Hallo allemaal, Ik heb 19-03 een miskraam gehad. (bruin)bloed is begonnen op 15-03 t/m 25-03 En tja... eenmaal die liefde voor iets wat van jou en je partner is... die liefde wil je delen en daarom willen we tóch klussen ook al heb ik dus nog niet écht mijn 1e ongi gehad. En dus ook zonder bescherming klussen... Kun je dus zwanger raken in de eerste weken ná je miskraam? Kun je een eisprong hebben in die weken? Is zo'n eisprong dan wel goed (heeft die de tijd gehad om goed te ontwikkelen) Groetjes CYnthia
ik begrijp je heel goed wil je ook sterkte wensen alleen zou ik toch eerst je eerste ongi afwachten hoewel je lichaam heeft het zelf afgestoten ik heb een curretage gehad en ik weet niet af het dan als zelfde telt( denk het niet) maar wij moesten even wachten. misschien zijn er hier dames die (helaas) zoiets hebben meegemaakt en hebben zij van een deskundige iets anders gehoord
Hoi Nisa, Ik had je toevallig al een pm gestuurd nadat ik (voor de helft) jou topic had gelezen Nu heb ik hem helemaal gelezen en zie ik dat jullie hebben gewacht op je 1e ongi. Nou, dan denk ik dat ik ook maar wacht... mijn vk raadde dat ook al aan Ikke soms erg eigenwijs... Liefs Cynthia
Bij curetage moet je idd altijd wachten, maar ik lees wel vaak dat mensen de maand na hun miskraam alweer zwanger zijn omdat je dan schijnbaar extra vruchtbaar bent. Dat schijnt toch ook allemaal gewoon goed te gaan... Maar bij twijfel, zou ik denk ik altijd een maandje wachten, het is maar een maandje.. Sterkte meid...
maaknt niet uit ik heb je ook al terug ge-pb en wij hebben niet 1 menstr. gewacht we zijn deze ronde voor de helft begonnen volgende maand hopelijk voor de "hele" ronde zie bij zwanger worden: hoe groot denken jullie dat de kans is
Dank je voor je reactie Collo003! Ik heb sinds gisteren helemaal geen bloed/bruinverlies meer. Volgens de echo is mijn baarmoeder schoon... Ik neem aan dat dan alles helemaal geheeld is vanbinnen. Dus móchten we de komende tijd zin hebben, dan gaan we lekker klussen en we zien wel wat eruit komt, toch? Groetjes Cynthia
ik ken ook mensne die na hun miskraam meteen weer zwanger waren waar onder mijn schoonzus.bij haar tweede kindje had ze dat en nu bij haar derde kindje ook(ze is 13juni uitgerekend)alles gaat goed.dus het akn wle.maarjah je moet je gevoel volgen. en idd bij twijfel gewoon even wachten
Heel veel succes cyntje. Ik hoop voor je dat jij ook een van die gelukkigen bent waarbij het meteen weer raak is...
ze raden alleen maar aan om een ongi af te wachten ivm de nauwkeurigheid van het bepalen van de duur van de zwangerschap wij zijn na de miskraam er direct weer voor gegaan..ik was ronde 4 na de miskraam weer zwanger zoals je aan de banner kan zien is dat goed gegaan!
Ik heb ook een miskraam gehad, bij mij zijn 13 maart de vruchtjes er uit gekomen, maar wij willen eigenlijk ook niet wachten, we doen het niet veilig en zien wel wat er gebeurd, ik verwacht niet dat ik meteen weer zwanger ben, maar het zou wel leuk zijn. Het enigste wat lastig is, is dat ik niet weet wanneer mijn ei is, of wanneer ik ongesteld moet worden ( maar wij doen het dus ook niet veilig en zien wel wat er gebeurd)
Hey Dames, Ik heb begrepen dat er (als je geen (rare) bloedingen meer hebt en je baarmoeder schoon is) gewoon weer kunt beginnen met proberen en niet je eerste ongi hoeft af te wachten? Je lichaam zou zelf regelen dat je je ovulatie niet eerder krijgt dan dat je er aan toe bent. En dat duurt na een miskraam meestal wel even (eerste ongi gemiddeld na 6-8 weken, dus reken maar uit wanneer de eisprong was). Ik ben iig gewoon onveilig bezig nu na een vroege miskraam (5 mrt). Vanmorgen heb ik een echo gehad en de gyn. liet me weten dat de eisprong nog minstens 1 a 2 weken op zich laat wachten. Nou, dat wordt dus verreweg de langste cyclus van mijn leven . (langste max. 31 dagen vroeger, nu tegen de 45...) Hoe dan ook, heb begrepen dat t lichaam het meestal wel zelf oplost...
