Hallo meiden, ik zit met het volgende. Ik probeer al langer dan een jaar om 10 kilo kwijt te raken, maar het lukt niet. Ik heb verschillende dieten geprobeerd, maar door al dat dieten heb ik volgens mij een eetstoornis opgelopen. Ik moet perse die 10 kilo kwijt, want ik ben nu niet tevreden over mijn figuur. Ik voel me niet gelukkig zo, met al dat vet rond bijn buik en rug, en ik heb een onderkin. Wat ik nu doe is, chrashdieten. Ontbijt alleen koffie en fruit, lunch twee sneetjes brood met slankie kaas. Avond twee of drie sneetjes brood met kaas en salade en af en toe soep. Op deze manier val ik snel af, en heb hele tijd in mijn hoofd. Ik hou dit vol totdat ik die 10 kilo kwijt ben en dan eet ik gezond. Maar dat crashdieten is heel slecht. Ik hou het slechts drie dagen vol en dan voel ik me zo uitgehonderd dat ik constant vreetbuien krijg en dan ben ik weer terug bij af. Ik zie dat dit niet gaat zo en probeer op gezonde manier die kilo's kwijt te raken. Dus met een gezonde eetschema en sporten. Maar het afvallen duurt dan zo lang dat ik ook geen zin meer heb om verder te gaan en krijg ik ook weer vreetbuien. Het probleem is dus dat ik iedere avond vreetbuien krijg. Ik pak dan een stukje chocola, voel me er schuldig over en heb zoeits van 'ja ik heb het weer verpest' en ga verder met vreten. Dit gaat al 1,5 jaar zo door en ik weet niet hoe ik er vanaf kom. Ik denk dat ik past rust in mijn hoofd heb als ik die 10 kilo kwijt ben, maar het lukt niet door die vreetkick waar ik iedere avond last van heb. Ik heb geen neiging om alles uit te gooien, dus geen boulimia, maar voor de rest passen alle symptomen wel bij boulimia. Ik wil afvallen, hou het niet vol en door schuldgevoel vreet ik me vol met troep. Moet ik hiervoor naar de huisarts. Ik hoop het niet want die vind me al zo'n zeur
En als je ervoor zorgt dat je geen ongezonde dingen in huis haalt, maar bijvoorbeeld wat extra fruit, komkommers o.i.d? Ik snap je frustratie... of misschien met hulp van een dietiste? Ik zou eerlijk gezegd zo niet weten wat een huisarts er echt mee kan. Ik wil je wel veel succes wensen met de laatste 10kg!
Normaal blijven eten, geen cola en andere suikerbommetjes. En bewegen. Als je jezelf uithongert gaan je lichaam op spaarstand, d.w.z. dat alle reserves (suiker en vet) worden opgeslagen. Gevolg; je valt geen grammetje af. Succes.
Ongezond eten kopen we nooit met boodschappen, maar de supermarkt is 2 min. lopen. Ik heb mijn man nog zo gesmeekt, ga alsjeblieft niet wat halen wanneer ik erom vraag. Maar hij is ook zo'n vreetzak, dus als ik ergens zin in heb, gaat hij er met plezier naartoe.
Je zal die knop om moeten zetten. Als je een goed schema hebt eet je zo om de 3 uur dus heb je eigenlijk geen last van trek. Savonds kun je ook gewoon wat eten. Kwark.. eitjes.. rookvlees kip kalkoen.. Je moet jezelf niet uithongeren zo blijf je in dat jo jo effect zitten. Im vind het niet gek hoor dat je na 3 dagen al opgeeft mijn zoontje van 3 eet nog meer. Veel maar goed gezond eten. Dan heb je door volle gevoel niet de neiging steeds weer naar de slechte dingen te grijpen. Daarbij lekker.gaan sporten. Zodra je je lichaam ziet veranderen krog je als maar meer motivatie.
Dit lijkt een binch eating disorder en valt idd onder de eetstoornissen. Zeker naar je huisarts gaan die kan je verder helpen. Alleen die knop omzetten is te moeilijk. Sterkte
Same here.. ik ga het vanaf vandaag echt doen. Komkommer, tomaatje, appel en yoghurt als snackjes.. chocolade ia verboden de aankomende maanden!
