Heb ik een eisprong?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Asley, Apr 4, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Asley

Asley Bekend lid

Apr 4, 2018
    501
    159
    43
    Female
    Hallo allemaal,

Sinds deze maand zijn wij serieus bezig met proberen zwanger te worden. Vandaag is mijn nod dag, maar zou het ook niet gek vinden als het een paar dagen later komt. Ik had vandaag helaas een negatieve zwangerschapstest, dus hoogst waarschijnlijk zullen we weer verder moeten klussen.
    Nu ben ik erg onzeker over mijn gezondheid. Ik heb sinds mijn 12e anorexia, maar het laatste jaar heb Ik het wel erg goed onder controle en eet ik elke dag ruim voldoende. Helaas heb ik wel ondergewicht (BMI 16). Lang niet meer zoveel als wat het was, maar overal lees ik dat ondergewicht niet goed is voor je vruchtbaarheid en dat maakt mij dus onzeker gezien aankomen heel moeilijk is voor mij. Sinds een paar weken probeer ik weer aan te komen en ik hoop een BMI van 17 te behalen. Mijn menstruatie is trouwens wel gewoon regelmatig (met een paar dagen speling).
    Ook is mijn menstruatie tijdens mijn slechte jaren 6 jaar uitgebleven. Ook daar ben Ik den beetje onzeker over, ik ben bang dat dat mijn vruchtbaarheid heeft aangetast....?

Nu heb ik afgelopen maand mijn temperatuur bijgehouden en ik zie wel dat de tweede helft van mijn cyclus wat hoger in temperatuur is. Houdt dit ook in dat ik gewoon een goede eisprong heb en mij niet zo druk moet maken maar vooral geduld moet krijgen?

Afgelopen maand heb ik wel veel dingen gevoeld, ik werd onwijs moe (duizelig, moe, hartritmestoornissen), had steken/krampen rond/in mijn baarmoeder en had erg pijnlijke /gevoelige dingen. Zou dat betekenen dat mijn lichaam wel reageert op een bevruchting en het dus wel allemaal werkt, maar dat we deze maand gewoon pech hebben gehad?

Ik meet mijn temperatuur niet elke dag op hetzelfde tijdstip. Maar wel over het algemeen tussen half 7 en half 8, en ik heb niet het idee dat er tussen die tijden verschil zit in temperatuur. Of moet ik echt elke dag op exact hetzelfde tijdstip meten? Vind het zo'n gedoe .

Hoop dat er hier wat meer mensen zijn die zich in mijn verhaal herkennen en waarbij het wel gelukt is. Ik ben met 26 jaar gelukkig nog aan de jonge kant, dus hoop dat het vanzelf goed komt!

2. ProudMomii

ProudMomii Actief lid

Apr 3, 2018
    254
    121
    43
    Female
    Heb je een foto van je kaartje dat we eventjes kunnen mee kijken?
    Op hetzelfde tijdstip is wel beter voor het resultaat

3. Asley

Asley Bekend lid

Apr 4, 2018
    501
    159
    43
    Female
    Deze is dus van afgelopen maand. Klok werdd ook nog verzet.. voor mijn eisprong had ik een flinke verkoudheid, dat gaf denk ik hogere temperaturen aan, had dan ook een koortsig gevoel.

Attached Files:

4. ProudMomii

ProudMomii Actief lid

Apr 3, 2018
    254
    121
    43
    Female
    Oh ja volgens mij wel duidelijk een eispong gehad hoor!

5. Asley

Asley Bekend lid

Apr 4, 2018
    501
    159
    43
    Female
    Bedankt voor het meekijken:). Betekend dit ook dat het mijn mijn eieren goed zit en ik dus vooral geduld moet hebben? :p en mijn gewicht hopelijk ook niet te laag is..? Mijn zus en moeder werden steeds de eerdste maand al zwanger, ook dat maakt mij denk ik extra onzeker.

