eisprong, menstruatie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jootje, 25 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jootje

    Jootje Lid

    25 mrt 2006
    6
    0
    0
    Hallo,

    Zit eigenlijk een beetje met een vraagje.
    Ben 10 maanden terug bevallen via een spoedkeizersnee van een geweldig zoontje.
    Ben daarna niet meer aan de pil gegaan en gebruiken nu dus ook altijd een condoom.

    Meestal heb ik een cyclus van ong. 33 dagen. Een keer is het uitgelopen naar 36 dagen.
    Meestal heb ik dat ook op de 21ste dag vanaf mijn menstruatie hevige buikpijn. Zou dit mijn eisprong kunnen zijn?

    Deze maand heb ik dus eigenlijk niets gevoeld.
    De eerste dag van mijn laatste menstruatie was 16 februari.
    Zijn nu dus op dag 38.
    En nog niet ongesteld.
    Ik maak mij een beetje zorgen. Heb vanmorgen een test gedaan, maar deze was negatief.
    Zou het toch zo kunnen zijn dat ik zwanger ben.

    Sorry maar het zijn toch een paar vraagjes meer geworden.
    Ik hoop dat ik snel antwoord krijg want het zit me een beetje hoog.

    bedankt

    Liefs Jootje
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Jootje,

    het zou kunnen zijn dat deze cyclus langer is dan je gewend bent. Ook kan het zijn dat je toch zwanger bent, maar dat de test dit nog niet aangeeft. Als je over 3 dagen nog niet ongesteld bent zou ik nog eens testen, eventueel een test van een ander merk. Als je dan niet zwanger bent mag je gewoon afwachten, maar als je je daar onprettig bij voelt, bezoek dan je huisarts en bespreek het met hem/haar.
    De pijn die je normaliter voelt op dag 21 zou inderdaad de eisprong kunnen zijn. Misschien heb je deze cyclus geen eisprong gehad, dat gebeurt wel eens, daardoor kan de cyclus ook langer duren.
    Op zich allemaal niets om je zorgen om te maken, Ik zou even afwachten, nog eens testen, en dan eventueel je huisarts bezoeken.

    Sterkte ermee!
    Mirjam
     
  3. Jootje

    Jootje Lid

    25 mrt 2006
    6
    0
    0
    Hoi Mirjam,

    Dank je voor je antwoord, maar heb toch nog een paar vraagjes.
    Misschien een beetje een rare vraag maar is het nu zo dat als je zwanger zou zijn je de eisprong niet voelt of heeft dat er niets mee te maken?

    En het is toch zo dat als je een keizersnee hebt gehad dat je beter het 1e jaar na de keizersnee niet zwanger kan raken?

    Verder zou ik er erg tegenop zien. Heb een vrij zware bevalling gehad.
    Na z'n 44 uur of zo zijn ze toch maar over gegaan op een keizersnee, omdat ik koorts kreeg en mijn zoontje izjn hartje wat achteruitging.
    Had toen al drie weeen met de vacuum gehad.
    Heb hier ook een erg lange nasleep van gehad vooral geestelijk.

    Zou het echt voorlopig niet meer durven.
    Denk dat ik morgen nog maar een test doen en als die ook negatief is bel ik de dokter maar.

    Wel fijn dat ik het zo even van me af kan schrijven want ik zit er nogmaals heel erg mee.
    Zwanger worden zit voorlopig eigenlijk nog niet in de planning.

    liefs Jolanda
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Jolanda,

    het is niet zo dat als je zwanger bent dat je dan de eisprong niet voelt. Dat kan wel gebeuren, maar ook in een gewone cylcus kun je de eisprong soms wel en soms niet voelen.

    Over de keizersnee: het advies is inderdaad om niet binnen een jar zwanger te worden na een keizersnede. Nou is het niet zo heel erg als dat wel gebeurt hoor, zeker niet als het eerste half jaar voorbij is. Dit advies wordt gegeven om het litteken in de baarmoeder ruim de tijd te geven om te herstellen.

    Het is wel een verhaal inderdaad, jouw bevalling. Ik hoop dat je er een beetje overheen komt.

    Groetjes,
    Mirjam
     
  5. Jootje

    Jootje Lid

    25 mrt 2006
    6
    0
    0
    Hallo Mirjam.

    Nou ik heb dus weer een testje gedaan, maar ook deze is negatief.
    Ben even bij de huisarts langs geweest en ook zij zei dat ik gewoon maar even af moet wachten, en dat het heel goed zou kunnen dat ik toch zwanger zou zijn. Het condoom is ook niet helemaal veilig.

    Maar het kan dus ook zo zijn dat ik gewoon een tijdje later ongesteld wordt of dat ik gewoon een maandje oversla.

    Ben heel erg benieuwd en vind het afwachten ook niet het fijnste. |Maar het is niet anders.

    Bedankt voor je antwoorden!!

    Groetjes Jolanda
     

Deel Deze Pagina