27 WK en hoofdje al standaard naar beneden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ytest, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hoi dames, komt ze weer met een voor jullie waarschijnlijk volledig kansloze vraag, maar ik weet het echt niet..:)

Ik luister bijna dagelijks even met de angelsound, en tot voor kort vond ik haar hartje iedere keer ergens anders, van boven de navel tot links, rechts, noem maar op. Dat betekende voor mij dat ze lekker aan het tuimelen en doen was..

Afgelopen vrijdag hebben we met 26.5 WK een 3D echo gehad, waar ze al met d'r bolletje naar beneden lag,

En ze blijft daar nu dus ook al dagen zo zitten.. Is dat normaal, zo vroeg? Of veranderd dat misschien na een week toch nog? Zo niet, heeft dat nog andere consequenties voor een snellere indaling bijvoorbeeld..

Wie kan me een beetje op weg helpen? :)

2. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Mijn beebje ligt altijd al beneden:) vanaf het begin...elke echo...ook met angelsound altijd zelfde plek:)
    Kan bijna kruisje op mijn buik zetten waar je hem moet plaatsen...
    Geen idee wat normaal is;)

3. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Die van mij had ook een duidelijke voorkeurshouding en altijd met het hoofdje naar beneden. Volgens mij is dat niet abnormaal

4. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hopelijk is het dan een goed teken.. ;)

5. Luja

Luja Niet meer actief

Mijn eigenwijsje ligt juist altijd anders, laatste twee weken is het echt zoeken met de angelsound. Of dan heb je hem net en dan zwemt ie weer weg:D geen idee wat normaal is,maar hij hoeft pas vanaf een week of 35 met z'n hoofdje omlaag te blijven liggen

6. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Hier ook al vanaf de eerste echo t/m laatste precies dezelfde houding met hoofdje naar beneden. Heb het na gevraagd maakt niks uit, kan zomaar nog ineens veranderen;)

7. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Aha oké :) dan zien we het wel..

Denk erom prinses dat je niet de hele zwangerschap zo blijft zitten en de laatste week in stuit gaat.. Verdorie :p

8. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Bij mij lag die kleine dame ook al bij élke echo, al bij de termijnecho voor het eerst, met haar koppie naar beneden. In het begin draaide ze nog wel een enkele keer (vanwege de ligging vd placenta kon ik haar in het begin alleen voelen als ze juist haar beentjes naar beneden had, en dan schopte), maar toen ze wat groter werd was ze het draaien al snel zat, en lag ze altijd met haar hoofdje naar beneden. Sommige baby's hebben gewoon zo'n sterke voorkeur :)

9. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Goed om te lezen allemaal :)

10. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    M'n zoontje ligt ook al sinds week 25 elke keer hetzelfde :) Hij is gaan indalen met week 30 en met week 36 volledig ingedaald, hij is dus niet sneller gegaan dan anders of zo ;)

11. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoi

Hier ook elke echo koppie beneden 29 weken gaan indalen 33 weken was hij ingedaald en met 35 lag hij vast nooit veranderd meer ook.
    Succes

Groetjes paula

12. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier lag ons meisje ook al vanaf een week of 17 bij elke echo met haar bolletje naar beneden. Heb haar nooit voelen draaien (alleen om haar as, maar niet naar stuit en terug).
    Rond de 30 weken is ze in gaan dalen.

13. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Bij mij ligt ie al heel de tijd met zijn hoofd naar boven en beentjes beneden. Hopen dus dat -ie nog gaat draaien :p.

14. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    De hele zwangerschap ligt ons wondertje al met het hoofdje naar beneden. Is nog nooit anders geweest... Hopelijk blijft dit zo!:D

15. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Mijne heeft tot 30 weken lekker met zijn koppie naar boven gelegen, en nu sinds 6 weken volledig ingedaald..

16. Mijn dochter heeft ook de hele zwangerschap met haar hoofdje omlaag gelegen. Vond ze gewoon lekker liggen :D Indalen was toen met week 29 geloof ik al gebeurd, maar ben toch pas met 39+5 bevallen.

Dit meisje ligt de hele tijd overdwars, is haar voorkeurshouding. Soms met de rug naar boven, soms naar beneden maar altijd overdwars :p Koppie in de ene zij, voetjes in de andere. Het enige waar ik verschil bij merk is dat ik minder harde buiken heb omdat er minder druk op mijn bmm staat.

volgens mij kan het beebje nog tot 36 weken beslissen om te draaien, maar ze ligt waarschijnlijk gewoon wel lekker zo ;)

17. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Gek is dat, dat ze alle hoeken van m'n buik heeft gezien, en ineens met 27 WK beslist, zo lig ik goed en blijf ik liggen :D

18. frouk85

frouk85 Niet meer actief

kan allemaal veranderen.
    hier met 32 weken koppie naar beneden en ingedaald maar met 34 weken in stuit nu hopen dat hij weer netjes terug draaid.

19. Babs1986

Babs1986 Lid

2 dec 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bi mij ligt beebje vanaf 22 weken ook met hoofdje naar beneden.. Met 27 weken volledig ingedaald.. Ben nu 32 weken maar wil verder niks zeggen over eerder bevallen ofzo..

Gr. Bar

Deel Deze Pagina