6. ProudMomii

ProudMomii Actief lid

Apr 3, 2018
    254
    121
    43
    Female
    Ik denk dat de eisprong wel goed zit ja. Maar als je bezorgt bent even langs een gyne gaan voor te laten nakijken?
    Maar de hoeveelste ronde zit je nu?
    Geef het even tijd!
    Ik ben al 3x zwanger geweest 1x door de pil heen
    2e maal meteen na het stoppen met de pil zonder ongesteld te worden na einde strip.
    En mijn dochter was ronde 2 raak.
    Nu gaan we voor ons 3e kindje (2e zwangerschap is misgelopen). En we moeten nu ook naar ronde 3.
    Mijn zus daarintegen heeft 2jaar moeten doen voor ze zwanger was.
    Dus hoe snel je moeder of zus zwanger was heeft er niets mee te maken

7. Asley

Asley Bekend lid

Apr 4, 2018
    501
    159
    43
    Female
    Dat is fijn te horen van iemand anders!:) Naar de gynaecoloog gaan is denk ik nog veel te vroeg, denk niet eens dat ik wordt doorverwezen...? Dit is pas onze eerste ronde. Moet een dezer dagen ongesteld worden. De negatieve test en mijn temperatuur is aan het dalen is vertellen mij eigenlijk al genoeg;).

Twee jaar is wel heel lang! Maar inderdaad je hebt gelijk, zelfs per zwangerschap kan het verschillend zijn hoe snel het raak is. En realistisch gezien weer ik ook dat het makkelijk een aantal rondes kan duren. Het is vooral mijn angst over mijn verleden en huidige gezondheid die het extra spannend maken..

8. ProudMomii

ProudMomii Actief lid

Apr 3, 2018
    254
    121
    43
    Female
    Oh ja ik ben van België dus voor ons is het makkelijker om naar de gyneacoloog te gaan :).
    Nu als het pas ronde 1 is zou ik het zeker nog even gewoon afwachten!
    Nam je hiervoor iets van anticonceptie?
    Hier vorige cyclus ook voor het eerst getempt. En hij zakte op 11dpo al en vandaag nog extra en 2uurtjes later werd ik ongesteld op 12 dpo.

9. Asley

Asley Bekend lid

Apr 4, 2018
    501
    159
    43
    Female
    Ah vandaar, hier in Nederland zijn ze inderdaad denk ik wel wat strenger. Met mijn achtergrond zou ik misschien wel een verwijzing kunnen krijgen, maar ben bang dat dat alleen maar voor meer spanning zal zorgen, en hopelijk ook voor niets;).

Nee ik ben een jaar geleden al gestopt met de pil. Heb verschillende pillen geprooberrd, maar geen ene pil werkte goed bij mij. Dus wij deden het ouderwets met een condoom, dat is dus in ieder geval niet het probleem:).

He jammer dat je ongesteld bent geworden:(. Ik heb het idee dat Ik morgen ongesteld ga worden. Dan maar samen naar de volgende ronde;).

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,982
    15,610
    113
    Nabij Utrecht
    Temp je wel rectaal? Direct na het wakker worden en nog voor het opstaan?
    Ik zie idd een ei in je kaartje maar door veel open bollen is het wat lastiger te interpreteren.

Ik zou wel proberen zoveel mogelijk op dezelfde tijd te tempen. En daarbij ook dezelfde tijd naar bed te gaan zodat je elke keer dezelfde hoevellheid slaapuren hebt ;).
    Ja het is een gedoe al die regels, maar nauwkeurigheid is nou eenmaal belangrijk bij deze methode ;)

11. Asley

Asley Bekend lid

Apr 4, 2018
    501
    159
    43
    Female
    @RoGiJuLi : Dankjewel voor je reactie:). Ik temperatuur inderdaad rectaal. Direct na het wakker worden ja. En dat is dus meestal tussen half 7 en half 8. Soms ben ik ervoor wel al naar de wc geweest, maar dat is dan altijd een paar uur ervoor (4,5,6 uur). Kan moeilijk mijn plas ophouden midden in de nacht;).

Zie je die bollen vooral in de eerste periode of de tweede (na mijn eisprong)? Voor mijn eisprong was ik dus flink verkouden met verhoging, dat kreeg ik dus ook terug te zien in mijn grafiek... Erna was ik niet meer ziek.

Eerlijk gezegd vind ik het niet te doen om elke dag op dezelfde tijdstip naar bed te gaan en op te staan. Ik kan moeilijk vroeg naar huis van een verjaardag ofzo omdat ik moet slapen voor mijn temperatuur:p. En soms ben ik heel moe en lig ik er weer vroeg in. Komt ook regelmatig voor dat ik een nachtmerrie heb 'snachts en zwetend wakker wordt, ik weet niet of dat terug te zien is in je temperatuur, maar kan het mij wel voorstellen... Moet het zo nauwkeurig zijn om een goed beeld te krijgen? De app geeft wel een eisprong aan, ik heb een keer getest of hij dat ook nog deed als ik de derde dag na mijn aangegeven eisprong een lagere temperatuur had, maar dan gaf hij dus geen eisprong aan...

