Heb ik hem echt al zo verwend???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Janneke21, 18 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Mijn zoontje is 6 maanden en toen hij 2-3 maanden was sliep hij al door.
    Heerlijk en ik was helemaal bijgekomen en weer vol energie.
    Vanaf 3,5 maand begon dit minder te worden en wilde hij regelmatig weer een voeding 's nachts.
    Sinds een maand of 4 begon het opeens nog 'erger' te worden, maar goed, het was nog te doen.
    Sinds vorige maand gaat Jayro naar de oppas en overdag drinkt hij dan opeens geen melk. Voor die tijd dronk hij om te wennen al regelmatig uit een fles, maar nu dus helemaal niet meer.
    Jayro heeft nu ook echt door dat huilen effect heeft en nu wil hij de volgende tijden drinken; 19:00/20:00 naar bed, 22:00-0:00-2:00-4:00-6:00-8:00....
    Dit begint me echt op te breken, maar laten huilen doe ik niet, dat werkt sowieso niet meer bij hem.

Wat kan ik wél nog proberen om hem weer iets beter te laten slapen. Ik heb al geprobeerd hem alleen te troosten, maar dan wordt hij 10 minuten later alsnog wakker en helpt drinken alleen.
    En omdat ik eigenlijk al zo oververmoeid ben geef ik hem maar snel drinken om weer verder te kunnen slapen.. Ik weet de volgende dag vaak niet meer hoeveel voedingen hij heeft gehad.

Het zijn zowel de nachten dat hij bij de oppas is geweest als wanneer hij gewoon thuis was.

Helemaal stoppen met BV wil ik eigenlijk ook wel, maar hoe ga ik dat nu nog aanpakken als hij al zo gewend is.
    En zou dit wel effect hebben?

Hij is verder een heel vrolijk, tevreden mannetje.. maar die nachten vind ik echt een ramp.

Iemand tips??? En het voelt echt alsof ik gefaald heb, juist omdat hij wel goed sliep en nu niet meer.. het is echt niet zo dat ik op elk huiltje af ga, maar ik had niet het idee dat ik hem echt zo aan het 'verwennen'/ 'gewennen' was...

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    JEetje, dat zou mijn verhaal van de laatste 3 weken wel kunnen zijn. Hier ook een baby van bijna 6 maanden die met 8 weken al doorsliep en nu ineens niet meer en tot overmaat van ramp ook nog de ene voeding na de andere wil.
    Ik dacht eerst dat het tandjes waren, toen dat het regeldagen waren, maar het duurt nu al zoveel weken...... Ik heb dus geen tips voor je, maar wil je even laten weten dat je niet de enige bent.
    Ik heb vannacht 1x geprobeerd om hem zonder voeding verder te laten slapen. Uiteindelijk heb ik na een half uur knikkebollen in de schommelstoel naast zijn bed, toch maar toegegeven en hem gevoed, waarna hij nog een tijdje wakker lag te kletsen voor hij weer in slaap viel. Volgende keer ga ik maar gelijk weer voeden, want nu was ik uiteindelijk een uur bezig voordat ik weer sliep en anders maar 10 minuten.
    Ik hoop dat het niet zo lang duurt, want dit breekt mij ook aardig op, gisteren op mijn werk zat ik al de hele dag te gapen. Vandaag gelukkig vrij en ik hoop dat ik vanmiddag even een uurtje kan bijslapen als de oudste naar de peuterspeelzaal is.

Sterkte in elk geval, en hopelijk is het zoals de meeste babyongemakken: tisunfasetisunfasetisunfase

3. meisje24

meisje24 Lid

28 dec 2007
    55
    0
    0
    Ik lees ook even mee... heb exact hetzelfde probleem sinds een week of 2, (gelukkig niet zo vaak als bij jou, maar zeker 2 tot 3 x p.n.).

4. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Dus het is toch misschien niet omdat ik iets 'fout' heb gedaan??
    Pff ik heb altijd gedacht dat ik heel goed was met kinderen, maar die nachten vallen me gewoon echt echt tegen.
    Ik heb dan al zo weinig geduld en weinig energie midden in de nacht.. En het is gewoon een teleurstelling dat hij eerst echt goed sliep!

Maar jullie geven fles of borst? Zou dat er mee te maken hebben?

En geen mensen die dit hebben gehad maar wat vanzelf weer minder werd ofzo? Njah het is dus wel al een paar maanden...
    1 of 2 nachtvoedingen zou ik geen ramp vinden, maar dit is toch echt té?!

5. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Ik maak precies hetzelfde mee, ook qua tijden. Mijn eerste twee dochters sliepen gelijk door tot 04.00/05.00 uur. Dus werd ik maar 1 keer per nacht wakker. Nu echt 3 tot 4 keer per nacht. Ik ben overdag doodmoe en slaap s'ochtends verder, zodra de kinderen op school zijn. Maar hierdoor komt mijn schema overdag helemaal in de war en ben ik laat met alles.

Ik vraag me ook af of ik mijn zoontje (bijna acht maanden) verwen, persoonlijk vind ik van niet. Maar soms twijfel ik echt!

Trouwens ik geef borstvoeding. Of dat iets uitmaakt weet ik niet, maar ik hoop echt dat hier iemand op het forum met tips aankomt. Hoelang ik dit volhou, nu al bijna twee maanden. Dacht ook dat het door de eerste tandjes kwam, maar ze zijn er nu, alleen blijft hij s'nachts komen :(.

6. PollekePiek

PollekePiek Actief lid

19 jul 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tsja.. onze dochter sliep vanaf 6 weken door, zaaaalig.. maar toen haar eerste tandjes kwamen was het afgelopen. Ze werd toen 1 keer per nacht wakker, en heeft dit echt maaaanden volgehouden. Ze is nu bijna 1 1/2 en slaapt sinds kort de nachten weer door.
    Wat ik wil zeggen is, is dat als je kindje eenmaal door kan slapen, dit niet betekend dat het ook zo blijft.. was het maar zo! Ik denk echt niet dat het komt door iets wat jij doet of gedaan hebt.
    In ieder geval, sterkte ermee!

7. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik heb al eens gelezen dat kindjes als ze ouder worden overdag te snel afgeleid zijn door alles wat ze zien en daardoor niet goed aan de borst drinken. Dit halen ze 's nacht in.

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tsja mijn zoontje wordt ook meerdere malen per nacht wakker. Maar aangezien ik geen borstvoeding geef, is het sowieso onmogelijk om hem dan maar iedere keer flesvoeding te geven. En daarbij, dat hebben ze ook helemaal niet nodig op die leeftijd. Ik denk dus wel dat het gewenning is en dat de bal nu bij jou ligt. Ik zou er in ieder geval voor bedanken, zo vaak per nacht. Hoe weet je nou zo zeker dat hij echt honger heeft als hij wakker wordt? Dat hij wakker wordt en bijv. huilt wil niet direct zeggen dat je hem maar de borst moet geven (is mijn mening, er zullen vast dames zijn die ieder moment aangrijpen om de borst aan te bieden).

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ben het wel deels met Merijn eens, dat dit gewenning kan zijn. Maar denk dat het ook handig is om te checken of er verder niks aan de hand is. Het kunnen onschuldige dingen zijn als tandjes die doorkomen (en ik ben zelf wel van de stelregel dat als m'n kind pijn heeft, ik haar echt niet ga laten huilen).
    Jij kunt het beste inschatten wat het is: heeft je kleintje ergens last van, of is het inmiddels gewenning? In het laatste geval zou je eens kunnen proberen wat er gebeurt als je enkel troost en niet voedt... (In rustige tijden is dat hier nog al eens voldoende).

10. Classic

Classic Niet meer actief

Ik heb mijn zoontje ook iets verwend denk ik, hij lag dan ook bij ons aan het bed. ( zo 'n co slaper) Handig voor de BV :) dachten we :(
    na 6 maanden vonden we het wel weer eens tijd om zoontje in zijn eigen bedje laten slapen.!
    Er zijn nachten geweest waar we echt elk uur op moesten staan, of juist hele nachten wakker!

De borstvoeding is flink geminderd, hij krijgt nu Avondeten, een flinke bord avondpapje. en daarna na bed! hij wordt dan om een uurtje of 12 wakker ( voor dat hij bv krijgt moet hij meer dan 5 uur hebben geslapen)
    we halen hem niet uit bed, en troosten hem in zijn bedje. als hij echt honger heeft, geven we weer een beetje pap (zijn 3 hapjes) en dan valt hij weer in slaap. meestal heeft hij genoeg aan troosten in zijn bedje.
    hij komt voor de borstvoeding rond een uurtje of 3... En komt dan weer bij ons in bed.
    dan slapen we uit tot een uurtje of 7.
    Dit heeft ons veel humeurige uurtjes in de nacht gekost! maar we zijn er blij mee..!

dit helpt jullie waarschijnlijk niet, maar maak met jezelf goede afspraken, en hou je daar dan ook echt aan!! kan jullie alleen maar aanraden DOOR TE ZETTEN..!
    jullie kunnen het

11. pampers

pampers Niet meer actief

is je borstvoeding misschien aan het teruglopen, zodat hij niet genoeg heeft?

groetjes pampers

12. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Bij mijn zoontje is het precies zo gegaan.

Van 10 weken tot 5 maanden sliep hij supergoed, maar na 5 maanden werd het precies zoals jij omschrijft. Hij werd zelfs weleens elk uur wakker (ik gaf bv snachts)

Dit heeft zo'n 5 of 6 maanden :$ geduurd.

Ik zou je als tip geven om je kindje toch even te laten huilen als er niks is, dit heb ik niet gedaan en daar heb ik spijt van gehad, want 5 maanden bijna elke nacht er heel vaak uit is lang...

Sterkte!

13. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Bij mijn oudste ging het ook min of meer zo, die sliep pas met 6 maanden door.

De truc die bij ons toen heeft gewerkt, een knuffeldoekje in zijn handen geven en op huilmomenten in de nacht 5 min laten huilen, speentje en knuffel in zijn handje geven en weg gaan, weer huilen, weer 5 min laten huilen weer speen en knuffel maar meestal sliep hij al de 1e x! Bij een evt. 3e keer zou ik wel de borst aanbieden, maar bij ons is hij nooit meer gekomen!

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik geef bv overigens. Ik denk dat het bij bv kindjes om meerdere redenen zo loopt:
    - ze zijn overdag snel afgeleid, waardoor ze niet genoeg drinken. Dat merk ik heel erg, ik ben tegenwoordig al met 5 minuten klaar met de voeding en dan wil hij echt niet meer, maar draait alle kanten op om alles te kunnen zien. In een rustige donkere kamer voeden kan niet, ik heb er nog een rondlopen die ik in de gaten moet houden.
    - bv is lichtverteerbaar, dus het maagje is sneller weer leeg dan bij een flessenbaby. Maar ik heb ook wel eens gehoord dat het niet helpt om de laatste voeding dan maar kv te geven, dus of dat echt zo zwaar telt weet ik niet. Ik zit wel te denken om eind volgende week als hij echt 6 maanden is, eens een pyjamapapje te geven''s avonds om te kijken of dat helpt.

15. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hier een soort gelijk..alleen heeft Mila nog nooit doorgeslapen ;)

Zij kwam op een gegeven moment ook om de 2 uur 's nachts. Echt slopend!
    Sinds vorige week donderdag ben ik gestopt met het geven van voeding 's nachts.
    Als ze wakker wordt ga ik naar haar toe en geef haar het speentje, stop haar lekker in en aai haar over haar bolletje. De eerste paar nachten begon ze te huilen zodra ik me omdraaide. Dan liet ik haar heel even huilen om vervolgens weer terug te lopen en het ritueel te herhalen. Meestal was ik dan zo'n half uurtje bezig en dan viel ze in slaap voor een uurtje of 3-4.
    Ze wordt nu na een week nog wakker, maar niet meer zo vaak en ze slaapt meteen weer verder als ik haar het speentje heb gegeven.

Ik kreeg als tip om manlief eruit te sturen omdat ze als ze mij ziet meteen (.)(.) wil ;)
    Nu gaat dat bij ons niet ivm wisselende (nacht)diensten, maar mss wel iets voor jou om te proberen?

Pyamapapjes en rijstebloem heeft hier allemaal niks geholpen..dus daar ben ik snel weer mee gestopt.

16. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Mijn dochtertje heeft ook 2 maanden enorm gerommeld 's nachts. Ik liet haar ook nooit huilen, maar ben het uiteindelijk toch maar gaan doen. 10 Minuutjes huilen, in bed troosten en weer weg. Ik heb dit een week zo gedaan en daarna was het over en sliep ze gewoon door. Ik denk dat kindjes van die leeftijd het 's nachts niet meer nodig hebben om te drinken en dat het dus inderdaad gewenning is. Vanaf 6 maanden gaan ze echt doorkrijgen; als ik huil, dan komt mama er weer aan.

Deel Deze Pagina