Je mag duidelijk je grenzen aangeven hoor, het is jouw zwangerschap en jouw baby, ik zou voortaan gewoon samen met je vriend gaan. Het is toch raar dat je schoonmoeder je schoonzusje uitnodigt om mee te gaan? Dat beslis alleen jij!
Wat is dat voor iets raars??? Je mag toch lekker zelf bepalen wie je mee neemt naar een echo?? Jij moet je er prettig bij voelen. Gewoon lekker doen wat je zelf wilt hoor meis!
Wow TS wat ben jij coulant zeg. Ik krijg gewoon rillingen van dit bizarre verhaal. Wat the F*** deed je smoeder in de wachtkamer? En heb je haar toen serieus binnen gelaten? Ze klinkt gestoord. Is het zo dat je vriend nooit mee wil en je haar uit nood maar mee neemt?
ik vind het eerlijk gezegd al bizar dat je je schoonmoeder uberhaupt meegenomen hebt na haar reacties na je mken. Maar dat ze daarbij ook nog schoonzusje uitnodigt vind ik helemaal achterlijk. Ik zou dit duidelijk bij je vriend aan geven, of we gaan samen of ik ga alleen. Als je wel daar komt geef je dat toch duidelijk bij de gyn/vk aan, dat ze niet binnen mag??
tuurlijk beslis jij het zelf! als ze dan boos zijn, nou jammer dan. het is jou lichaam jou zwangerschap.
Ik had helemaal niemand behalve je man meegenomen. De mentalitiet alleen al.....geen denken aan. Zou ze ook zeker niet vertellen waar en wanneer ik weer een echo had.
OMG :S Wie er gelijk heeft? JIJ NATUURLIJK Wat een mens zeg.. Eerst jullie laten vallen, terwijl je de steun juist DAN goed kan gebruiken.. En nu je weer zwanger bent ben je ineens wel weer interessant? Dat had ik sowieso niet zomaar over mn kant laten gaan! En gewoon in de wachtkamer zitten jeetje, beetje ziekelijk hoor.. En dan ook nog je schoonzusje uitnodigen voor JOUW echo? Meid ik heb het met je te doen.. Je schoonmoeder is echt niet helemaal goed bij haar hoofd Ik zou lekker samen met je vriend gaan en ook al wil je schoonzusje graag mee, jammer dan. Als jij het goed vind prima, maar je moet het doen omdat JIJ het ook leuk vind, niet alleen om anderen te pleasen.. Hier ook schoon en stiefzusjes die graag mee willen naar de echo. Maar ik weet gewoon dat ik me dan niet prettig voel en ik daar met een naar gevoel lig, en daar pas ik voor. Met de 3d echo over 2 weken heb ik mijn moeder gevraagd, en mijn schoonmoeder (omdat ik ook weet dat mijn vriend dat heel leuk vind)maar dan houdt het op. Geen polonaise aan mijn lijf. Ze krijgen mooi de dvd te zien en daar doen ze het maar mee.. Ik stuur ze iedere keer de echofoto's en ik vind het wel mooi zo. Het is JOUW zwangerschap en je moet doen wat JIJ fijn vind meid! Ow en idd.. Niet vertellen dat je bevalling begonnen is want ik zie je schoonmoeder die verloskamer ook zo binnenstormen Ik wens je een super fijne zwangerschap!
Whahaha OMG.. Dat gaat ze flink tegenvallen dan Zo apart hoe sommige mensen zich op kunnen dringen he?
Bespreek met je vriend wat je wilt en zorg dat je op een lijn komt. Maak dit daarna helder naar je smoeder. Beloof ergewns een pretecho, en zeg dat je de medische voor julllie samen houdt. En blijf helder, dus ook als ze straks weer ongevraagd op kom dagen. je hebt het ook wel erg lang geaccepteerd, kan me voorstellen dat ze opeens gaan stijgeren als jij opeens niet meer ja zegt. Maar dat is je goed recht!
Stel smoeder en szus voor dat ze je een pret-echo cadeau doen. Uiteraard met 4D-echo-DVD! En dan mogen ze mee. Iedereen blij.
Mijn mond valt echt open van je verhaal. Als ik jou was zou ik vanaf nu héél duidelijk zijn en aangeven dat echo's voor jou en je man zijn en verder voor niemand. Daarnaast zou ik ook maar vast duidelijk zijn dat er niemand anders ij de bevalling aanwezig is behalve je man + gyn/vk. Eventueel ook in een geboorteplan vastzetten of aangeven bij de gyn. want wanneer het zo ver is ben je vaak toch wat labieler en het zou vreselijk zijn als ze toch bij de bevalling aanwezig is ineens terwijl je dat helemaal niet weet. Hetzelfde geldt voor de periode na de bevalling, bespreek vast met je man hoe en wat wat je sm (en andere mensen misschien) betreft. Voor je het weet staat ze elke dag in je kraamweek naast je bed en neemt ze de hele zorg voor je kindje over. Voor nu: geniet van je zwangerschap, ik hoop dat je hele mooie echo's krijgt en een heel mooi en gezond wondertje over een tijdje!
Lekker alleen met je man gaan. Het is de eerste keer dat je je kindje gaat zien en dat is zo een speciaal moment. Ik persoonlijk vind dat je dat met je man of vriend moet doen. Jullie kindje. Zo denk ik ook over de bevalling. Ze waren er toch ook niet bij dat de kleine werd gemaakt.