Hoi allemaal! Ik weet dat jullie er weinig over kunnen zeggen, maar ik wil toch even mn verhaal doen, wie weet herkent iemand van jullie dit. Ik ben nu 5+3 wk zwanger. Heel pril dus nog. Zondag middag had ik ineens bij het afvegen wat bruinverlies. De hele dag eigenlijk verder niet veel last van gehad, alleen als ik van binnen “voelde” zat er 1 keer wat rood bloed bij en verder bruin. ‘S avonds scherpe pijn gehad in mn eierstok (denk ik) die na een uurtje weg was. De hele nacht daarna nergens last van gehad. De volgende ochtend had ik bij het afvegen 1 keer rood bloed en hier zat ook een stukje stolsel bij. De rest van de dag weer helemaal niks. Alleen wat bruin als ik van binnen voel. Ik heb geen krampen oid. Sorry voor de details... Herkent iemand dit? Ik moet morgen de vk mailen, als ik dan geen bloed meer verlies mag ik snel voor een echo komen. Die onzekerheid zo slopend
Bloedverlies tijdens de zwangerschap komt wel vaker voor en hoeft niets te betekenen. Je kunt bijv een klein wondje hebben. Je baarmoedermond is enorm goed doorbloed nu. Ik wil je wel adviseren om niet continue inwendig te gaan voelen, lijkt me geen goed idee.
Ja zoals gezegd kan t alle kanten op. T kan een naderende miskraam zijn, maar ook een gesprongen bloedvat, restjes oud bloed, een hematoom o.i.d. zijn. Een echo met deze termijn zal onzeker zijn en geen uitsluitsel geven ben ik bang (hartje gaat pas kloppen met 5.4 weken en dan nog is t niet altijd te zien). Maar snap je onzekerheid hoor. In ieder geval niet vanbinnen voelen!
Ik heb het ook precies op 5.3 gehad: bruinverlies. De volgende dag 5.4 zelfs een veeg rood. Ik mocht langskomen voor een echo (ivm fert traject) en daar was een vrucht en dooierzak te zien. Geen bloeding in de baarmoeder. De week er na zat er een vruchtje met hartslag en inmiddels zijn we 15 weken onderweg. Het hoeft echt niets te betekenen, maar snap dat de schrik er goed in zit. Je wil het gewoon niet zien...