Even kort mijn verhaal. Ik werd zwanger toen ik nog studeerde. Had bedacht er een half jaar, misschien een jaar tussen uit te gaan en dan de studie weer op te pakken. Helaas verliep de zwangerschap niet helemaal goed en werd ik met 25 weken opgenomen met het Hellp syndroom. Bij 26 weken is ons kindje met een spoed keizersnede gehaald. Nu 1,5 jaar later gaat het met ons kindje redelijk goed maar met mij niet. Heb dus ook nooit meer de studie op gepakt. De dagelijkse zorg voor ons kindje vergt al zoveel energie van mij dat ik echt niet in staat ben om te werken. Nu bezig met onderzoeken in het ziekenhuis, bloedonderzoek, slaaponderzoek en MRI van t hoofd. Ons spaarpotje is nu echt wel op. Heb ik recht op een soort van uitkering?
Beste Maartje333, Je bent niet verzekerd voor de Ziektewet omdat je niet in loondienst bij een werkgever werkt(e). Helaas kom je dus niet in aanmerking voor een Ziektewet-uitkering van UWV. Actuele informatie vind je op deze pagina. Als je met je totale (gezins)inkomen onder het sociaal minimum komt heb je mogelijk recht op een (aanvullende) bijstandsuitkering van de gemeente. Actuele informatie over de bijstandsuitkering op deze pagina. Sterkte met je gezondheid toegewenst. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare