hoi meiden, m'n dochter heeft weer luieruitslag. De laatste keer dat ze dit had, was ze een paar maanden. En toen heb ik er dus zalf voor gehad (hoe heette het spul ook al weer?). Inmiddels heb ik die zalf niet meer.... Maar weten jullie toevallig of je die zo kunt halen, of dat je een receptje nodig hebt? Oja, qua luieruitslag heb ik het dus over die rode bultjes, die blaasjes worden en dan een soort van indrogen... Gewoon 'uitslag' door de (zure) poep, kunnen we hier redelijk oplossen met bepanthen en maizena. Ik bel anders morgen wel even naar de huisarts hoor, maar misschien weten jullie het hier toevallig al. groetjes Athina
Heb je niet iets als zinkoxide zalf gehad toen? Dit droogt lekker in en beschermt de huid tegen urine en poep. En je kan het overal krijgen... dit gebruik ik althans als sudo creme niet meer helpt...
Ik gebruik bepanthen bij luieruitslag. Dit helpt hier heel goed bij de zure 'tandjes' poep. Na een paar dagen is het weer weg.
Als je een zalf tegen een schimmelinfectie bedoelt, deze heet miconazolcreme en is vrij verkrijgbaar bij de apotheek.
Die bedoelde ik inderdaad thx! Dan ga ik die morgenochtend maar even halen.. of ik bel m'n mannetje nog even. Dat is misschien slimmer, kunnen we gelijk gaan smeren..
Bedoel je Miconazol? die gebruik ik nu ook voor Fay, ze heeft/had ook blaasjes waar wat vocht uitkwam. T wordt hier al een stuk minder!
Hier geen luieruitslag ( nog), soms rond de anus rood, maar dan smeer ik Purol en dan knapt t mooi op! In mn werk ook voor een cliënt ( man van 80+)gebruikt een keer, zalfje van dokter deed geen zier.. toen zag ik purol.. onder t mom van "als t niet goed was , was t er nu al lang niet meer" gesmeerd... Daar werden de cliënt en ik helemaal happy van, de purol hielp! De Bepanthen creme is hier ook goed!
hoi meiden, bedankt nog voor de reacties. Je hebt luieruitslag en luieruitslag . Ik bedoelde het schimmeltje... En niet de roodheid etc. Helaas gaat die niet over met die andere middeltjes. Terwijl ze tegen de gemene roodheid en kapotte huid soms wel erg goed helpen. Maar we hebben het spul nu in huis, dus we smeren weer keurig een paar keer per dag en dan maar hopen dat het snel weg gaat en niet verder uitbreid.
Ik smeer op advies van de HA 3 keer per dag, en de keren dat ik tussendoor verschoon en geen Miconazol smeer dan smeer ik gewoon Zinkzalf. Purol had ik nog niet gehoord tegen luieruitslag! ga ik eens proberen!
Oja wat ik ook nog doe, ipv billendoekjes, wattenschijfjes nat maken met lauw water, klein beetje uitknijpen boven de wasbak en dan de rest uitknijpen over d'r billetjes en dan afdrogen met een hydrofiel luier.
Ik smeer twee of drie keer op een dag miconazol, en daaroverheen doe ik dan nog eens zinkzalf op advies van de ha.
Puralan!! Echt top spul. Bij de thuiszorg winkel en apotheek zag ik het liggen...Werkt echt met n dag al. Kloven waren ook stuk minder na die zalf!
ik kreeg een receptje van de huisarts , een tube.. super spul , binnen 2 a 3 dagen was het helemaal weg !!!!