtsgevoel" met mij afspreekt en zo hoeft het voor mij dan weer niet. Betekent natuurlijk niet dat het echt zo ervaren wordt door haar.
Ja dat gevoel zou ik er ook bij krijgen, wat overigens inderdaad niet betekent dat diegene ook zo denkt, maar zou zelf denk ik toch uiteindelijk liever een andere keer afspreken denk ik.
Ik vind dat je het goed gezegd hebt en je niet ongemakkelijk hoeft te voelen. Je kennis heeft een dubbele afspraak gemaakt, waarbij jij de eerste was. Zij zou haar ongemakkelijk moeten voelen. Prima dat haar bezoek eerder weggaat. Of ze moet met het bezoek een andere afspraak plannen.
Update; kennis is langsgekomen en we hebben een erg gezellige middag gehad. Ze gaf zelf aan dit niet zo eerlijk te hebben gevonden tegenover mij en dat ze blij was toch te zijn gekomen. Alles dus goed. Dank allemaal voor jullie berichtjes.