Hetzelfde hier! Hele hechte familie, echt super! Maar ze krijgen wel een telefoontje als de kleine er is. Ik wil echt geen mensen op de gang.
Ik vind het ook heel normaal dat de bevalling door jullie 2en beleefd wordt en dat jullie familie pas inlichten als het kindje er is en jullie eerst zelf kennis hebben mogen maken met elkaar (knuffelen, snuffelen, kijken.....). Ook absoluut niet egoistisch. Dit is jullie moment!! Xxx
Goedzo! Als er ruzie komt, ligt t niet aan jou! Hier ook, ik ga pas bellen als ik een uurtje met m'n kersverse gezinnetje heb doorgebracht!
ik snap jou wel hier gaat het nu alleen iets anders mijn moeder komt hier in huis en zal de zorg voor de andere kinderen overnemen dus dat betekent dat ze gebeld wordt op het moment dat de bevalling begint nu vertelde ik bij schoon fam dat ik dus uitgerekent ben in de voorjaarsvakantie en me s.m dus al riep o maar dan moet ik vaker werken(ze ging er eigenlijk van uit dat ze weer op moest passen) dus verteld dat het niet uitmaakte omdat me moeder komt gelukkig verders geen reactie op gekregen maar weet wel dat ze zich gepasseerd voelt omdat ik nu zo aan mijn moeder hang
Bij lastige (schoon)moeders kan de volgende vraag ook nog wel eens helpen: En, wie waren er allemaal bij jouw bevalling? Mijn zusje had laatst ook nog zo'n opmerking: Ja, als jij bevalt dan ga ik daar wel bij zijn, want ik ben toch je zus.... Soortgelijke opmerking had ze ook over het uitzoeken van de babykamer, dan kon ze ook wel mee. Heb gelijk gezegd: Dacht het niet, dat is iets voor de aanstaande ouders (en dan ben ik nog niet eens bezig met het proberen voor een kindje, laat staan zwanger). Maar ik ga jullie opmerking wel in m'n achterhoofd houden. Het is heel jammer voor mijn schoonouders, maar ze worden er veel minder bij betrokken als er (hoop ik echt in de toekomst) bij ons een kindje komt. Bij onze bruiloft dacht ik ze leuk bij de voorbereidingen te betrekken... BIG mistake. Zoiets laat ik me dus niet weer gebeuren!
Ik vind je helemaal niet onredelijk. Het is jullie bevalling, jullie moment...daar mag niemand tussenstaan! Ik wil hier ook geen wachtende familieleden!! Mijn vriend werkt op zee en kan de bevalling net missen, dus de enige die er dan bij is is mijn moeder, de rest bellen we als ik/wij als gezin hebben kunnen bijkomen....daarna is iedereen (niet tegelijk) op een rustig moment welkom Geniet van jullie eerste moment samen, want dat is maar 1X!
Het was bij ons niet helemaal de bedoeling om te laten weten dat de bevalling begonnen is. Echter braken mijn vliezen terwijl mijn ouders en broer hier waren. Mijn schoonouders waren op vakantie en moesten dus terugkomen. Uiteindelijk hebben ze allemaal netjes gewacht totdat wij belde. Alleen schoonvader stuurde een smsje hoe t ging. Op datzelfde moment werd ze ook net geboren dus we belden even later dat ze er was. Ik voelde me goed dus ze mochten naar het ziekenhuis komen... Nu hebben we onze dochter ook en ik wil dat zij als eerste kennismaakt met haar broertje of zusje. Ik wil graag thuis bevallen en als t snachts is laten we haar lekker slapen tot sochtends en tot die tijd geen opas en omas e.d. Moet ik toch door naar t ziekenhuis dan mogen opa en oma in het restaurant wachten tot wij laten weten dat ze mogen komen. We willen allebei geen pottenkijkers hebben en mensen die ongeduldig zitten wachten. En het maakt me niet uit wie dat is. We doen t samen, en daarmee uit. Men kan zich daar in schikken, willen ze dat niet, hun probleem niet de onze.