Hoeveel bloedverlies mag je hebben tijdens je eerste weken?

Discussion in 'Miskraam' started by prisbritt8, Sep 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. prisbritt8

prisbritt8 Nieuw lid

Sep 8, 2008
    4
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik zit een beetje in de rats!
    Ik heb sinds afgelopen donderdag bloedverlies en volgens de zwangerschapstest ben ik zwanger! bijna 6 weken. Het is van harte welkom maar ben zo bang dat het fout gaat!
    mijn vraag is of iemand mij kan vertellen hoeveel bloedverlies je mag hebben, de eerste dag was het nog geen maandverbandje vol, de tweede en derde dag bruin/tot licht roze en de vierde en vijfde dag weer iets meer en wat roder om te zien. heb geen buikpijn/ krampen of zo iets voel me aardig oke. heb de verloskundige gebeld, en moet het tot volgende week maandag aanzien en dan bellen. maar je herkent het misschien wel, die onzekerheid is zo vervelend! hopelijk kan iemand mij wat meer vertellen! ik zou het heel erg waarderen!

liefs Prissie

2. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Hee Prissie, wat een onzekerheid voor jou!
    Denk dat niemand je kan vertellen wat wel of niet normaal is qua hoeveelheid bloedverlies. Wat ik wel weet is dat in 50% van de gevallen van bloedverlies het niets hoeft te betekenen. Toen mijn miskraam begon, had ik eerst een paar dagen bruin bloed en daarna zette het door in rood bloed. Ik had wat lichte ongesteldheidsbuikpijn en wat last van m'n onderrug. Pas toen het vruchtje eruit kwam, heb ik wat hevige krampen en buikpijn gehad.

Sterkte met deze onzekerheid... Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat!

3. Sokje

Sokje Actief lid

Sep 9, 2008
    217
    0
    0
    Ook hier bloedverlies, sinds afgelopen weekend. Het begon bruinig en inmiddels is het echt rood en ook meer geworden. Geen buikpijn of kramp.
    Verloskundige gebeld en afspraak gekregen voor een echo eind van de week.
    Ik heb er zelf niet zo'n goed gevoel over. Het lijkt me zoveel bloed. Aan de andere kant zou het niet hebben van buikpijn/kramp misschien nog een goed teken kunnen zijn...
    Ik ga nergens meer van uit, zou nu 7 weken en paar dagen zijn.
    Vorige zwangerschap helemaal geen last gehad van bloedverlies ofzo.

Ik heb ook geen idee of de mate van bloedverlies een indicatie is/kan zijn voor het al dan niet goed of niet goed gaan...
    Iemand die daar nog iets wijs over te zeggen heeft?

En als het wel mis is, is het dan te vergelijken met een heftige menstruatie qua hoeveelheid zeg maar? Red je het dan met "normaal" maandverband...?

4. laatje

laatje Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    1,058
    0
    0
    Schoonhoven
    Dat is zo moeilijk om te beoordelen. Kan alle kanten op. Ik heb 2 zwangerschappen meegemaakt, beide met bloedverlies in de eerste 11 weken. Helaas was de eerste een missed abortion. Tweede zwangerschap precies hetzelfde bleodverlies op precies hetzelfde moment. Hoop paniek hier dus.. maar dit ging wel goed! Beide keren geen bloedverlies of buikkrampen. Je kunt niet meer doen dan afwachten. Ik hoorde de eerste keer bij de verkeerde 50% en de tweede keer bij de goede 50%. Succes meid.. hoop dat je bij die 2e 50% zit!

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb geen pijnlijke krampen gehad toen het mis ging.
    Wel een beetje een ongie krampen gevoel.
    Ik heb toen ik stolsels verloor met de vk gebeld en die heeft me naar de gyn gestuurd.
    Mijn gevoel zei het al en de echo bevestigde dit gevoel.
    Het was mis.

het enige wat je kunt doen is afwachten.
    Als het mis gaat kun je het helaas niet tegen houden.

Succes maandag en sterkte

6. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

Apr 19, 2008
    3,996
    1,582
    113
    Ik heb ook sinds zondagavond bloedverlies.
    Het begon met een beetje en tot nu toe wordt het steeds meer.
    Ik heb wel buikpijn achter het schaambeen. Maar deze pijn is constant aanwezig en komt niet in aanvallen zoals bijv. weeen.
    Het is ook geen kramp maar echt een zeurderige pijn. Ik heb maandagmiddag een echo gehad en er was een vruchtzakje te zien van 12-13mm wat overeen komt met een zw.schap van 5 a 6 weken.
    A.s. dinsdag heb ik opnieuw een echo. Als het mis is zou dit voor mij de 2e mk zijn.

7. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    bij mij begon het met licht roze verlies en dat werd steeds erger.
    heb nu al 2 1/2 week bloed verlies en het houd niet op.
    echo gehad en het was een vroege miskraam\ik hoopte ook dat ik een van de uitzonderings gevallen was maar helaas.
    ik voelde ook dat dit niet goed zat.

8. Ellenk

Ellenk VIP lid

Helaas was het bij mij ook niet goed gegaan met bloedverlies. Ik had totaal geen krampen of andere pijntjes maar verloor op dag 2 een soort van vruchtzakje..
    Maar mijn vriendin had ook bloedverlies en heeft nu een mooi zoontje...

9. prisbritt8

prisbritt8 Nieuw lid

Sep 8, 2008
    4
    0
    0
    [Hallo allemaal!

Bedankt voor jullie reacties! Heeft me goed gedaan! En jullie natuurlijk ook heel veel succes met jullie zwangerschappen!en of met het verwerken van het verlies....
    hoop dat het voor diegene allemaal goed gaat komen!

Ben vandaag bij de verloskundige geweest en heb helaas te horen gekregen dat ik het vruchtje ben verloren! Zou mijn negende week in zijn gegaan........
    Even een dubbel gevoel, je hebt toch nog altijd stille hoop.......
    maar aan de andere kant houd ik maar in mijn gedachten dat het vruchtje niet in orde is geweest! dat houd me een beetje op de been!

lieve mensen nogmaals BEDANKT allemaal!

prissie

Share This Page