Het gaat niet om die cadeautjes, maar het moet altijd van 1 kant komen en dat vind ik niet leuk!! En ze kunnen het wel betalen hoor. Allebei een goede baan..
ik vind het gewoon grof! ze zouden van mij nooit meer iets krijgen. de volgende keer als je iets wegdoet gewoon zeggen dat je het wegdoet en als ze het willen hebben ook zeggen dat je het zelf wel op marktplaats zet, dan kan je dat kratje bier tenminste halen. bah. en straks vast nog ruzie maken omdat je man niet komt klussen! hou hem maar lekker thuis en laat ze de rimram krijgen! en nuchter enzo: weet dat je er ruzie om krijgt en vind je het dat waard? weeg het even goed af tegen elkaar. (en ik zou denk ik wel een ander kantoor nemen, ik zou het lastig vinden)
Je hebt wel gelijk ze moeten niet iets beloven en dan niet of nalatig nakomen in die zin... Maar mijn persoonlijke mening zou niks van mijn zus willen hebben... maar die actie van die bank vind ik zwaar lelijk dat jij het geeft aan hun en hun weer lekker doorverkopen en eigen zak stoppen
Ik heb zo'n vriendin gehad. Idd om je rot te schamen en er iets van zeggen ho maar omdat jij je daar dan ongemakkelijk bij voelt... Ik zeg tegenwoordig niets meer en verkoop de zooi gewoon. Scheelt veel gedoe en ik hou er zelf nog wat aan over
Tja snap dat je het lastig vind, maar uiteindelijk weet je dat je zus zo is blijkbaar. En ik begrijp het hoor ik ben net zo ik wil dan in iedergeval een bedankje of iets in die richting, Maar helaas is niet iedereen zo! dus als ik jou was zou ik niks meer cadeau doen gratis want je wordt er nu verdrietig/boos van.
Ik vind het schandalig! Mocht ze nou nog een keer over het verkopen van de bank beginnen misschien kun je dan een steek onder water geven en zeggen... dus jullie nemen ons binnenkort een keertje lekker mee uit eten van dat geld? Ik ben ook niet zo'n held in het uitspreken van mijn gevoelens naar dierbaren toe maar mocht je een opening krijgen dan zou ik toch proberen mijn ongenoegen te uiten. Ze maken gewoon gebruik van jullie goedheid.
Dus wat is jouw antwoord, de volgende keer als ze vraagt of jij wel aan hen wilt denken met je oude spul? Precies: -> "Nee sorry, deze keer verkoop ik mijn spul zélf zodat ik er zélf nog wat aan heb".
Ik heb ook zo vriendin gehad, jee wat was ik blind. Ik geef nu dus ook bijna niks meer weg. Verkoop het zelf wel Lullig van je zus en ik zou het ook gewoon zeggen.
Goh ik had ook iets van mijn zus gekregen en laatst op MP verkocht. En dat geld de volgende dag aan haar gegeven. Ze wilde het niet hebben, maar ik vind dat het haar geld is. Zij heeft het immers aan ons gegeven. Maar ze wilde het dus niet aannemen! Uiteindelijk besloten om er dan maar samen van te gaan lunchen, allebei blij Vind het ook echt onbeschoft en ondankbaar van je zusje en zou er zeker een opmerking over gemaakt hebben.
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik snap wel dat je hier een beetje kwaad om wordt. Wat ik zou doen bij het volgende dat je wegdoet en zij interesse in tonen: Zeggen dat je het op marktplaats zet, omdat je er dan toch nog wat voor krijgt. Dan begrijpt ze de hint wel, denk ik.
als die zwager van je weer een keer langs komt (bijv verjaardag) en hij wil een biertje, gewoon zeggen dat je die nog niet van hun hebt gekregen en je hem dus ook geen biertje aan kunt bieden. Vind dit echt schandalig!
Ik zou me er niet zo druk om maken. Je weet blijkbaar dat ze zo is, het is niet de eerste keer. En iedereen heeft zijn eigenaardigheden. Ik zou ook nooit zomaar iets dat iemand mij gegeven heeft lekker doorverkopen zonder het geld aan te bieden, maar als ik iets weggeef, is het ook weg en kijk ik er niet meer naar om. En niet met de intentie om er later alsnog geld voor te vangen. Anders had ik dat bij het begin wel gezegd. Weggeven is weggeven, overnemen is iets anders... Als je er echt zo mee zit, moet je haar op een heldere en volwassen manier confronteren, zeggen wat je op je hart hebt. Dan kunnen zij erover nadenken. Aan steken onder water heb je niets. Het zal de band alleen maar slechter maken en dat subtiele gedoe... dan draai je alleen maar om de hete brij heen dat vervolgens kan uitbarsten tot een enorm conflict. En dat is het niet waard. En dat ze geen cadeautjes kopen, tja, ook dat is hun manier van doen. Ik zou daar echt niet mee kunnen zitten, zou zelf nooit met lege handen verschijnen, maar als anderen dat wel doen... je kan iemand niet verplichten.
Terecht dat je boos bent. Maar ben dat dan ook een beetje op jezelf dat je er weer ingetrapt bent Volgende keer maar aan MP denken ipv aan je zus. En als ze er om vraagt mag je gewoon zeggen waarom hoor! Kijk dat ze het niet breed hebben en dus geen kado kunnen kopen oid dat boeit niet. Maar niet met rot smoesjes aan komen oid. En ondertussen wel alles aanpakken. Wat is nou een kratje bier tegenover zo een bed? Of een kaartje met bedankt of weet ik het...telefoontje met bedankt? Tjee en ik me schuldig voelen om de oven die ik van mn moeder kreeg en dat ik op haar verjaardag geen kado voor haar had (maar wel moeite gedaan heb om haar verzameling van een boekenserie kompleet te krijgen. Heeft ze wel zelf betaald maar zonder mij had ze ze niet. Had alleen liever gehad dat ik ze betaald had.)
terecht! maarrrr.... ik wil je geen ezel noemen, maar die steen lag er blijkbaar al ff ik zou ze sowieso geen gratis spullen meer geven, dan ben je op marktplaats toch beter af...