heb ik een eetstoornis en zo ja welke?

Discussie in 'De lounge' gestart door ALeV84, 7 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Je slaat alle advies in de wind. Bijna iedereen zegt dat uit hongeren niet goed is voor je lichaam. En wat doe je....... je eet en drinkt niks. Als er iets ongezond is, is het niet drinken...... maar goed, ik denk dat jij liever een eetprobleem hebt dan dat je advies opvolgt. Dus prima, eet maar niet, eet vervolgens heel veel en kom dan 10 kilo aan. En dat je er tijdens de ramadan geen problemen mee hebt, zit puur tussen je oren.

Vind je dit lomp en heb ik het mis, stop dan met het ontregelen van je lichaam. Zet die knop om en zorg goed voor jezelf.

2. Imensa

Imensa Niet meer actief

Out.. Riekt naar aandachttrekkerij. Zijn een aantal mensen die je goede adviezen geven. Je reageert alleen maar op de dingen die je wilt horen en negeert de goede. Zonde van mijn tijd.

3. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ik stop met reageren... Wat kortzichtig (alles vanuit je eigen wensperspectief redenerend) en ongezond leef jij!

Succes met je zelfgekozen (ongezonde) levensstijl.

4. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Serieus?? Zo vergroot je al je fysieke en mentale problemen alleen maar. Echt zo ongezond dit

5. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Meid, laat me je 1 advies geven.
    Vasten is nog slechter dan wat je hiervoor deed.'
    Ik ben zelf 20 kilo afgevallen en heb het niet altijd makkelijk gehad.
    Ook ik heb mijn valkuilen leren kennen, maar zodra je die weet, kun je er makkelijker mee om gaan.

Hoe mijn dieet er uit zag:

Ontbijt:
    2 crackers van euroshopper met hüttenkäse of slankie.
    1 glas karnemelk
    1 kop thee of koffie zonder suiker, beetje halfvolle melk kan wel.

Tussendoor:
    Bakje magere kwark of
    Appel of
    Snacktomaatjes of
    Stuk komkommer

Lunch:
    3 euroshopper crackers met hüttenkäse, eventueel met plakjes komkommer en stukjes tomaat, peper en zout.
    1 glas karnemelk
    Soms een kopje bouillon

Tussendoor:
    Bakje magere kwark of
    Appel of
    Snacktomaatjes of
    Stuk komkommer

Diner:
    Zo gezond mogelijk, dus geen vette troep.
    Kies voor mager vlees ipv vet vlees, zilvervliesrijst ipv witte rijst
    Niet te veel aardappels en lekker veel groente.
    Salade met blikje tonijn (op water), gekookt eitje, komkommer, tomaat, gemengde sla, 2 lepels hüttenkäse

Tussendoor:
    1 koekje (bijvoorbeeld speculaas, café noir of koffieleutje bij de koffie of thee.

Verder dronk ik de hele dag gewoon crystal clear.

Het belangrijkste bij een dieet is ook om je doelen realistisch te stellen.
    Dit houdt dus in dat je echt geen 10 kilo kwijt gaat raken in 1 week, of een maand.
    Ik heb een jaar gedaan over die 20 kilo en ze zijn er nog steeds vanaf.

Mocht je 's avonds echt onbedwingbare trek krijgen, neem dan alsjeblieft gewoon een bakje snack tomaatjes en een lekkere bak thee of een bakje kwark, eventueel gezoet met een beetje stevia.

Sta jezelf toe om eens in de 3 weken in het weekend 1 moment te kiezen om iets te eten waar je heel veel trek in hebt, een stuk chocolade, frietjes, pizza of wat dan ook.
    Heb ik ook gedaan hoor, om de dag erna weer netjes verder te gaan met mijn dieet.

Weeg jezelf niet iedere dag, maar eens in de week.
    Het zal niet hard gaan, maar je gaat de kilo's zeker kwijt raken en ze vooral ook nooit meer terug zien!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en stop alsjeblieft met dat vasten, je gooit je lichaam echt door de war.

6. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik heb even teruggelezen, en het lijkt wel alsof je niet wil?
    Er worden hier zulke goede tips gegeven.. En vooral gezegd dat uithongeren averechts werkt. En wat doe jij?? Vasten???
    Serieus? Ik vind het echt belachelijk. Sorry.
    Waarom open je hier een topic voor adviezen en ga je toch doen wat je zelf wil?

Vasten is niet de oplossing. Uithongeren evenmin.
    Die schop onder je hol die Imensa je wilde geven.. DIE heb je nodig!

Ik denk dat een diëtist op dit moment zeker niet de oplossing is voor jou. Die gaat ook zeggen dat je de knop om moet zetten, niet(of minder) moet snoepen.. maar dat gaat niet werken voor jou.
    Je moet het zelf willen! Alleen dan zal het lukken.

Het klinkt nu meer als aandacht vragen.. en daar verlies je geen 10 kilo mee.

7. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik zoek naar manieren om van die buien af te komen en niet eens om af te vallen maar nu ik deze laatste berichten lees, ben ik weer helemaal radeloos. Misschien toch langs de ha morgen !!

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    I'm lost for words.... vasten?? Dat meen je toch niet serieus he?
    Ik zou idd maar een afspraak maken bij de huisarts!

9. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Als je het zelf niet voor 300% wil, gaat het niet lukken.
    Misschien is het ook een stukje veiligheid, die vreetbuien.

En zeggen dat je komkommertjes/tomaatjes etc 'saai' vindt, doet mij denken dat je het dus niet echt wil.

Bekijk bijlage 364733

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ehh ja, van de vreetbuien kom je af door over de dag verdeeld normale porties te eten, meissie. Ik denk dat vasten het (uiteindelijk) juist alleen maar erger maakt..

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Helaas werkt het niet bij iedereen zo. En soms kan vasten wel een 'start' zijn voor gezond eten. Maar ik denk niet dat het bij ts werkt. Ik weet van mezelf, dat ik overdag heel sterk kan zijn, maar 's avonds toch weer ga eten/snoepen. Dan is het nog beter om overdag gewoon te eten, anders krijg je echt alleen maar verkeerde voedingsstoffen binnen.

12. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    Ten eerste is het niet aan ons om te oordelen of je een stoornis hebt.

Daarbij sluit ik me aan bij wat andere al gezegd hebben, ga eten!!!

Als jij ervoor zorgt dat je iedere 3 uur wat eet, gezonde dingen, dan blijft je stofwisseling aan de gang.

Als je begeleiding zoekt zou ik niet snel naar een diëtiste gaan, die blijven vaak nog vasthouden aan de schijf van 5, zou ik niet aanraden.
    Ik zou eerder hoog in je eiwitten gaan zitten, langzame koolhydraten gaan eten en gezonde vetten.
    Wat je evt kan doen, is op zoek gaan naar een personal trainer, maar dan eentje die ook voedingsbegeleiding geeft.
    Dus misschien niet eens zozeer voor het sporten maar wel voor de juiste schop onder je kont.

Of ga je inlezen in wat gezonde voeding is, en wat bv suiker met je lijf doet. Leer over de GI index, sporten, macronutrienten etc. Doe kennis op.
    Als je eenmaal die kennis hebt dan wil je er wel vanaf blijven.

Wat je ook doet blijf eten!! En heb je lekkere trek in iets zoets neem ff een paar blauwe bessen, evt uit de diepvries dan zijn het net lekkere snoepjes.

Als je nu stopt met eten zal je best wat afvallen, maar op een hele ongezonde manier en geloof me je wordt er niet mooier op.

Succes!

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hahaha!!!!

14. Smnee

Smnee Niet meer actief

Jij hebt echt geen eetstoornis, de meeste vinden chocola lekkerder dan tomaat! Je moet de knop omzetten en dan gaat het vanzelf.
    Afvallen gaat niet in een maandje, daar gaat tijd in zitten. Ik ben twee jaar geleden tien kilo afgevallen, en dat ging met 1,5 kilo in de maand.. Door gewoon gezond te eten.
    Jezelf een eetstoornis aan praten en gaan vasten? Het zal heus werken, tot jij weer normaal gaat eten.. Dan krijg je alles er die dubbel bovenop.

15. Snootches

Snootches Actief lid

18 jun 2013
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit dus. Ik ben nu -4 kilo onder mijn startgewicht van vóór de bevalling door te letten op wat ik eet, gematigd eten, gezonde vetten, en áls ik iets eet, laat het dan van nutritional value zijn :).

Met alle respect maar een tomaatje vult niet dames, eet eerder een avocado, banaan en een handje amandelen. Daar doe ik echt uren op. Chocola is juist heel gezond! Maar wel de goede, pure chocola met veel cacao, weinig andere toevoegingen en biologische melk.

16. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Dat vasten ging niet door, want na jullie reacties was al mijn motivatie weg :D

Vandaag gegeten; lunch: drie boterhammen met kaas, snoeptomaten en komkommers, tussendoor: een appel, avond: rijst, spruiten en vis.

Toen de kinderen naar bed gebracht, thee gezet. Ik zat op de bank en mijn maag begon weer te knorren. Ik had hongerrrrrrr en trek, alsof ik al uren niks had gegeten. Ik heb toen twee sneetjes brood met slankie en rucola gegeten en dat hongergevoel ging gelukkig weg. Nu maar aankijken of dit zo vol te houden is.

17. Smnee

Smnee Niet meer actief

Dat is toch goed! En anders drink je een flink glas water, dat geeft een vol gevoel.

18. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Helemaal super meid, dit is pas een heel goed begin!!

19. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Ik mis hierin je ontbijt:) maar kan zijn dat je heerlijk uitgeslapen hebt :)

20. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ga zo door!

Deel Deze Pagina