Moet het ff kwijt!

Discussie in 'De lounge' gestart door dreami3j, 8 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreami3j

dreami3j Actief lid

14 feb 2008
    315
    0
    0
    Huismoeder
    Utrecht
    Vanmorgen toen ik net wakker was kwam ik een over buuurvrouw tegen.
    Ze begon meteen te zeuren over dat mijn katten bij haar in de tuin komen en dat ze haar konijnen op stang jagen.

Waarop ik eerst netjes op zij van:" Hoe kan ik mijn kat tegen houden in andere tuinen te komen"?.

Toen reageerde ze meteen pissig van JA, dat weet ik niet dat moet je zelf uitvinden, maar als het zo doorgaat neem ik maatregelen...

Waarop ik op vroeg zoals wat had je in gedachten?

Nou ik begin wel met een emmer water over ze heen te gooien maar als dat niet werkt dan heb je misschien geen kat meer! Dus misschien verstandiger als je ze binnen laat in je huis want anders heb je straks geen katten meer!

Waarop ik op zei... jij blijft toch ook niet de hele dag binnen in huis en als een kat eenmaal gewend is om buiten te lopen is het heel moeilijk hem/haar in huis te laten want zodra de deur open gaat als ik naar buiten moet dan is ie als nog vertrokken! En als mijn kat wat is aangedaan weet ik je te vinden en denk maar niet dat ik je het dan makkelijk maak!

Toen ging ze naar haar auto en me kat liep er richting en zij ze van... VIES BEEST GA WEG ANDERS RIJD IK JE OVER!

Dat moet ze 1x opzettelijk doen en ik sleep der voor de rechter, want er zijn ook wetten voor dieren.
    En als dat niet werkt heeft zij geen konijnen meer en liggen die bij ons in de PAN..Lekker voor kerst!

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier werkt die emmer water best aardig ;)

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

je hebt ze erbij wat een volk zeg

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Dit is nu precies waarom ik mijn kat binnenhoud, al van kitten af aan. (vorige kat ook al)....sommige mensen..ze rijden zo over je katje heen hoor, echt je hebt van die gekken! BAH! :cry: :evil:
    MAAR ik houd ze ook binnen zodat ze anderen niet tot last kunnen zijn ;)

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh, ik zet hem in de lounge..hoort niet echt bij zwangerschap ;)

6. dreami3j

dreami3j Actief lid

14 feb 2008
    315
    0
    0
    Huismoeder
    Utrecht
    Zal bij de mijne ook best wel werken... Maar je hebt ook mensen die ze dan gaan vergif gaan toedienen of een gebakken spons als het niet meteen mocht werken.

Ik mag dan een dierenvriend zijn maar als iemand met OPZET aan mijn dieren komt komt ie aan mij!

En ik heb ook konijnen buiten in een kooi staan en die laten mijn katten gewoon met rust! Maar haar konijnen lopen LOS ...
    ja dan vraag je er zelf ook om!

7. dreami3j

dreami3j Actief lid

14 feb 2008
    315
    0
    0
    Huismoeder
    Utrecht
    Ik woonde eerst in een flat dus toen waren ze ook altijd binnen! Maar hier zat een luikje in en die hadden ze snel in de gaten! En nu ze eenmaal buiten komen krijg je het er moeilijk uit!

8. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Wij hebben ook 1 vergiftigde kat door de buren, sindsdien laat ik mijn kat niet meer buiten, natuurlijk wel al vanaf kitten.
    Als ze het gewoon zijn is het moeilijk af te leren.
    Ik denk dat je hier weinig aan doen en het beste om te doen is je vijanden te vriend houden, maw probeer met haar te praten en op te lossen.

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    nou ja zeg, wat een raar mens (zacht uitgedrukt).

ik heb zelf ook een kat en die is altijd binnen.
    ik ben als de dood dat ie platgereden wordt oid.
    bovendien wil ik ook niet dat hij anderen tot last is.

de kat van mn buuf loopt ook regelmatig in mijn tuin en daagt dan mijn kat uit.
    ik vind dat ik daar niks van kan zeggen. het beesie doet niemand kwaad, al is het wel irri.

als ik jou was zou ik vast wat info verzamelen over stappen die je kan ondernemen tegen je buuf als ze echt iets doet.

liefs doris

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet zo reeel vind hoor.
    Haar eigen konijnen zouden niet los in de tuin kunnen / mogen lopen omdat het dan logisch is dat andermans kat ze iets zou doen :(
    Snap wel dat je boos bent hoor 8)

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Het is natuurlijk niet goed dat ze ja kat met de dood bedreigt maar ik kan me wel voorstellen dat je buuv geirriteerd is door het hele gebeuren.

