zuurgraad

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Just a lady, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Just a lady

    2 aug 2007
    14
    0
    0
    Goedemorgen dames,
    Even een (misschien raar) vraagje; :oops:
    ik was mijn 'prive zone' altijd met lactacyd.
    Nu hoorde ik dat dat je zuurgraad aan kunt tasten en dat je dan minder kans hebt om zwanger te raken. Klopt dit?
    Ik heb nl het idee dat als ik lactacyd niet gebruik, ik 'niet echt schoon ben'.
    Waarmee wassen jullie je dan? Alleen met water? En is dat wel 'schoon' genoeg?
     
  2. cindy21

    cindy21 Fanatiek lid

    11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    alleen water die lactacyd en al is rotzooi is heel slecht!

    grtjesss
     
  3. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Het beste is lauw water onder de douche. Een washandje schijnt ook niet goed te zijn, omdat daar zeepresten in kunnen blijven zitten. Ik gebruik zoveel mogelijk alleen water en eigenlijk alleen na het klussen en als ik ongesteld ben lactacyd
     
  4. Enise

    Enise Fanatiek lid

    4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    dames, misschien een rare vraag, maar ik ben er gewoon benieuwd naar.. wassen jullie jezelf na een wc beurt?
     
  5. Dag

    Dag VIP lid

    2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Volgens mij is het zo dat :
    zeep zoals lactacyd heeft idd een zuurgraad waardoor de samenstelling van het slijm / vocht anders wordt in je baarmoederhals / vagina.. het is dan lastiger voor de zaadjes om te zwemmen en het eitje te vinden!
    ( dames verbeter me als ik het fout heb! ) :)
     
  6. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Na een plasje lijkt me vrij onnodig....
     
  7. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    Ik gebruik die zooi ook niet meer. Heb er nu goed last van :)
    Na een wc beurt ga ik echt niet onder de douche staan. Lijkt me ook vrij overbodig! wc papier is genoeg, douche toch iedere dag!
     
  8. tearke

    tearke Fanatiek lid

    7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    o nee,toch niet na elk toiletbezoek?dan zou ik een hoge waterrekening krijgen hoor nu,moet wel tien keer plassen op een uur nu haha

    is ook niet goed hoor je TE veel wassen
    smorgens wassen en savonds douchen is meer dan voldoende hoor!enkel wanneer ik ongi was deed ik dat wel meer hoor mijn intieme zone wassen
     
  9. Enise

    Enise Fanatiek lid

    4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Jawel, na elke toiletbezoek.. Niet uitgebreid wassen, beetje water en dan met wc papier afdrogen, dan is alle urine weg.. Je kunt gewoon een flesje gebruiken, je hoeft niet speciaal onder de douche te staan.

    Wie naar Turkije is geweest heeft het wel gemerkt, bij de turkse wc waar je moeten hurken heb je een kraan met bakje om te wassen. En de normale zit wc's hebben een gat in de pot waar een slang doorheen komt, zo kan je je ook wassen terwijl je nog op de pot zit..
     
  10. Mili

    Mili VIP lid

    23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    t is onzin dat je niet met lactacyd zou moeten wassen dat het rommel is...
    Het is namelijk aangepast aan de zuurgraagd daar is het juist voor!

    Ikzelf heb naar de fabrikant gemaild om te vragen of je kan wassen met lactacyd wanneer je zwanger bent en dit was het antwoord:

    Dus als je het prettig vind om daar mee te wassen kan dat juist heel goed, maar ook hiervoor geld niet overdreven vaak. Na elk toiletbezoek met lactacyd hoeft echt niet hoor. Das niet natuurlijk en dan verstoor je de boel juist!

    Hopelijk heb je hier iets aan.

    groetjes,
    Mili
     
  11. Agapi

    Agapi Bekend lid

    31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Soms wel ja, niet altijd, ligt eraan. Er is niet altijd water beschikbaar in een wc. Indien het wel aanwezig is dan vind ik het wel prettig ja, gewoon zoals jij zegt, met wat water en een beetje wc-papier.

    En voor de TS, ik was mijzelf alleen met water en een beetje douchegel. Ik zou niet weten waarom je ander spul nodig hebt.
     
  12. Mili

    Mili VIP lid

    23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Je zou anders spul kunnen gebruiken omdat gewone zeepsoorten een andere PH waarde hebben ,die de zuurgraad van je vagina kan/zou kunnen verstoren.

    Daarom is het beter dat wanneer je je niet alleen met water wilt wassen je een product gebruik wat geschikt is voor je vagina.

    Maar t is niet zo dat iedereen last heeft van wassen met gewone zeep hoor...maar ik wel ik krijg dan jeuk en word heel droog. Met lactacyd heb ik daar dus geen last van dus gebruik ik het.