Wij mochten twee jaar geleden na de eerste miskraam (als het bloeden gestopt was) gewoon gelijk verder gaan, van zowel gynaecoloog als verloskundige. Dit betekende voor ons gelijk een nieuwe zwangerschap (maar ook weer een miskraam). Het kan dus gewoon, het enige vervelende is dat je als je gelijk weer zwanger bent minder precies weet hoe lang je zwanger bent, maar met een echo is dat te zien natuurlijk. Mijn vriendin is van haar miskraam gelijk ook weer zwanger geworden, en die heeft nu een zoon van 3,5. Sterkte en succes!
Dank jullie voor de antwoorden dames! Mijn vk zei ook dat het wel 5 weken kon duren voor dat mijn eerste ongi kwam... en wachten is zeker niet mijn sterkste punt Ik kan wel met ovu testen aan de gang gaan maar dat gaat dan waarschijnlijk een godsvermogen kosten. Ik zal morgen eens zwtesten gaan halen om te zien wanneer het hcg uit mijn lijf is. Toevallig heb ik vandaag een ovu test gedaan (een exzwangere gaat rare dingen doen ) En daarop was het 2e streepje licht aanwezig. Maar ik weet dus helemaal niet hoe dat een ovu test op hcg reageerd. (betekend een licht streepje een kleine hoeveelheid hcg?) Groetjes Cynthia
Hoi Ik heb ook net een miskraam gehad en mocht meteen weer aan de slag (natuurlijke afstoting van het vruchtje gehad), het enigste is dat je idd niet weet wanneer nu je eisprong is, maar met een beetje geluk lukt het toch. Tsja al die ovu testen kosten enorm veel geld, ik zou daar nu niet meteen weer mee aan de slag gaan, maakt jezelf alleen maar onrustig! Het Hcg kan tussen de 1 en 8 weken in je urine aanwezig blijven, afhankelijk van je zwangerschapsduur voor je miskraam. Bij mij was het na 2 weken verdwenen. Sterkte en succes met de volgende ronde
Ook na een curretage mag je er meteen weer voorgaan. Net zoals een gewone miskraam. Sommige gynaecologen zeggen nog steeds dat je een menstruatie moet afwachten, omdat de duur van de zwangerschap anders lastig te bepalen is. De meeste gynaecologen beschouwen dit nu als onzin aangezien echo-appratuur tegenwoordig nauwkeurig genoeg is om de zwangerschapsduur te bepalen. Je hebt kans dat je geen eisprong krijgt (dan is je lichaam er gewoon nog niet aan toe) of dat je ei veel later komt. Je lichaam bepaalt zelf of die wel of niet klaar is voor een zwangerschap, dus als je er emotioneel aan toe bent, kun je er gewoon weer voor gaan. Succes!
Het kan heel goed HCG zijn, maar het kan ook LH zijn. Als je het zeker wilt weten moet je doortesten. Ik gebruikte zelf testen van internet (matcare, sensitest etc) Lekker goedkoop, misschien een tip?
Ik ben na een miskraam gecurreteerd op 31 januari. Inmiddels ben ik er wel weer helemaal klaar voor en hoop ook zo snel mogelijk weer zwanger te zijn! De verloskundige heeft ons verteld dat het niet nodig is om ergens op te wachten. Je kunt wachten tot je cyclus weer op gang is, zodat je kunt berekenen wanneer je zwanger bent geraakt. Doen wij dus niet: ik hoop dat ik mijn banner over een paar weken kan veranderen
hier nog 1 ik had ook mijn verloskundige gevraagd wanneer ik ongeveer weer ongie zou worden en ze zei dat zodra je een miskraam hebt er een nieuwe cyclus begint. dus in feite ben je dan gewoon ongie Ze raadde me idd ook aan om na de eerstvolgende ongie weer te beginnen maar het hoefde niet perse, je kan gewoon zwanger worden als je gelijk aan de slag gaat, en ik wil het zo graag, mijn lijf heeft al eerder aangegeven dat ik zwanger kan worden, dus ik ga er ook voor!
Zie mijn andere topic.... ik ben helemaal hcg vrij! Tenminste zo vrij om geen 2e streepje te tonen op de kv 2 voor 5,- test. Ik meen sinds gisteren ook weer wat te voelen in mijn lies rechts, dus ik verwacht dat mijn ei in de maak is. Mijn buik is namelijk sinds de miskraam helemaal rustig geweest.... spannend! groetjes Cynthia
ik voel nu ook voor het eerst een eisprong komen(geloof ik). ik had wel al ovugetest gister en het was klusdag maar nu voel ik ook voor het eerst een soort steekjes.