Het zou dus gewoon betekenen dat zij haar huisdieren niet in haar eigen tuin kan laten lopen omdat er een kat van een ander ze dan lastig valt.

Waarschijnlijk voelt zij zich nu precies hetzelfde als jou.

haar (en jou) huisdier wordt bedreigt en dus springt ze (net als jij) in de verdediging.

Groetjes anita

12. dreami3j

dreami3j Actief lid

14 feb 2008
    315
    0
    0
    Huismoeder
    Utrecht
    Het gaat voornamelijk om de kater.
    Hier onder zie je een foto van hem!

13. dreami3j

dreami3j Actief lid

14 feb 2008
    315
    0
    0
    Huismoeder
    Utrecht

Die bedreiging over haar konijnen heb ik niet tegenover haar uitgesproken dat spookte alleen rond in mijn hoofd... En ik zou nooit een dier vermoorden dat zit niet in mij! Ik heb zelf ook 2 konijnen maar die zitten in een luxe buitenhok met ren!

Ik snap het ook wel maar als er meteen met de dood bedreigd word ben je bij mij verkeerd bezig!

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

En bijna 39 wk zwanger! ;)

15. dreami3j

dreami3j Actief lid

14 feb 2008
    315
    0
    0
    Huismoeder
    Utrecht
    Ja en ik sta al op springen :p
    Dus als je dan als je net 5 minuten wakker bent zo'n zeikvrouw aan je hoofd krijgt word je er niet vrolijker op

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hahaha..heel begrijpelijk hoor!

17. Carmen11

Carmen11 Niet meer actief

daar kun je op wachten als je je konijnen los laat lopen :(

dat zou betekenen dat alle roofvogels ook gevangen moeten worden gehouden ;) die eten ook konijnen.

emmer wat prima hoor! (als ze dat bij mij kat zouden doen)

maar verder :evil: :evil: :evil:

18. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    het is geen manier waarop je buurvrouw je aansprak en hoe ze deed maar vind wel het zijn jou katten en niet de hare, jij bent er verantwoordelijk voor.
    de buurvrouw mag haar konijnen in haar tuin laten jij moet zorgen dat jou katten die met rust laten.
    dat ze buiten willen is jou probleem en niet de hare vind ik.
    heb daar echt een hekel aan, onze auto zit vol krassen omdat de katten van de buren er op zitten te spinnen leuk ja maar wil ze dan soms toch ook wel de nek om wringen(niet dat ik dat zou doen hoor) maar ze mogen wel de schade betalen.

19. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik ben geen voorstander van loslopende katten

jij kiest voor je huisdier niet ik :p

maar goed de katten van onze buren zitten ook regelmatig te vissen in onze vijver of er ligt weer kattenstrond in de tuin ... toch vind ik ze stiekem wel lief en als ik last heb van dat soort dingen leg ik het netjes bij de voordeur weg dan is mijn standpunt ook wel duidelijk ;)

en ik zou zelf nooi beginnen tegen iemand die 39 weken zwanger is hahaha
    ik wil nog langer leven ! ;) ;)

20. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Weet je...als dit tegen mij gezegd word,probeer ik in ieder geval mijn katten binnen te houden. Vervolgens roep ik mijn broer en vriend en die stuur ik langs om die mevrouw even een lesje te leren met wat bedreigingen. Ik maak haar zó bang dat ze in haar broek pist als ze me zou zien. Dit meen ik serieus. Ik heb zelf ook van zulke buren,godzijdank dreigen ze niet met vergiftiging ed maar ze zijn ook zo knap irritant. Maar mensen die met hun poten aan MIJN katten komen leer ik een lesje. Het zijn toch een beetje mijn surrogaat kindjes :D

Deel Deze Pagina