Ik wil 's avonds niks eten, dat is het beste want als ik er eenmaal begin dan hou ik niet op, totdat ik naar bed ga. Maar rond 21.00 uur krijg ik zo'n honger. Tomaatjes, komkommers, een appeltje etc dat krijg ik echt niet door mijn keel zo laat, veel te saai. Ik weet het een zeer slechte denkwijze, maar ja dat is hem juist, hoe zet je die knop om
Je kan daar heel leuk heen gaan maar zei zal ook zeggen dat je geen chocolade moet eten en dus vervangende producten moet gaan zoeken. Als jij dat saai vind heeft het dua totaal geen zin om daar heen te gaan.
dat is 'simpel', gewoon DOEN! jij bent sterker dan de eetbuien, groente en fruit is hardstikke lekker, je moet het alleen weer leren waarderen. en dat kost tijd! maar geloof me als je een maand je best doet om helemaal niks slechts meer te eten dan gaat het steeds makkelijker en heb je op een gegeven moment geen behoefte meer aan chocola en andere troep. ik heb dit precies zo gehad, afvallen lukte niet en daarom ging ik maar hele bakken ijs naar binnen werken. totdat ik het op een gegeven moment zo zat was dat ik ECHT de knop omzette, en toen ben ik met gezond eten (5/6 kleine maaltijden per dag) én sporten (gewoon thuis) 20 kilo kwijtgeraakt binnen 6 maanden. en ik heb nooit honger.
Je moet echt de knop omzetten..... Op deze manier heeft naar een dietiste gaan, weer een nieuw dieet uit proberen of wat dan ook totaal geen zin. Het enige effect wat je hiermee bereikt is dat je nog dikker gaat wordn door het jojo effect. Eet normaal en gezond 5 tot 6 keer per dag en natuurlijk mag je 's avonds wat snacken, maar dan natuurlijk geen zak chips Spreek met jezelf af dat je bijv. iedere zaterdag een beetje mag zondigen. Geef het een week de tijd, de eerste dagen zal je misschien 's avonds trek hebben in lekkere dingen, maar daarna ben je er aan gewend en denk je er niet eens meer aan. In het begin is het het puur doorzettingsvermogen wat je er doorheen zal moeten slepen, daarna ga je vanzelf resultaat zien en krijg je vanzelf motivatie. Ga 's avonds sporten, als de sportschool nog een brug te ver is dan doe je het gewoon thuis (bijv. 30 day shred van jillian michaels oid). Kom op, je kan het! Niets uitstellen.... Ik begin volgende week of 1 januari of na de verjaardag van ... Je begint NU!
Overdag meer gezond eten en regelmatig eten, dan heb je in de avond die vreetbuien niet omdat je dan nog verzadigd bent. En voldoende bewegen. Op deze manier haal je je lichaam uit de spaarstand en gaat je kacheltje weer branden.
Die knop gaat pas om op het moment dat jij er zelf echt achter staat en echt gemotiveerd bent. Denk dat met deze denkwijze een diëtist je ook niet verder kan helpen. Zorg eerst dat je het ECHT wilt
Ik krijg eerder een gevoel van gebrek aan motivatie/discipline.. Zo snel mogelijk klaar zijn zodat ik daarna weer lekker kan eten i.p.v. saaie dingen. En tuurlijk, ik vind chippies en chocola ook lekkerder dan een appel of tomaat, maar een dieet bestaat uit zoveel meer dan alleen saaie producten.. Het gaat, vind ik persoonlijk, meer om de mate en natuurlijk beweging ernaast..
De is een groot verschil tussen een eetstoornis en willen afvallen en niet lukken. Zelf heb ik anorexia gehad en ben hiervoor ook destijds opgenomen geweest en zomaar een ' knop' om zetten bij eetstoornis gaat niet zomaar, als je denkt dat echt meer is dan niet lukken met afvallen zoek dan hulp. Succes