Hoeveel onnodige zwangerschapstesten?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Ytest, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel kwijt aan onnodige zwangerschapstesten

1. minder dan E 20,00

2. tussen E 20,00 en E 40,00

3. tussen E 40,00 en E 60,00

4. meer dan E 60,00

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik heb nu al zoveel geld uitgegeven aan (achteraf) onnodige zw-testen.. hoe zit dat bij jullie?

Eingelijk is het kei zonde, als je het gaat omrekenen naar pampers :D

2. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    als je 4 dagen voor nod gaat testen is het niet onnodig maar als je een week voor nod begint te testen vind ik dat ook erg onnodig :) wat ik echt niet ga doen.

3. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ja dat krijg je ook nog, dat de drang op 7 dpo al groot wordt ;)

En wat denk je van dure merken :$

4. MamavanK

MamavanK Bekend lid

25 aug 2010
    526
    81
    28
    Gewoon van die goedkope dipsticks kopen ;) Scheelt een hele hoop euro's :)

5. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    ik heb niets anders gebruikt dan 2v5 van kruidvat.
    en genoeg heb ook niet doorgetest of ze donkerder worden.
    vind ik ook zo onnodig als het een miskraam word zie en merk ik het vanzelf wel.en ook niet wel of niet zwanger gehaald die dure merken ik weet toch dat ik zwanger ben vind ik weg gegooid geld :)

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik heb ongeveer 6 testen gekocht waarvan 4 van de kv 2 voor 5 euro en 2 keer de cb digitaal die eerste keer vrolijk negatief aangaf omdat ik te vroeg was tweede keer kreeg ik zwanger 3+ :):) maar vond dat niet onnodig, wat voor de een onnodig is heeft de ander nodig voor meer zekerheid, dus m.i is geen enkele zw test onnodig ;);)

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.946
    15.594
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb gestemd meer dan 60,--

Maarja heb er 4 jaar over gedaan om zwanger te raken van de 1e, die overleed ver in zwangerschap, daarna weer bijna 2 jaar bezig voor nr. 2 welke ook ver in de zwangerschap overleed.
    Hierna 9 maanden bezig voor nr 3, die goed ging.
    En daarna (bijna 5 jaar later) een "onverwachtse" .. wat ook goed ging!

8. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    behalve de ultravroegtesters :D.. en ik vind dat ik de eerste 2 rondes te snel heb getest, omdat ik bij mn nod dacht te zijn aangekomen, en ook getest zonder een ei te hebben gevonden.. niet over nagedacht dat mn cyclus zo in de war kon zijn :)

9. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ow zeg wat erg!!!! ik zie jouw naam wel vaak voorbij komen op dit forum maar had geen idee wat een vreselijke geschiedenis erbij hoorde.. :(

Wat zul jij blij zijn met jouw 2 wondertjes, maar ook trots op je 2 sterretjes..

10. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Gebruik geen pampers maar wasbare luiers dus kan er wel een extra testje tegenaan gooien ;)
    Liefs edith

11. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Haha ja dan wel ja.. geweldig :D

12. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Jeetje jij hebt ook al veel meegemaakt zeg!:x

Sorry ff off-topic.

13. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Meeste meiden tot nu toe meer dan 60,00 uitgegeven aan zw-testen die allemaal negatief waren.. pfff.. 2 pakken pampers haha :D;)

14. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Het gaat gelijk op weer.... :) we geven teveel uit, ik zweer het.. :D

15. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier tussen de 20-40, echt zonde van het geld! Vandaag zelfs voor de grap een testje gedaan haha.

16. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Jamaaar die is nog een twijfelgeval ;)

17. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik betwijfel het maar wie weet! :)

18. HopeFaith

HopeFaith Niet meer actief

Na meer dan 5jr is de DA bij mij om de hoek erg blij met me.

19. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik ben het niet met je eens :) er is namelijk onderzoek naar gedaan qua kosten wasbare luiers en wegwerp luiers en ze zijn even duur.
    Want het water van de wasmachine en het voorspoelen, het wasmiddel wat je extra kwijt bent en de electriciteit dan loopt het gelijk op.
    Maar wel leuk om te lezen dat er nog mensen zijn die het op die manier doen :):)

On-topic, ik ben een testmiep dus haal de 60 euro wel.

20. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Onnodige zwangerschapstesten... zijn dat testen gedaan voor de flauwekul? of zijn dat negatieve zwangerschapstesten? Of zijn dat onnodig dure zwangerschapstesten?

Ik heb tot nu toe 3 zwnagerschapstesten gedaan in mijn leven. Alle 3 waren ze negatief, maar waren ze daarom onnodig? Ik vind van niet.

De eerste test was in 2008, mijn huidige man en ik waren net heel pril begonnen met daten, ik was nog niet aan de pil, we hadden het "min of meer ongeveer zo'n beetje veilig" gedaan en ik was overtijd... Het was geloof ik een Predictor. Mikken en op zo'n staafje piesen bleek te moeilijk; ik heb het toilet kunnen dweilen achteraf! Een dag na de negatieve test werd ik alsnog ongesteld. Deze gebeurtenis heeft er wel voor gezorgd dat het krijgen van kinderen al vroeg in onze relatie bespreekbaar werd.

De tweede en derde test waren vorige week. We hadden eigenlijk zo'n beetje een half jaar geleden willen beginnen met proberen een kindje te maken, maar door omstandigheden hebben we het -tegen onze zin- nog even moeten uitstellen. Maar een half jaar geleden heb ik wel alvast 10 zwangerschapstesten online besteld. Het zijn dipsticks, dus geen dweil-toestanden meer.En ze zijn betrouwbaarder dan de meeste dure tests, en heel goedkoop, iets van $0.80 per stuk. Ze zien er alleen minder glamoureus uit, maar wat heb ik aan glamoureus he...
    Goed, paar maanden geleden gestopt met de pil, 2 cycli gehad die ongeveer even lang waren, en bij de 3e cyclus duurde het wat langer. Toen heb ik een test gedaan, en 3 dagen later nog een. Negatief? Ja. onnodig? Vind van niet! Ik had met opzet goedkope dipsticks gekocht zodat ik bij twijfel gewoon lekker een test kon doen, dat is beter voor mijn gemoedsrust.

Deel Deze Pagina