Morgen curettage

Discussie in 'Miskraam' gestart door Lot1909, 5 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lot1909

    Lot1909 Actief lid

    3 nov 2012
    152
    15
    18
    NULL
    NULL
    Morgen mag ik naar het ZH voor een curettage. :(
    Heel spannend allemaal. Maar ook fijn dat het nu eindelijk het einde van deze ‘zwangerschap’ is. En je weer door kunt.. tenminste dat hoop ik..!
    Het is voor mij de eerste keer. Ook onder narcose ben ik nog nooit eerder geweest.
    Hebben jullie nog tips/advies?
     
  2. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    @Lot1909 wat naar dat je een miskraam hebt gekregen :( De curretage was ik zelf erg bang voor maar het is me 100% meegevallen. De narcose vond ik wel lekker, je slaapt gewoon diep en merkt helemaal niets. In principe no big deal. Ik vond het alleen emotioneel erg zwaar, daarna vooral. Dus mijn tip is zorg dat je wat steun hebt van je omgeving, en laat je lekker in de watten leggen door vriend/manlief, dat verdien je! Heel veel sterkte en succes morgen!
     
  3. Lot1909

    Lot1909 Actief lid

    3 nov 2012
    152
    15
    18
    NULL
    NULL
    Al weken wacht ik op de miskraam. 4x cytotec gebruikt... 0 resultaat. Vanmiddag om 14 uur moet ik me melden voor de curettage en wat denk je... het bloeden is begonnen. Niet veel. Maar zojuist met afvegen... bloed. Wat nu..?!
     
  4. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik zou even afwachten of het nog meer wordt en anders even met de poli bellen. Sterkte!
     
  5. Jingle

    Jingle Fanatiek lid

    14 nov 2008
    1.198
    234
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Sorry dat ik even inbreek in je topic maar ik moet donderdag voor curretage. Tegen mij zei de gyn net dat als ik veel bloedverlies kreeg voor die tijd dat ik dan naar de afdeling moest bellen en dat ze nog een echo konden maken of het uit zichzelf is gekomen.

    Is het eigenlijk gebruikelijk om iemand mee te nemen naar het ziekenhuis? Wil mijn moeder graag meenemen maar weet niet of dat stom is..
     
  6. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Het is juist aangeraden om iemand mee te nemen die je kan bijstaan. Daarnaast mag je daarna niet zelf auto rijden omdat je onder narcose bent geweest. Dus vervoer terug moet je sowieso hebben.
    Heel erg veel sterkte!!
     
    Izzie7676 vindt dit leuk.
  7. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Hoe is het nog afgelopen?
     
  8. Indy89

    Indy89 Fanatiek lid

    19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Ws moet je langskomen voor een echo, dan kunnen ze beoordelen of het vruchtje loslaat.

    Ik heb twee jaar geleden een curettage gehad, de ingreep viel heel erg mee. Herstel ging vrij vlot, na 22 dagen weer ongesteld en kon weer "door".

    Advies: neem iemand mee. Ik werd afgezet en opgehaald, maar er kwamen twee spoedjes tussendoor en toen heb ik 6 uur alleen op die kamer gelegen... Was super zenuwachtig dus heb om iets kalmerends gevraagd en toen werd ik heerlijk zen en slaperig waar door ik alles maar vaag heb meegemaakt. Heel veel sterkte meiden, komt goed!
     
  9. Lot1909

    Lot1909 Actief lid

    3 nov 2012
    152
    15
    18
    NULL
    NULL
    Het is heel goed gegaan. Vond het allemaal wel indrukwekkend. Zeker de narcose. Maar heerlijk ‘geslapen’.
    Wel flink last van misselijkheid. En vandaag duf.
    Weinig (tot geen) bloedverlies.

    Je moet echt niet alleen gaan! Je moet iemand meenemen. Al is het alleen maar voor de afleiding. En he halen van de rolstoel. ;)
    Succes voor degene die nog moeten...
     
  10. Jingle

    Jingle Fanatiek lid

    14 nov 2008
    1.198
    234
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Fijn dat het goed gegaan is! Ik mag gelukkig supervroeg en mijn moeder gaat mee dus gaat goed komen!
     
  11. Littlemom

    Littlemom Lid

    26 dec 2016
    83
    1
    8
    NULL
    NULL
    Aah bah meid.. ik heb het dit jaar helaas ook al 2x mee moeten maken. Ik raad je idd aan om iemand mee te nemen, de eerste keer ben ik erg veel bloed verloren.. was erg slap na de tijd en het herstel duurde ook zeker 2 weken.
    De 2e keer was ik na een weekje wel weer aardig opgeknapt.
    De dag vd narcose mag je ook niet autorijden.
    De ingreep zelf valt reuze mee.. voor je idee ben je nog geen 10min onder narcose.
    Ik wil je heel veel sterkte wensen voor morgen.
     

Deel Deze Pagina