    Maar ieder zn eigen :D
     
  13. Joycie02

    Joycie02 Bekend lid

    12 apr 2007
    635
    0
    16
    Je moet denk ik onderscheid maken of het kwaad kan voor dagelijks gebruik, of dat het kwaad kan om zwanger te worden. Ik ben een tijdje geleden voor het eerst bij de gyn geweest. Toevallig zat ik vlak voor mijn eisprong. Ze hoeft toen slijmvlies van de baarmoedermond afgenomen en de zuurgraad gemeten. Veel te laag dus (=te zuur). En in een te zuur milieu kunnen de zwemmertjes niet doordringen. Het eerste wat ze vroeg: "je spoelt toch niet met Lactacyd, want daar wordt de boel te zuur van om zwanger te kunnen worden". DUSSSSSS............ :rolleyes: :confused:

    Nou gebruik ik de spoelingen sowieso niet en ben op aanbevelen gyn ook met de wasemulsie gestopt, maar ik wilde het jullie toch even laten weten. Natuurlijk zegt de fabrikant dat het wél kan (gaat niet zijn eigen product afkraken), maar aan mijn lijf geen Lactacyd!

    Succes allemaal!

    Gr. Joyce
     
  14. Just a lady

    2 aug 2007
    14
    0
    0
    Dames, bedankt voor alle reacties.
    Ik twijfel wel, want als n gynacoloog het zegt....
    k Ga voor de zekerheid maar geen lactasyd meer gebruiken denk ik :rolleyes: Kan ik mezelf in elk geval niks verwijten als t niet lukt ;)

    Dan heb ik ook nog een (beetje viezig)vraagje over inlegkruisjes (wat overigens niks met zwanger worden te maken heeft); er wordt verteld dat als je inlegkruisjes gebruikt, dagelijks dus, dit je zuurgraad ook aantast en automatisch meer 'vloeit'. Dus dan zou je beter geen inlegkruisjes kunnen gebruiken. Maar ik gebruik ze dagelijks omdat ik hou van 'een frisse slip' om het zo maar even te zeggen.
    Weten jullie daar iets van?

    Dan stop ik nu eerst met vragen hoor :oops: :oops: :oops: :oops:
     
  15. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik wat alleen dat het gebruik van inlegkruisjes het ontstaan van een schimmelinfectie kan bevorderen...ik gebruik ze zo weinig mogelijk.
     
  16. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Bij inlegkruisjes gaat het eerder 'broeien' > heerlijk voor bacteriën, met als gevolg dat je meer afscheiding krijgt. Het beste is katoenen onderbroeken, niet té strakke broeken en niet wassen met zeep bij mijn weten.
     
  17. Enise

    Enise Fanatiek lid

    4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Weet je wat ik nu doe? Ik gebruik gewoon WC papier. Je pakt gewoon 2 velletjes, je maakt deze klein naar wens en dan doe je ze tussen je schaamlippen. Niet te diep, gewoon er tussen leggen. En wanneer je naar de WC gaat, dan plas je die weg en hup weer een nieuwe, zo verschoon je het ook iedere keer. Sinds ik dat doe, heb ik geen last meer gehad van een infectie. Dit vind ik toch het prettigste. Tis wel even wennen, maar na een tijdje merk je het niet eens.
     
  18. Eimat

    Eimat Niet meer actief

    Hoi allemaal,
    Even een reactie van mij...
    ik was me wel met Lactacyd. Als ik zonder was voel ik me niet zo schoon, en van gewoon zeep krijg ik een infectie(jeuk en branden, meerdere malen gehad totdat ik lactacyd gebruikte). Ik kom ook een beetje aan het twijfelen als een gyn zegt dat je het beter niet kunt doen. Kweet ut ff niet meer... :(
     
  19. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    Ik heb juist wel last van lactacis en al die onzin.
    Iedere vrouw zit weer anders in elkaar, dus sommige kunnen er wel een reactie op hebben!
    De gyn adviseerd niet voor niets dat je het beste met water kan wassen!
    Mijn huisarts adviseerde mij ook om geen vaginale douches meer te nemen en geen onzin te gebruiken. dit vergroot je kansen om zwanger te worden.
    Voor mij geen troep meer aan mijn lijf!
     
  20. Ilse100

    Ilse100 Actief lid

    4 jan 2007
    153
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Gelderland
    @ Just a Lady: Als je elke dag een nieuw inlegkruisje gebruikt dan is die toch net zo "vies" als dat je onderbroek zou zijn? Of verwissel je zo ook nog tussendoor?
    Een onderbroek is toch ook juist hiervoor "ontworpen"? Je komt hoe dan ook met je afscheiding in contact, tenzij je een tampon gebruikt...
    Maar waarschijnlijk heb jij er meer last van dan ik.
    Succes met zwanger worden!
     

Deel Deze Pagina