Of kan ik toch beter ovulatietesten gaan doen? Al lijkt mij dat ook heel veel gedoe en lees ik daar ook niet altijd positieve berichten over. Lijken die ook niet altijd even betrouwbaar te zijn...?

12. Asley

Asley Bekend lid

Apr 4, 2018
    501
    159
    43
    Female
    Ik heb trouwens ook een paar keer getest wat mijn temperatuur deed als ik naar de wc ging en weer naar bed, maar dan zag ik nagenoeg geen verschil in mijn temperatuur, dus dat lijkt niets uit te maken? Nu heb ik wel een thermometer met maar 1 cijfer achter de komma, maar ik zag daar dus geen verschil op:).

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,982
    15,610
    113
    Nabij Utrecht
    In de nacht naar de wc gaan beinvloed je temperatuur zeer zeker. Ik zou dan in de avonden proberen wat minder te drinken en er zo hopelijk in de nacht niet meer uit te hoeven.
    En vwb het op dezelfde tijd naar bed gaan. Je zegt dat je niet van een verjaardag eerder weg kan gaan ivm je temperatuur, maar ik neem aan dat je niet echt meerdere keren per week een verjaardag hebt toch ;);)
    De open bolletjes zitten na je vermoedelijke eisprong. Beginnend vanaf zaterdag (toen de zomertijd nog niet was ingegaan).

Vwb je temptijd. Ik zou echt je wekker gaan zetten op half 7. Je kan beter elke keer rond half 7 tempen, dan het te laten schommelen tussen half 7 en half 8.

Als bovenstaande allemaal te lastig wordt, dan zou ik toch eerder gaan voor ovulatietesten.
    Zeker bij een stabiele cyclus is dat gewoon betrouwbaar genoeg (en er dan vanuit gaan dat je eisprong 1-2 dagen na de posi test is). Ik zou dan de ovulatietesten van zwanger en kids bestellen en die gebruiken.
    Die zijn behoorlijk betrouwbaar.

Ik denk dat ovulatietesten bij jou beter werken en betrouwbaarder zijn dan de tempmethode zoals jij die nu uitvoert;):)

14. Asley

Asley Bekend lid

Apr 4, 2018
    501
    159
    43
    Female
    Dankjewel voor je advies!:)

Ik vind het inderdaad een hoop gedoe. Maar die ovulatietesten moet je ook twee keer per dag toen toch? Lijkt mij ook geen pretje.. Is het eigenlijk nodig om al die testen te doen als je redelijk regelmatig menstrueert? (gemiddeld 29 dagen cyclus) Kan je dan niet net zo goed om de dag klussen een week na je menstruatie tot twee weken verder...? Of zijn die testen toch beter? Ik wil nog wel eens doorslaan in zulk soort dingen ;). Of is het sowieso onzeker of ik überhaupt een eisprong heb?
    Door de week gaan we altijd wel ongeveer op dezelfde tijd naar bed. Ik probeer in de avond niet teveel te drinken, maar alsnog moet ik soms plassen in de nacht.. Dus dat is wel lastig, met een volle blaas lukt het mij niet meer om te slapen..

Oh nu zie ik ook die open bolletjes, je bedoeld die blauwe? Nooit opgevallen! Wat betekend dat eigenlijk?

15. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

Dec 18, 2012
    2,332
    116
    63
    Female
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Ik moet er iedere nacht uit om te gaan plassen, voordeel daarvan is dat ik dus iedere dag met die bijkomstigheid te maken heb en het niet de ene keer wel en de andere keer niet zo is.

Ik zou ook je wekker om half 7 zetten, je kunt daarna weer verder slapen tot half 8 als het je lukt:) Meestal val ik wel weer snel in slaap daarna.

Om de dag seks is uiteraard altijd goed en daarmee maak je de meeste kans op een zwangerschap. Ik ben zelf zo'n controlfreak dat ik wil weten of ik een eisprong heb en wanneer die is, maar dat zullen veel vrouwen niet zo hebben.
    Deze cyclus heb je een eisprong gehad dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken:)

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,982
    15,610
    113
    Nabij Utrecht
    In principe is 1x per dag over een staafje plassen voldoende ;);).
    De donkerblauwe gevulde bolletjes betekent dat je op tijd getempt hebt.
    Open bolletjes (blauwe rand maar niet gevuld) betekent dat je buiten je reguliere tijd getempt hebt. Dus of minimaal een half uur te vroeg of te laat ;).

17. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

Jun 28, 2016
    2,362
    1,780
    113
    Ovulatietesten zijn echt de oplossing als je temperaturen lastig vind, heb ik ook altijd gedaan.

Wat betreft ondergewicht, helaas heb ik hier ook ervaring mee en moesten wij wel het medische circuit in. Ik dacht het toen ook onder controle te hebben, maar met BMI 16 werd ik echt niet geholpen. Nu ik erop terug kijk denk ik ook dat ik toen helemaal niks onder controle had. Als je ondergewicht hebt en t is voor je nog te ingewikkeld aan te komen naar gezond gewicht, heb je niets onder controle. Ik moest BMI 18 halen en heb daar een half jaar over gedaan. Heel moeilijk, maar achteraf maar goed. Ik ben nu net zwanger eb ook door de hormoonbehandelingen kwam ik aan, veranderde mijn lichaam. Ik raakte in paniek maar kon gelukkig snel relativeren. Dat was mij een jaar geleden nooit gelukt. Ik had onmiddellijk die rem aangetrokken om die kilo’s weer kwijt te raken.

Wat ik wil zeggen; besef goed wat een zwangerschap met je gaat doen. Je gaat aankomen, misselijk worden, misschien moeten overgeven, Je lichaam veranderd, er komt op andere plekken vet. Ik vind t nu nog best lastig maar het gaat goed. Een jaar geleden was me dit echt zeker niet gelukt.

18. Asley

Asley Bekend lid

Apr 4, 2018
    501
    159
    43
    Female
    Ik ben zelf ook een aardige controlfreak :oops:. Moet vooral uitkijken dat ik er niet teveel mee bezig ga zijn denk ik. Maar goed, ik wel mezelf vanaf nu elke dag om half 7, in ieder geval door de week. Ook wel gezellig, want dan zie ik mijn vriend ook nog in de ochtend :D. En i mag ovulatietesten proberen, kijken of die extra bevestiging geven, duur zijn ze gelukkig niet. Kan het in ieder geval 2 maanden testen.

Lies1988 likes this.
  19. Asley

Asley Bekend lid

Apr 4, 2018
    501
    159
    43
    Female

Ik las dat inderdaad later op internet. Nou vulde ik ook niet altijd direct mijn temperatuur in, soms ook een uur later, en dan paste ik de tijd niet aan, dus dat geeft denk ik ook wel die bolletjes aan;). Wat ik net hierboven schreef, ik ga vanaf nu elke dag om half 7 meten. Daarna kan ik weer doorslapen hoop ik, van de week lukte dat in ieder geval wel een keer. En ik heb de ovulatietesten gekocht die jij aanbeveelde. Dankjewel voor de tip. Vandaag heb ik ze binnen gekregen samen met een extra gevoelige thermometer, ik ben benieuwd :). Zal dan 1 keer per dag testen.

20. Asley

Asley Bekend lid

Apr 4, 2018
    501
    159
    43
    Female
    Klinkt als een lange weg die jullie afgelegd hebben.. :( gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Wij hebben hier ook ruim een jaar over nagedacht en ik heb in dat jaar heel intensieve therapie gehad. Ik besef mij heel goed dat het niet makkelijk gaat zijn. Maar ik weet ook wel dat ik alles eraan zal doen om een gezond kindje op de wereld te zetten, voor mij is dat wel een grote motivatie. Momenteel ben ik ook al een paar weken weer bezig om nog een beetje gewicht bij te komen voor de zwangerschap. Helemaal niets onder controle vind ik een groot woord. Ik heb mijn voeding heel goed onder controle, en ik ben van mezelf nooit zwaar geweest. Ik werd vanaf BMI 14,5 alweer ongesteld... Ik zit straks maar 4 kilo van een BMI van 18 vandaan, kan mij bijna niet voorstellen dat dat zoveel gaat uitmaken, zeker gezien Ik elke dag meer dan de adh eet en zeer regelmatig menstrueer...?

Moest jij een hormoonbehandeling ondergaan doordat je eerst ondergewicht had...? Denk je niet dat je die anders ook nodig had? Ik heb daar namelijk nooit eerder van gehoord..
    Werd je wel regelmatig ongesteld met een eisprong?

Share This Page