Ik had het vooral over 'de kou eraf' halen onder de warme kraan. Bv op kamertemperatuur is vaak al prima voor veel kinderen. Dat kost je niet meer water dan je nodig hebt voor au bain marie opwarmen. En in 2012 was het advies nog dat warm kraanwater prima gebruikt kan worden voor fv hoor, behalve als je loden leidingen hebt. Ik vond nu idd dat met boiler/geiser het ook wordt afgeraden, dat verklaart waarom wij het wel zo mochten klaarmaken; geen boiler of geiser.
Klopt, ik vond het meer gedoe en heb toen snel een flessenwarmer aangeschaft. Ieder z'n ding. Onze dochter wilde ook geen lauwe melk.
Nou die zakjes zijn niet BPA vrij dus beter van niet. Wilde ik ook doen maar de lactatiekundige vertelde dat. Ik heb wel bakjes van avent gebruikt daarvoor. Waar je ook later hapjes in doet. En bij mijn kolf van die medelazakjes. Maar kolf en zakjes heb ik pas gehaald toen de bv goed op gang was. Flessenwarmer heb je idd wel nodig om bv op te warmen. Misschien ook pas kopen als je weet hoe dat gaat? Nu flesvoeding doe ik met de waterkoker aangevuld met koud water.
Ik deed de bv bewaren in de zakjes van elanee van de site moedermelknetwerk. 40 zakjes voor 11 euro en in de via bekers van avent. Ik vond een flessenwarmer heel fijn, ik heb die van Avent. In een pannetje word het al snel te heet en moet je er bij blijven.
Ik heb een flesverwarmer gekregen van vrienden, dus heel fijn. Maar uiteindelijk niet echt gebruikt, omdat we overgestapt zijn op de Dr Browns flessen die niet in onze flesverwarmer passen. Dus als je van plan bent fv te geven en het op te warmen in zo' ding, koop er dan een na het vinden van de juiste fles voor je kind .
Mijn zoontje dronk moedermelk ook op kamertemperatuur (is dan wel maar beperkt houdbaar) en anders gebruikte ik een flessenverwarmer van Beaba. Nu hij kunstvoeding krijgt gebruik ik de flessenverwarmer niet meer maar warm eerst water op in de microgolfoven en roer er nadien het melkpoeder onder. Gaat stuk sneller toch dan die flessenverwarmer.