Ik zou niet te hard van stapel lopen met wat je koopt. Sam was bij zijn geboorte bijna 10 pond en 60 cm lang. Hij heeft al zijn kleertjes maat 50 en 56 nooit aangehad. Even voor de duidelijkheid: vier dagen voor zijn geboorte schatten ze hem zo'n zes pond... dus dan weet je ongeveer hoe ver ze ernaast kunnen zitten... Eigenlijk is alles zo bijgehaald. Eigenlijk gaat het er alleen maar om dat je de eerste dagen even doorkomt. Wassen doet je kraamverzorgster toch wel flink na de geboorte en vaak vraagt het kraambezoek ook wel waar je behoefte aan hebt. Tenminste... in ons geval was dat wel zo. Bij het bellen voor een afspraak vroegen ze vaak of we speelgoed of kleertjes wilden en in welke maat. Dus dat komt wel goed! Een super goeie bevalling toegewenst! Liefs, Josien
Josien een baby van maar liefst 60cm,is dat niet heel lang?! Wat moet dat hier wel niet worden met een man van 205cm!!!Wel een prachtig kindje trouwens,wat een heerlijke bolle toet!! Ik twijfel ook telkens hoeveel we moeten hebben,maar ik koop gewoon wat setjes bij de zeeman/wibra,mischien kan die niet alles aan maar voor een paar centen hoef ik me geen zorgen te maken dat ik niet genoeg heb!Van de week zag ik bij de zeeman van die leuke gestreepte shirtjes voor 1.99 en daarbij een soort joggingbroekje voor 2,99 nou een paar extra erbij in 50 en 56 en je hebt iig altijd genoeg in huis wat schoon is.
@Gijsje, hier in het ziekenhuis hadden ze ze nog niet zo lang gezien . Overigens zegt je eigen lengte niet alles. Mijn man en ik zijn allebei 1.75 m. Dus ook niet extreem groot ofzo... Maar idd... bij winkels als Zeeman of Wibra kun je voor weinig centen hartstikke leuke dingetjes kopen! Liefs, Josien
Ghihi, Jeetje Josien een klein reusje hebben jullie dan! En dat ze dat niet in de gaten hadden. In iedergeval bedankt voor de tips!
Mark werd vlak voor de geboorte ook op 6 pond geschat, misschien net 7.. Dus wij nog snel wat maatje 50 bijgekocht. Heeft ie allemaal nooit aangehad aangezien hij 4160 gr en 53 cm was. Dus echt zonde! Ik zou misschien nog een paar rompertjes 50/56 bijkopen, maar verder nog even niet hoor! er is vast wel iemand die even wat voor je kan halen als je toch nog meer nodig hebt.
mijn meisie was 6 pond en ik heb 6 rompers 50/56 met lange mouwen, en 10 met korte mouwen, nou ze vliegen de wasmand in pff. daar kan je echt niet genoeg van hebben. ze spuugt ook best veel trouwens, en op de een of andere manier is dr luier soms na 3 uur alweer vochtig aan de buitenkant, dus dan verschoon ik dr kleren weeeeeeeeeeeeeeeer haha blijf aan de gang.
Heb toch voor de zekerheid nog twee rompertjes maat 50 en twee pakjes maat 56 gekocht. En we zullen zien. Meer is misschien overdreven en we zien wel hoe het verder allemaal loopt. In iedergeval bedankt voor jullie tips!
Klinkt prima zo vind ik. Ongelukjes, spugertje... Je zult heel veel wassen hoor, in het begin was je zo'n beetje elke dag, dus wat gister ondergespuugd is, ligt vandaag weer schoon in de kast (in het geval van kaboutertjes dan he... hoogstwaarschijnlijk doe je dat gewoon zelf.. ). Je hebt echt niet heel veel nodig in die eerste maten.